Sonic op circuit?

Thomans

Sonicmans
Goeienavond,

ik rijd op het moment sbo sprints, maar circuitraces lijkt me een heel erg stuk gaver. Nu heb ik op het moment een sonic die voor zowel de races als de sprints binnen het regelement zou vallen(buiten het motorblok). Dus nu lijkt het mij misschien wel wat om te gaan racen in 2009(ja dat duurt nog lang).
Echter zie ik nooit iemand met een sonic op het circuit rijden, wat zijn de redenen hiervoor?

Iemand die me dus kan vertellen waarom ik dus vooral niet of wel met een sonic zou moeten gaan rijden. Heb zelf namelijk zo goed als alles dubbel liggen voor een sonic dus dat zou qua kosten al behoorlijk een meevaller zijn.

alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

er wordt wel vaker mee gereden, maar er is zeer weinig keuze en mogelijkheden om remmen/voorvork aan te passen.

216-1184832527.jpg

Misschien dat Machiel hier meer info over kan geven :)

Een goede optie zou zijn op je minarelli onderdelen te gebruiken op een Jog RR bijv.
 
Ik zou het gewoon doen. Bandenmaat is gunstig en vering is ook wel goed te krijgen ;) .

Het enige waar je mee zit, is dat je carburateur naar voren moet staan en daar zul je iets voor moeten bedenken (hoe je dat netjes gaat maken).
 
hmm oke, punt waar ik ook mee zit is dat er weinig tot geen vertanding beschikbaar is. Het is namelijk OF standaard vertanding OF malossi met een rf van 8.2, wat misschien vrij lang is voor een stage6 blok. Want de stage6cup is de bedoeling.

de polini/doppler vertandingen zijn helaas nergens meer te verkrijgen...
 
Er is geen voorvork zoals een rs24 te krijgen voor een sonic en dat is denk ik wat verschillene mensen tegen houdt.

dit jaar reden er ook 2 kerels met een Jog rond, met standaard vorkjes geloof ik :)

het is mogelijk alleen je wat meer in de top wil rijden dan wordt het lastiger denk ik..
kan er uit ervaring niets over zeggen :)
 
Je kan in een sonic toch ook een F32 ofzoiets vork zetten?
of kom je dan niet uit met het kroonstuk..?

qua vertanding..
rf van 8,xx is volgens mij wel prima :)
rij zelf met 7,xx
nu wil ik niet beweren dat, dat het beste is.. maar met 8,xx en een leuk vermogen moet je er ook wel komen
 
ik reed in 2000 ook met een sonic..
op zich een leuke racer maar jammergenoeg enkele minpuntjes

-voorvork
-achterrem (loopt veel te warm)
 
wow, that fork offers a lot of good prospects! Thanks for your reaction.
De rest ook bedankt voor de reacties. Hier heb ik wat aan.
@ kaze: Was het achterrem probleem met geen mogelijkheid op te lossen? Of zou je bijvoorbeeld 3 gaatjes kunnen boren voor koeling.
 
wow, that fork offers a lot of good prospects! Thanks for your reaction.
De rest ook bedankt voor de reacties. Hier heb ik wat aan.
@ kaze: Was het achterrem probleem met geen mogelijkheid op te lossen? Of zou je bijvoorbeeld 3 gaatjes kunnen boren voor koeling.

Ik heb er met mijn kortblok geen last van gehad.
 
ik reed in 2000 ook met een sonic..
op zich een leuke racer maar jammergenoeg enkele minpuntjes

-voorvork
-achterrem (loopt veel te warm)

Na grondige aanpassing van originele voorvork, is het zeker geen probleem.

Warm lopen van achterrem zal aan het frictiemateriaal liggen van remschoen,
ook hier is nodige oplossing voor qua koeling

Bij de 24h niets van problemen gehad !
Zeker niet qua remmen/voorvork/motor maw 100% betrouwbaar.
 
Last edited:
Er komen enkele nieuwe race onderdelen uit voor sonic.
Vinny is daar mee bezig ,ik zal hem achter meer info vragen.

220mm of 240mm zwevende schijf, radiator, verstelbare voorvork , carbon kappenset ,... .
 
Last edited:
Nou als ik jullie reacties zo bekijk moet het best te doen zijn :) Maar wat betreft de wegligging, doet een sonic erg veel onder voor bijvoorbeeld een zip of een jog, of valt dit wel mee? Heb zelf ook een straatsonic waar je opzich wel lekker plat mee kan, maar das geen vergelijking natuurlijk.
 
hmm oke, punt waar ik ook mee zit is dat er weinig tot geen vertanding beschikbaar is. Het is namelijk OF standaard vertanding OF malossi met een rf van 8.2, wat misschien vrij lang is voor een stage6 blok. Want de stage6cup is de bedoeling.

de polini/doppler vertandingen zijn helaas nergens meer te verkrijgen...


ik heb nog nieuwe polini vertanding leggen, 17-40 k had et gekocht vor me rox maar daar ken et niet op dat was de leverancier ff vergete te vertelle, als je intresse heb mail kros_man@hotmail.com
 
Back
Top