spacer08
SF crew
Welkom mede-beuners!
Intro
Ik ben dus Tom, 21 jaar, en zal hier eindelijk ook mijn streetmagic projectje neerknallen.
De street is al een tijdje rijklaar, maar ik maak de page nu pas aan omdat ik nu eindelijk eens ga beginnen met het optische gedeelte, en ik dus van plan ben om hem van de grond op weer opnieuw, dit keer goed, op te bouwen.
Optische gedeelte:
Sowieso wil ik dat de gehele street netjes en knap in elkaar komt te zitten. Ook wil ik dat het hok er origineel uit komt te zien. Wat ik met het kapwerk ga doen, daar ben ik nog niet helemaal over uit.
Motorische plannen:
Voorlopig heb ik al het grootste deel van de setup bij elkaar. Uiteraard zal er hier en daar nog wel wat veranderen, maar momenteel heb ik geen plannen voor grote wijzigingen.
Setup:
Cilinder: Polini Evolution I, licht bewerkt
Uitlaat: Yasuni Carrera 20
Krukas: Malossi RHQ pen 12
Carburateur: OKO 28mm PWK, Keihin binnenwerk
Luchtfilter: K&N
Vario: Malossi MHR Multivar 2006
Koppeling: Hebo Racing verstelbaar
Membraan: V-Force III / VL14
Primaire Vertanding: Malossi 13/44
Carters: Mina SD home tuned
Vertandingsdeksel: Top Performances Nardo
Poulies: MHR Overrange
Koppelingshuis: Stage6 107mm
Halfpoulie: Malossi MHR 2006 / Stage6 CNC
V-snaar:
Spruitstuk: Wig + pia recht / scootshop.be inlaatset
Ontsteking: HPI 2006
Lagers: SKF C4, MHR naaldlager
Het begin
Paar jaar terug al een tijdje een neo's frame, om zo nu en dan eens wat mee heen en weer te rijden.
Setup was toendertijd:
Stage 6 racing tjoent
Stage 6 24mm PWK
V Force III
C20
std ontsteking/vertanding
Deze onderdelen hingen al in een blok onder het neos frame zoals ik al zei, hier op foto op een blauwe maandag:
Dit was allemaal leuk en aardig, maar toch kwijlde ik altijd nog wel van streetmagics. Helaas zijn die dingen (ook 2ehands geragde frames) reteduur, dus zat het er niet in.
Tenminste, totdat ik zeer goedkoop dit zwikkie op marktplaats zag staan, en het de volgende dag meteen ben gaan halen aan de andere kant van het land
(en dit was dus de foto die op marktplaats stond )
De Streetmagic
Goed, ik zo blij als een kind eindelijk een streetmagic frame!
Dus als echte beuners meteen de slijptol erdoorheen, want de vorige eigenaar was iets te enthousiast geweest met verlengen:
Hier Hos (mijn vaste lasser ) bezig aan de blokophanging:
Zal de vanavond de page verder aanvullen met wat mooie foto's en een begin van het daadwerkelijke project. Tot dan!
30-12-2007
Goed, uiteraard zijn de originele onderdeeltjes niet onbewerkt gebleven.
Ik heb me hier en daar lekker uitgeleefd met oa de dremel, of het positief was zullen we later merken :emo:
Ook vind ik dat de Street wat mooier en agressiever staat als de voorkant wat lager komt. Dus heb ik afgelopen week de voorvork uit elkaar gebeund en ingekort:
Inkorten van eindstops:
Hieronder nog wat onderdelen die ik in de loop van de tijd bij elkaar had gesprokkeld:
Paddock van de grootste ouwehoer van het westelijk halfrond, SjoerdE (die overigens ook zeer bedreven is in het trekken aan trekveren) :*
Ik had van Sjoerd ook nog zijn Stage6 koppelingshuis overgekocht...
Ook was ik niet helemaal tevreden met de Stage6 24mm PWK waarmee ik op mn neos reed. Gelukkig deed Johan zijn OKO 28 de deur uit, voor een leuke prijs over kunnen nemen.
carbje:
Carb nogmaals met het filter erop, naast zn kleine broertje.
Foto van m'n Tommaselli snelgas, speciaal 4 reeszzz:
Zoals de oplettende kijker op de bovenstaande foto misschien heeft kunnen zien, heb ik geen standaard kroonplaat meer op mn street zitten.
Een paar vrienden van me zaten nog verlegen om een schoolprojectje, om wat te kunnen CNC frezen. Dus heb ik in Inventor zelf een kroonplaat ontworpen, en een tijdje later lag hetzelfde ontwerp in alu gefreesd in mn handen. Hier wat foto's van de kroonplaat, waar ik zeer trots op ben!
Thnx hiervoor nog Sjoerd en Wim!
Inventor ontwerp met de kroonplaat:
Detailfoto van de klemboutjes:
En de kroonplaat gemonteerd op de street:
Toen nog met de standaard stuurklemmen.
De street zit dus momenteel rijklaar in elkaar. Dit had ik puur voor de lol gedaan, maar aangezien het daadwerkelijke project nu gaat beginnen gaat de komende tijd de street weer uit elkaar, en ga ik hem onderdeel voor onderdeel opbouwen.
Wat het qua kapwerk wordt is niet duidelijk. Tips of leuke ideen zijn uiteraard altijd welkom. Standaard kappen, een knuckle kap, of toch maar weer iets beunen zoals ik eerder had gedaan met het plaatwerk?
Ik ben tot nog toe van geen van de ideen overtuigd, misschien dat het wel nog weer iets totaal anders wordt, maar dat zal de tijd moeten leren.
Voor deze update sluit ik af met een foto van hoe de street er nu bij staat:
Ik hoop dat jullie m interessant genoeg vinden om te volgen :emo:.
Tot de volgende update!
19-01-2008
mini-update
Moguh!
Vandaag wat spulletjes binnen gekregen. Harko had even een CNC halfpoulie van S6 meebesteld voor me.
Daarnaast hadden Hajo und Harko blijkbaar ongeveer 2 dozijn Nissin remhevels gekocht hier en daar, daarvan heb ik er mooi even eentje van Hajo overgenomen
Binnenkort stalen remleidingen laten maken, zodat het voorremsetje compleet is. Achter hou ik gewoon mn SD systeem.
Hier de foto:
07-02-2008
De grote schoonmaak is begonnen!
Ben vandaag maar eens begonnen met het opknappen van het frame. Heb vanmorgen een begin gemaakt met het kaal halen van het frame. Hierna zal ik de blokophanging nog afmaken, dwz aflassen, bijslijpen en netjes afwerken. Uiteraard komt er daarna een mooi kleurtje over het frame heen. Die kleur heb ik inmiddels wel vastgesteld, dat wordt mat zwart
Feauteau:
Ik zal me dus de komende tijd grotendeels bezig gaan houden met het zichtwerk, het opknappen van de optische troep.
Verder is er een leuk pakketje onderweg hierheen, deze zal waarschijnlijk komende week arriveren. Ook gaan we volgende week even stalen remleidingen laten maken bij de Jager voor de beide streets
Extra foto's van mn gouden pootjes:
Het lijkt net echt:
14-02-2008
Leuk pakketje nummero 1 is zojuist binnen gekomen, en ik moet zeggen het ziet er super netjes uit.
Leuk pakketje nummero 2 komt als het goed is vandaag of morgen bij Hajo aan, te weten de stalen remleidingen van de Jager.
Feauteau van het scootshop.be inlaatsetje :
Pakketje nummero 2
Zoals voorspeld, ook de op maat gemaakte remleiding van de Jager is binnen:
19-02-2008
Vandaag op motorsloop even een setje clip-ons van een CBR1000 gehaald. Ik weet nog niet zeker of ik met dit setje ga rijden, of dat ik nog op zoek ga naar een setje waarbij er geen "verhoging" in zit.
Maar los daarvan heb ik uiteraard deze clipons wel al aangepast voor gebruik.
Hier de ene clipon met daarnaast de binnenbussen die er natuurlijk meteen uit gingen:
Het is nogal lastig om 39mm clipons te vinden heb ik ervaren. Vandaar dit 41mm setje genomen, en net meteen even opvulbusjes gemaakt, zit nu gewoon goed vast:
06-03-2008
De grote schoonmaak continued
Afgelopen dagen wat dingen een nieuw kleurtje gegeven, helaas geen tijd gehad om het op foto te zetten.
Vandaag het zooitje even in elkaar gezet aan de voorkant, en het hok de regen in getild voor een kleine fotoshoot.
Wat zien we?
-frame is nu mat zwart, heb geprobeerd het op de foto te krijgen :emo:
-de gouden vorkpootjes
-ophanging clipons gespoten.
Ben blij dat het nu rustig aan netjes en vers opgebouwd kan gaan worden vanaf het frame. Dat werkt toch een stuk relaxter.
Verder hebben we afgelopen dinsdag bij Johan ook wat leuke spullen opgehaald, ik heb zijn Nardo vertandingsdeksel + Malossi 13/44 meegenomen. thnx nog hiervoor
En om er bij deze maar even een "project-cliché" doorheen te gooien: "genoeg geluld, feauteaux":+.
Kroonplaatje:
De Reeesszzj assembly: CBR1000 clipon met ZX6R Nissin (klinkt stoer of niet ):
Het totaalplaatje:
En nog eentje om het af te leren:
Eerstvolgende update zal waarschijnlijk wel even duren, aangezien ik nu denk ik eerst veel tijd ga steken in mn blokje, dwz stralen en netjes bewerken, en daarna uiteraard de onderdelen erop beunen.
16-03-2008
Jaaaaaaaaaaa!
Afgelopen week samen met mede-investeerders Harko en Hajo leuk zaken gedaan, en zojuist met Hozy in een 4uur durende road-trip opgehaald. Thnx nog hiervoor Hos!
Verwacht is een update van deze beide heren waarin de rest van de info ook te vinden is, belangrijkste informatie is dat we vanmiddag een extra streetmagic met een gigantische berg onderdelen hebben opgekocht.
Wat heb ik hier momenteel thuis van liggen?
-vers setje gestraalde SD carters
-zo goed als nieuwe DPR Team pijp (om te testen onder alledrie de blokken)
-HPI 2006
-Stage6 temp tellertje
-VL14 (testen)
-Stage6 Monsterdisc
en last but not least,
-nog nooit gemonteerde Knuckle kap
Knuckle made kap:
260mm monsterdisc + DPR team pijp:
Nardo deksel met 13/44 die ik vorige week van Johan had gekocht:
Bevestigingsplaatje van de kap:
En de kap gemonteerd:
30-03-2008
Gister het andere cartersetje bewerkt en voorzien van m'n krukas en een vers setje lagers. Monsterdisc en kap even los gemonteerd, zodat we een aardige impressie krijgen van hoe het er uit moet komen te zien:
08-04-2008
Afgelopen week weer wat kleine dingen gedaan.
-Rad ophanging verbeterd, er wordt nog een apart kvs reservoir voor me gemaakt binnenkort.
-Begonnen met een homemade adapter. Het schijnt nogal lastig te zijn een kant en klare adapter te vinden voor een streetmagic voorvork, aerox remklauw, en sr 260mm monsterdisc :7.... zoals op de foto te zien is is deze nog lang niet af, maar het zit er op voor het idee.
-Knuckle kap even vastgezet
-Kabelboom gefixt
-Verder zit de vertanding erin met verse lagers
Hier een feateautje:
21-04-2008
Afgelopen week en vanmiddag weer wat kleine dingen gedaan.
-cilinder er weer opgeschopt, squish etc.
-HPI '06 erop en afgesteld
-wat zooi geborgd
-paddock maar eens fatsoenlijk aan het blok gehangen, wat jij Harko
-tellert erop
-inlaat erop
-transmissie erin
-begonnen met polyesteren van een 'underseat' in de knuckle kap, aangezien deze standaard open zijn aan de onderkant.
Uiteindelijk heb ik het blok ook weer eens aangeschopt voor het eerst sinds tijden . Het blok loopt lekker en reageert goed, zit alleen nog ergens @ koppeling iets niet helemaal jofel. Maakt op dit punt nog niet uit, afstellen kan nu toch nog niet ivm voorremsysteem.
Toeren/temp tellertje even fatsoenlijk op m'n kroonplaat gezet:
Inlaat er weer op, met vers benzinekraantje:
Overbrenging erin:
Dit was hem voor deze keer .
09-05-2008
Vooremsysteem werkt weer, en hoe 8P... remt echt als een idioot dit setje!
Had op school mn home-made adapterplaat netjes vlak laten frezen in de freesbank:
Adaptertje gemonteerd met de monsterdisc:
En daar hoort natuurlijk ook een vers rempotje bij:
07-06-2008
Goed, het blok loopt inmiddels alweer een aardig tijdje, zit genoeg pit in. Zo nu en dan al wat aan het raggen geweest, zo ook gister.
Anyway, kijk maar gewoon
een nagenoeg schoon kopje:
een prachtig uitziende zuigert (met een goed scherpe squish 8P):
Raaaraaa, wat is hier mis?
en hier nog een circlipje (waren beiden nog in deze staat); wat dus duidelijk toch maar niet de boosdoener was
Van de week ff hoonbeurtje en dan kunnen we weer!
01-07-2008
Na de tegenvaller van vorige maand toch maar weer verder gegaan, je moet toch iets doen met dit mooie weer . Wat de oorzaak van het kapot lopen van het naaldlager was is nog steeds niet duidelijk helaas (edit: de athena pistonpen dus...)
.
Heb mn radje+ophanging gespoten, samen met de achtervelg (helaas kan niet iedere coater fluor kleuren coaten). De voorvelg wordt binnenkort ook nog in een fluor jasje gestoken.
Dan nog even wat nuttige info, ik ga als het goed is met de oude Evo1 van Harko rijden. Ik moet hier alleen nog even een krukas bij zoeken, dan kan het blok weer gesplitst worden.
Voor nu, foto's;
Gespoten radje:
Gespoten achtervelg:
Hopelijk heb ik bij de volgende update dus weer een lopend blokje
14-07-2008
Weer wat onderdelen binnen en wat optisch werk verricht. Binnen gekregen:
-rox BCD voorspatbordje
-Plienie Evo I
-een verse RHQ pen 12 / 80mm
Verder ook verder gegaan met het spuitwerk.
Evo:
RHQ:
Gespoten velgje:
Huidige status :
[ir]http://crew.scooter-freaks.nl/tomr/Images/Projectpage/PICT4292.JPG[/ir]
15-08-2008
mini update
Het blok zit inmiddels weer in elkaar, had even wat problemen met de spoelers in het carter, maar het loopt weer netjes.
Blokje:
[ir]http://crew.scooter-freaks.nl/tomr/Images/Projectpage/evo%20op%20blok.JPG[/ir]
Blok weer onder de street:
[ir]http://crew.scooter-freaks.nl/tomr/Images/Projectpage/PICT4389.JPG[/ir]
En de street met ondergetekende erop , zo is ook goed te zien hoe lekker klein het hok is.
[ir]http://crew.scooter-freaks.nl/tomr/Images/Projectpage/tom%20op%20street.JPG[/ir]
19-08-2008
Vandaag eindelijk de twee broertjes eens tezamen gebracht!
Het filmpje moet nog even geedit worden, die komt later. Vooralsnog alleen een korte sfeerimpressie 8P
Op transport:
[ir]http://crew.scooter-freaks.nl/tomr/Images/Projectpage/19082008026.jpg[/ir]
H testdraaien:
[ir]http://crew.scooter-freaks.nl/tomr/Images/Projectpage/19082008027.jpg[/ir]
STomR @ ducktape tjoening:
[ir]http://crew.scooter-freaks.nl/tomr/Images/Projectpage/19082008028.jpg[/ir]
Nog meer beunen:
[ir]http://crew.scooter-freaks.nl/tomr/Images/Projectpage/19082008031.jpg[/ir]
Hier nog een filmpje van een van de eerste runs samen:
http://crew.scooter-freaks.nl/tomr/Movies/street_sub1.wmv
11-10-2008
Mini tool-update
Heb van de week wat leuk speelgoed erbij gekocht: Een mengselmeter met wideband lambda sensor.
Voor degenen die niet weten wat het doet, hiermee kan je exact je air/fuel verhouding aflezen, en dus ook altijd je mengsel goed afstellen. AFR verhouding / toerental en nog wat data kan ik aflezen/loggen op de laptop, en er zit een digitaal display wat af te lezen is zonder laptop. Kitje was een zelfbouwkitje, maar het werkt prima
Fatsoenlijke lasbung voor m'n lambda sensor moet ik nog even maken.
Kitje open:
[ir]http://crew.scooter-freaks.nl/tomr/Images/MegaSquirt/JAW%20open.jpg[/ir]
Bosch LSU wideband sensor:
[ir]http://crew.scooter-freaks.nl/tomr/Images/MegaSquirt/LSU%20kabelboom.jpg[/ir]
Momenteel ligt de street zelf eventjes een beetje stil, maar hier komt als ik het wat minder druk heb uiteraard vanzelf weer vooruitgang in! Moet binnenkort ook maar eens op zoek gaan naar een degelijke C21
See you next time!
Intro
Ik ben dus Tom, 21 jaar, en zal hier eindelijk ook mijn streetmagic projectje neerknallen.
De street is al een tijdje rijklaar, maar ik maak de page nu pas aan omdat ik nu eindelijk eens ga beginnen met het optische gedeelte, en ik dus van plan ben om hem van de grond op weer opnieuw, dit keer goed, op te bouwen.
Optische gedeelte:
Sowieso wil ik dat de gehele street netjes en knap in elkaar komt te zitten. Ook wil ik dat het hok er origineel uit komt te zien. Wat ik met het kapwerk ga doen, daar ben ik nog niet helemaal over uit.
Motorische plannen:
Voorlopig heb ik al het grootste deel van de setup bij elkaar. Uiteraard zal er hier en daar nog wel wat veranderen, maar momenteel heb ik geen plannen voor grote wijzigingen.
Setup:
Cilinder: Polini Evolution I, licht bewerkt
Uitlaat: Yasuni Carrera 20
Krukas: Malossi RHQ pen 12
Carburateur: OKO 28mm PWK, Keihin binnenwerk
Luchtfilter: K&N
Vario: Malossi MHR Multivar 2006
Koppeling: Hebo Racing verstelbaar
Membraan: V-Force III / VL14
Primaire Vertanding: Malossi 13/44
Carters: Mina SD home tuned
Vertandingsdeksel: Top Performances Nardo
Poulies: MHR Overrange
Koppelingshuis: Stage6 107mm
Halfpoulie: Malossi MHR 2006 / Stage6 CNC
V-snaar:
Spruitstuk: Wig + pia recht / scootshop.be inlaatset
Ontsteking: HPI 2006
Lagers: SKF C4, MHR naaldlager
Het begin
Paar jaar terug al een tijdje een neo's frame, om zo nu en dan eens wat mee heen en weer te rijden.
Setup was toendertijd:
Stage 6 racing tjoent
Stage 6 24mm PWK
V Force III
C20
std ontsteking/vertanding
Deze onderdelen hingen al in een blok onder het neos frame zoals ik al zei, hier op foto op een blauwe maandag:
Dit was allemaal leuk en aardig, maar toch kwijlde ik altijd nog wel van streetmagics. Helaas zijn die dingen (ook 2ehands geragde frames) reteduur, dus zat het er niet in.
Tenminste, totdat ik zeer goedkoop dit zwikkie op marktplaats zag staan, en het de volgende dag meteen ben gaan halen aan de andere kant van het land
(en dit was dus de foto die op marktplaats stond )
De Streetmagic
Goed, ik zo blij als een kind eindelijk een streetmagic frame!
Dus als echte beuners meteen de slijptol erdoorheen, want de vorige eigenaar was iets te enthousiast geweest met verlengen:
Hier Hos (mijn vaste lasser ) bezig aan de blokophanging:
Zal de vanavond de page verder aanvullen met wat mooie foto's en een begin van het daadwerkelijke project. Tot dan!
30-12-2007
Goed, uiteraard zijn de originele onderdeeltjes niet onbewerkt gebleven.
Ik heb me hier en daar lekker uitgeleefd met oa de dremel, of het positief was zullen we later merken :emo:
Ook vind ik dat de Street wat mooier en agressiever staat als de voorkant wat lager komt. Dus heb ik afgelopen week de voorvork uit elkaar gebeund en ingekort:
Inkorten van eindstops:
Hieronder nog wat onderdelen die ik in de loop van de tijd bij elkaar had gesprokkeld:
Paddock van de grootste ouwehoer van het westelijk halfrond, SjoerdE (die overigens ook zeer bedreven is in het trekken aan trekveren) :*
Ik had van Sjoerd ook nog zijn Stage6 koppelingshuis overgekocht...
Ook was ik niet helemaal tevreden met de Stage6 24mm PWK waarmee ik op mn neos reed. Gelukkig deed Johan zijn OKO 28 de deur uit, voor een leuke prijs over kunnen nemen.
carbje:
Carb nogmaals met het filter erop, naast zn kleine broertje.
Foto van m'n Tommaselli snelgas, speciaal 4 reeszzz:
Zoals de oplettende kijker op de bovenstaande foto misschien heeft kunnen zien, heb ik geen standaard kroonplaat meer op mn street zitten.
Een paar vrienden van me zaten nog verlegen om een schoolprojectje, om wat te kunnen CNC frezen. Dus heb ik in Inventor zelf een kroonplaat ontworpen, en een tijdje later lag hetzelfde ontwerp in alu gefreesd in mn handen. Hier wat foto's van de kroonplaat, waar ik zeer trots op ben!
Thnx hiervoor nog Sjoerd en Wim!
Inventor ontwerp met de kroonplaat:
Detailfoto van de klemboutjes:
En de kroonplaat gemonteerd op de street:
Toen nog met de standaard stuurklemmen.
De street zit dus momenteel rijklaar in elkaar. Dit had ik puur voor de lol gedaan, maar aangezien het daadwerkelijke project nu gaat beginnen gaat de komende tijd de street weer uit elkaar, en ga ik hem onderdeel voor onderdeel opbouwen.
Wat het qua kapwerk wordt is niet duidelijk. Tips of leuke ideen zijn uiteraard altijd welkom. Standaard kappen, een knuckle kap, of toch maar weer iets beunen zoals ik eerder had gedaan met het plaatwerk?
Ik ben tot nog toe van geen van de ideen overtuigd, misschien dat het wel nog weer iets totaal anders wordt, maar dat zal de tijd moeten leren.
Voor deze update sluit ik af met een foto van hoe de street er nu bij staat:
Ik hoop dat jullie m interessant genoeg vinden om te volgen :emo:.
Tot de volgende update!
19-01-2008
mini-update
Moguh!
Vandaag wat spulletjes binnen gekregen. Harko had even een CNC halfpoulie van S6 meebesteld voor me.
Daarnaast hadden Hajo und Harko blijkbaar ongeveer 2 dozijn Nissin remhevels gekocht hier en daar, daarvan heb ik er mooi even eentje van Hajo overgenomen
Binnenkort stalen remleidingen laten maken, zodat het voorremsetje compleet is. Achter hou ik gewoon mn SD systeem.
Hier de foto:
07-02-2008
De grote schoonmaak is begonnen!
Ben vandaag maar eens begonnen met het opknappen van het frame. Heb vanmorgen een begin gemaakt met het kaal halen van het frame. Hierna zal ik de blokophanging nog afmaken, dwz aflassen, bijslijpen en netjes afwerken. Uiteraard komt er daarna een mooi kleurtje over het frame heen. Die kleur heb ik inmiddels wel vastgesteld, dat wordt mat zwart
Feauteau:
Ik zal me dus de komende tijd grotendeels bezig gaan houden met het zichtwerk, het opknappen van de optische troep.
Verder is er een leuk pakketje onderweg hierheen, deze zal waarschijnlijk komende week arriveren. Ook gaan we volgende week even stalen remleidingen laten maken bij de Jager voor de beide streets
Extra foto's van mn gouden pootjes:
Het lijkt net echt:
14-02-2008
Leuk pakketje nummero 1 is zojuist binnen gekomen, en ik moet zeggen het ziet er super netjes uit.
Leuk pakketje nummero 2 komt als het goed is vandaag of morgen bij Hajo aan, te weten de stalen remleidingen van de Jager.
Feauteau van het scootshop.be inlaatsetje :
Pakketje nummero 2
Zoals voorspeld, ook de op maat gemaakte remleiding van de Jager is binnen:
19-02-2008
Vandaag op motorsloop even een setje clip-ons van een CBR1000 gehaald. Ik weet nog niet zeker of ik met dit setje ga rijden, of dat ik nog op zoek ga naar een setje waarbij er geen "verhoging" in zit.
Maar los daarvan heb ik uiteraard deze clipons wel al aangepast voor gebruik.
Hier de ene clipon met daarnaast de binnenbussen die er natuurlijk meteen uit gingen:
Het is nogal lastig om 39mm clipons te vinden heb ik ervaren. Vandaar dit 41mm setje genomen, en net meteen even opvulbusjes gemaakt, zit nu gewoon goed vast:
06-03-2008
De grote schoonmaak continued
Afgelopen dagen wat dingen een nieuw kleurtje gegeven, helaas geen tijd gehad om het op foto te zetten.
Vandaag het zooitje even in elkaar gezet aan de voorkant, en het hok de regen in getild voor een kleine fotoshoot.
Wat zien we?
-frame is nu mat zwart, heb geprobeerd het op de foto te krijgen :emo:
-de gouden vorkpootjes
-ophanging clipons gespoten.
Ben blij dat het nu rustig aan netjes en vers opgebouwd kan gaan worden vanaf het frame. Dat werkt toch een stuk relaxter.
Verder hebben we afgelopen dinsdag bij Johan ook wat leuke spullen opgehaald, ik heb zijn Nardo vertandingsdeksel + Malossi 13/44 meegenomen. thnx nog hiervoor
En om er bij deze maar even een "project-cliché" doorheen te gooien: "genoeg geluld, feauteaux":+.
Kroonplaatje:
De Reeesszzj assembly: CBR1000 clipon met ZX6R Nissin (klinkt stoer of niet ):
Het totaalplaatje:
En nog eentje om het af te leren:
Eerstvolgende update zal waarschijnlijk wel even duren, aangezien ik nu denk ik eerst veel tijd ga steken in mn blokje, dwz stralen en netjes bewerken, en daarna uiteraard de onderdelen erop beunen.
16-03-2008
Jaaaaaaaaaaa!
Afgelopen week samen met mede-investeerders Harko en Hajo leuk zaken gedaan, en zojuist met Hozy in een 4uur durende road-trip opgehaald. Thnx nog hiervoor Hos!
Verwacht is een update van deze beide heren waarin de rest van de info ook te vinden is, belangrijkste informatie is dat we vanmiddag een extra streetmagic met een gigantische berg onderdelen hebben opgekocht.
Wat heb ik hier momenteel thuis van liggen?
-vers setje gestraalde SD carters
-zo goed als nieuwe DPR Team pijp (om te testen onder alledrie de blokken)
-HPI 2006
-Stage6 temp tellertje
-VL14 (testen)
-Stage6 Monsterdisc
en last but not least,
-nog nooit gemonteerde Knuckle kap
Knuckle made kap:
260mm monsterdisc + DPR team pijp:
Nardo deksel met 13/44 die ik vorige week van Johan had gekocht:
Bevestigingsplaatje van de kap:
En de kap gemonteerd:
30-03-2008
Gister het andere cartersetje bewerkt en voorzien van m'n krukas en een vers setje lagers. Monsterdisc en kap even los gemonteerd, zodat we een aardige impressie krijgen van hoe het er uit moet komen te zien:
08-04-2008
Afgelopen week weer wat kleine dingen gedaan.
-Rad ophanging verbeterd, er wordt nog een apart kvs reservoir voor me gemaakt binnenkort.
-Begonnen met een homemade adapter. Het schijnt nogal lastig te zijn een kant en klare adapter te vinden voor een streetmagic voorvork, aerox remklauw, en sr 260mm monsterdisc :7.... zoals op de foto te zien is is deze nog lang niet af, maar het zit er op voor het idee.
-Knuckle kap even vastgezet
-Kabelboom gefixt
-Verder zit de vertanding erin met verse lagers
Hier een feateautje:
21-04-2008
Afgelopen week en vanmiddag weer wat kleine dingen gedaan.
-cilinder er weer opgeschopt, squish etc.
-HPI '06 erop en afgesteld
-wat zooi geborgd
-paddock maar eens fatsoenlijk aan het blok gehangen, wat jij Harko
-tellert erop
-inlaat erop
-transmissie erin
-begonnen met polyesteren van een 'underseat' in de knuckle kap, aangezien deze standaard open zijn aan de onderkant.
Uiteindelijk heb ik het blok ook weer eens aangeschopt voor het eerst sinds tijden . Het blok loopt lekker en reageert goed, zit alleen nog ergens @ koppeling iets niet helemaal jofel. Maakt op dit punt nog niet uit, afstellen kan nu toch nog niet ivm voorremsysteem.
Toeren/temp tellertje even fatsoenlijk op m'n kroonplaat gezet:
Inlaat er weer op, met vers benzinekraantje:
Overbrenging erin:
Dit was hem voor deze keer .
09-05-2008
Vooremsysteem werkt weer, en hoe 8P... remt echt als een idioot dit setje!
Had op school mn home-made adapterplaat netjes vlak laten frezen in de freesbank:
Adaptertje gemonteerd met de monsterdisc:
En daar hoort natuurlijk ook een vers rempotje bij:
07-06-2008
Goed, het blok loopt inmiddels alweer een aardig tijdje, zit genoeg pit in. Zo nu en dan al wat aan het raggen geweest, zo ook gister.
Anyway, kijk maar gewoon
een nagenoeg schoon kopje:
een prachtig uitziende zuigert (met een goed scherpe squish 8P):
Raaaraaa, wat is hier mis?
en hier nog een circlipje (waren beiden nog in deze staat); wat dus duidelijk toch maar niet de boosdoener was
Van de week ff hoonbeurtje en dan kunnen we weer!
01-07-2008
Na de tegenvaller van vorige maand toch maar weer verder gegaan, je moet toch iets doen met dit mooie weer . Wat de oorzaak van het kapot lopen van het naaldlager was is nog steeds niet duidelijk helaas (edit: de athena pistonpen dus...)
.
Heb mn radje+ophanging gespoten, samen met de achtervelg (helaas kan niet iedere coater fluor kleuren coaten). De voorvelg wordt binnenkort ook nog in een fluor jasje gestoken.
Dan nog even wat nuttige info, ik ga als het goed is met de oude Evo1 van Harko rijden. Ik moet hier alleen nog even een krukas bij zoeken, dan kan het blok weer gesplitst worden.
Voor nu, foto's;
Gespoten radje:
Gespoten achtervelg:
Hopelijk heb ik bij de volgende update dus weer een lopend blokje
14-07-2008
Weer wat onderdelen binnen en wat optisch werk verricht. Binnen gekregen:
-rox BCD voorspatbordje
-Plienie Evo I
-een verse RHQ pen 12 / 80mm
Verder ook verder gegaan met het spuitwerk.
Evo:
RHQ:
Gespoten velgje:
Huidige status :
[ir]http://crew.scooter-freaks.nl/tomr/Images/Projectpage/PICT4292.JPG[/ir]
15-08-2008
mini update
Het blok zit inmiddels weer in elkaar, had even wat problemen met de spoelers in het carter, maar het loopt weer netjes.
Blokje:
[ir]http://crew.scooter-freaks.nl/tomr/Images/Projectpage/evo%20op%20blok.JPG[/ir]
Blok weer onder de street:
[ir]http://crew.scooter-freaks.nl/tomr/Images/Projectpage/PICT4389.JPG[/ir]
En de street met ondergetekende erop , zo is ook goed te zien hoe lekker klein het hok is.
[ir]http://crew.scooter-freaks.nl/tomr/Images/Projectpage/tom%20op%20street.JPG[/ir]
19-08-2008
Vandaag eindelijk de twee broertjes eens tezamen gebracht!
Het filmpje moet nog even geedit worden, die komt later. Vooralsnog alleen een korte sfeerimpressie 8P
Op transport:
[ir]http://crew.scooter-freaks.nl/tomr/Images/Projectpage/19082008026.jpg[/ir]
H testdraaien:
[ir]http://crew.scooter-freaks.nl/tomr/Images/Projectpage/19082008027.jpg[/ir]
STomR @ ducktape tjoening:
[ir]http://crew.scooter-freaks.nl/tomr/Images/Projectpage/19082008028.jpg[/ir]
Nog meer beunen:
[ir]http://crew.scooter-freaks.nl/tomr/Images/Projectpage/19082008031.jpg[/ir]
Hier nog een filmpje van een van de eerste runs samen:
http://crew.scooter-freaks.nl/tomr/Movies/street_sub1.wmv
11-10-2008
Mini tool-update
Heb van de week wat leuk speelgoed erbij gekocht: Een mengselmeter met wideband lambda sensor.
Voor degenen die niet weten wat het doet, hiermee kan je exact je air/fuel verhouding aflezen, en dus ook altijd je mengsel goed afstellen. AFR verhouding / toerental en nog wat data kan ik aflezen/loggen op de laptop, en er zit een digitaal display wat af te lezen is zonder laptop. Kitje was een zelfbouwkitje, maar het werkt prima
Fatsoenlijke lasbung voor m'n lambda sensor moet ik nog even maken.
Kitje open:
[ir]http://crew.scooter-freaks.nl/tomr/Images/MegaSquirt/JAW%20open.jpg[/ir]
Bosch LSU wideband sensor:
[ir]http://crew.scooter-freaks.nl/tomr/Images/MegaSquirt/LSU%20kabelboom.jpg[/ir]
Momenteel ligt de street zelf eventjes een beetje stil, maar hier komt als ik het wat minder druk heb uiteraard vanzelf weer vooruitgang in! Moet binnenkort ook maar eens op zoek gaan naar een degelijke C21
See you next time!
Last edited: