Sonic op circuit?

ik heb nog nieuwe polini vertanding leggen, 17-40 k had et gekocht vor me rox maar daar ken et niet op dat was de leverancier ff vergete te vertelle, als je intresse heb mail kros_man@hotmail.com

je hebt mail ;)

@ tinne, je bedoelt dat je niet erg plat door de bocht kan door de uitstekende uitlaat oid? Kzat aan de andere kant te denken, hier zouden jog rijders dan ook last van moeten hebben, maar dat is natuurlijk met 12 inch wiel. :(
 
Geen uitlaat uitsteek issue bij de SBO?
(bij SOBW was dat een probleem meen ik)

valt op zich nog wel mee met een c21 of c30, weet niet hoe het met een r1200 of r1400 zit?

attachment.php



hier lijkt hij veel uit te steken, valt in werkelijkheid wel mee :) i.t.t. een c16 die er een halve meter uitsteekt :+
 

Attachments

  • _IGP5128logo.jpg
    _IGP5128logo.jpg
    52.7 KB · Views: 549
Last edited:
je hebt mail ;)

@ tinne, je bedoelt dat je niet erg plat door de bocht kan door de uitstekende uitlaat oid? Kzat aan de andere kant te denken, hier zouden jog rijders dan ook last van moeten hebben, maar dat is natuurlijk met 12 inch wiel. :(

Ze bedoelen in de lengte. En als het volgens het regelement niet zou mogen dan zou je altijd nog een handgemaakte pijp kunnen laten maken.
 
of gewoon niet zo mokken en een zip kopen ...

de besparing die je doet door een scooter uit je schuur te pakken gaat je 6x zoveel geld kosten als gewoon ff je portomonnee trekken en een zip kopen

waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan
 
hoe kom jij erbij dat een sonic uiteindelijk 6x zoveel kost als een zip ?

het aanpassen kost misschien iets meer tijd, maar een sonic is zeker weten veel goedkoper.
 
Waarom zou een sonic goedkoper zijn?

In aanschaf is een zip niet veel duurder dan een sonic, en je hebt toch alle onderdelen nodig. En met de vering is het maar net hoe gek je het maakt.
 
1. hij heeft de sonic al, dus dat scheelt 500 in aanschaf.
2. voorvork verbeteren kost alleen 2 moertjes en wat olie, terwijl je bij een zip minimaal 200 kwijt bent voor een beetje leuke veer, velen kopen een veer van 400+
 
Bij een sonic blijft je grote nadeel van die kleine schijf voor houden.

Voor het aanpassen van de voorvork zou ik even naar een verenspecialist gaan, dan weet je zeker dat het goed komt en dat hoeft ook niet de hele wereld te kosten.
 
Bij een sonic blijft je grote nadeel van die kleine schijf voor houden.

Voor het aanpassen van de voorvork zou ik even naar een verenspecialist gaan, dan weet je zeker dat het goed komt en dat hoeft ook niet de hele wereld te kosten.

De grote van die schijf is geen nadeel kan ik je vertellen. Ik had een braking schijfje en heb nooit het idee gehad dat ik eerder in de remmen moest. Ook werd de schijf niet te heet oid. Remdruk bleef ook heel de wedstrijd gelijk.

Al weet ik niet of het bij de 70's goed gaat.

Het enige nadeel wat ik kan bedenken is dat je een hele lange v-snaar hebt in een mina kort blokje. Maarja wat dat in vermogens verlies doet, heb ik nooit gemeten.
 
leuk om iedereen z'n mening er zo over te horen. Over het algemeen scoren de korte blokken wel wat minder dan de lange. Maar wat betrefd de standaard voorvork, is het niet zo dat de standaard vorkjes erg snel krom gaan na een val? Verder merk ik bijvoorbeeld op mn straatsonic dat deze nog wel eens wil "driften" in de bochten als ik te plat ga. Zijn dit soort dingen in de wegligging makkelijk op te lossen door bijvoorbeeld goede vering? Zitten btw ml50's onder.
 
mls zou ik gewoon vervangen voor dunlops of iig slicks en de ml's voor de regen gebruiken, als het droog is en je rijdt 1 race op je ml's dan zijn ze gewoon op en zijn de noppen gewoon weg
 
Driften bij scooters komt niet zoveel voor, het gevoel dat je denkt te driften kan ook komen door te zachtte banden, of slappe vering noem maar op. Verder weet ik, op de foto hierboven, dat die gele sonic heel hard rond ging op spa francorchamps( reed tijdje achter hem aan). Ik meen toch echt dat iemand van dit forum erop reed toen en je waarschijnlijk veel meer kan vertellen dan wij.
 
was onze 24 uurs scooter, en later ook nog dienst gedaan als endurance scooter :) (ik was 'monteur' bij 24 uurs team) de rijders zitten hier niet op het forum, nou ja heel soms, zoals je ziet heb ik ook al een aantal keer gereplyed op dit topic.

edit: ik heb zelf een zip sp gekocht, (heb nog steeds een sonic, kopahh? :+) maar mede door het vering en vertanding verhaal etc. hier toch maar vanaf gezien :) en ook omdat ik voor een leuke prijs een complete stage 6 zip heb kunnen kopen...

ook ligt de sonic iets lager bij de grond, waardoor je carterkap eerder de grond raakt, overigens zullen we deze scooter bij de volgende 24 uur, zeker weer gaan gebruiken :)
 
Last edited:
Driften bij scooters komt niet zoveel voor, het gevoel dat je denkt te driften kan ook komen door te zachtte banden, of slappe vering noem maar op.

Dan ben je dus gewoon aan het driften.
Door de wegligging op orde te brengen verminder je het wel, maar het komt dus echt wel regelmatig voor bij scooters.
 
@ machiel: Wat betreft de voorvork, gaat deze niet snel krom na een val? en tja de vertanding, ik heb nu de polini's en de malossi's in mn bezit. Dus 8.76 en 8.2. Hiermee zou ik in principe toch al een heel eind moeten komen lijkt me?
 
het is maar hoe je het bekijkt, je kan met een spinnend wiel controlerend een bocht maken en een rubberspoor/modderspoor achterlaten. of je kan een zijstapje maken omdat je bandenspanning/wegligging niet op orde is. tjah wat is dan driften...
 
Back
Top