Show de auto's van je ouders #4

Status
Not open for further replies.
Hier komt de mini pas in july binnen.... sparkling silver geworden, strepen erop en verder weet ik het niet.. :p zie wel :+
 
vet toch :W

helemaal doortrappen en dan komt er nog best een leuk geluid uit/af :p


Inderdaad...mijn vriendin heeft er ook een, komt dat echt een boxer-motor geluid uit, best vet :p

Autotjes rijden trouwens echt heel lekker, het voelt wel een beetje als een speelgoed autotje, maar vind ze er ook nog best tof uitzien :)
 
Inderdaad...mijn vriendin heeft er ook een, komt dat echt een boxer-motor geluid uit, best vet :p

Autotjes rijden trouwens echt heel lekker, het voelt wel een beetje als een speelgoed autotje, maar vind ze er ook nog best tof uitzien :)
Mijn vriendin ook :p Komt een lekkere snerp van af bij redelijk wat toeren (geen idee hoeveel precies, geen toerenteller). Vooral als je de bank neerklapt hoor je dat goed :)
 
Mijn vriendin ook :p Komt een lekkere snerp van af bij redelijk wat toeren (geen idee hoeveel precies, geen toerenteller). Vooral als je de bank neerklapt hoor je dat goed :)

Raap me op, de bank van je Aygo neerklappen voor het sensationele geluid:D:D:D
 
Me pa's nieuwe auto staat al bij de reefhorst in heerenveen geloof ik :) staat al een anderhalve week klaar, van de week ophalen denks :) ook toff t is de enigste dealer in nederland die een carver leverd echt superfeth zon ding :D


http://www.reefhorst.nl/
 
Last edited:
We krijgen geen carver hoor, helaas :p

Nieuwe Freelander, De HSE Sport werd gewoon te groot omdat ie vaak in de grote steden opnamen's moet maken :)
 
Vandaag Testrit gemaakt in q7 3.0 tdi, touareg V10 tdi, phaeton 3.0tdi en golf5 R32. De eerste 3 voor mn vader omdat hij es wou kijken hoe ze gaan en de R32 voor mij. Ben niet van plan om er 1 te kopen, maar gewoon uit nieuwsgierigheid.

Q7: Gewoon net als de a6 van binnen, valt sowieso af. Dan heb je 2 dezelfde auto's, maar de een is wat verhoogd. Vind em ook niet mooi vergeleken met de X5 of Touareg.

Touareg: Dit was een 5.0 v10 tdi, 313pk en 750Nm :D. Ze geven toe dat het niet echt de nieuwste motor is en dat de nieuwe v6 een stuk geavanceerder is, maar alsnog is het echt een bakbeest. Overtrof al mijn verwachtingen, gaat best hard in rechte lijn, vooral voor een auto van 2.6 ton. Mijn vader had een paar keer goed gas gegeven, maar toen die andere man (soort van instructeur) achter het stuur ging om te laten zien wat dat ding allemaal kan. JEZUS :D
Heb echt nog nooit zo hard in m'n broek gescheten. Volle gas in de bochten om te laten zien hoe gebalanceerd de auto is enz... Hij trok op tot 180 (zonder moeite) en maakte daarna slalommend een noodstop, echt fenomenaal! Noodstop met 2 wielen op het gras en 2 wielen op het asfalt, geen probleem. Je kan werkelijk alles met die auto.

M'n vader vond deze ook het interessants, maar ik wil em eigenlijk niet vanwege de verouderde motor die toch behoorlijk veel diesel lust en ook qua gewicht. Ik denk dat de nieuwe x5 3.0sd veel meer te bieden heeft, zowel qua prestaties, verbruik en uiterlijk.

Phaeton: Leuke auto, zeer stil, comfortabel. Alles is zeer netjes afgewerkt, veel gebruik van pianolak enz.., maar ik vind toch dat hij onderdoet aan de 7-serie, a8 of s-klasse. Zal natuurlijk wel een stuk goedkoper zijn, maar dat is het em net ook. Het lijkt wel of je niet genoeg geld had voor de andere merken en dan toch maar een phaeton hebt gekocht. De Touareg heeft dat ook wel een beetje trouwens.

R32: Heb deze altijd mooi gevonden en dat is die nogsteeds. Kuipstoelen zitten erg goed en zien er ook leuk uit imo (ben het niet echt gewend) Dsg-bak doet zn werk ook goed. Geluid is super, maar had toch wel een stuk meer verwacht qua prestaties. Ben koppel gewend en dit was imo ver te zoeken in deze auto. Vooral omdat we eerst in de v10 tdi hadden gereden denk ik. Als je naar de km-teller kijkt zie je dat deze best snel gaat en je redelijk snel op hoge snelheden zit. Maar je hebt echt niet het gevoel dat je hard accelereert. Auto's inhalen ging een stuk lekkerder met de touareg dan met de R32, die toch een STUK minder weegt.


Lijkt me heel onwaarschijnlijk dat men met een test wagen bijna in prak gaat rijden om te tonen wat hij kan.

De phaeton is trouwens dezelfde prijsklasse als een A8 en bmw 7, het is de S-klasse die pak duurder is dan deze 3.
En dit weet ik omdat we bij de keuze van onze auto de phaeton naast de A8 geplaatst hebben.

En die X5 zou ik niet eens naar kijken, wat ben je met een SUV en geen plaats in de koffer?
 
Lijkt me heel onwaarschijnlijk dat men met een test wagen bijna in prak gaat rijden om te tonen wat hij kan.

De phaeton is trouwens dezelfde prijsklasse als een A8 en bmw 7, het is de S-klasse die pak duurder is dan deze 3.
En dit weet ik omdat we bij de keuze van onze auto de phaeton naast de A8 geplaatst hebben.

En die X5 zou ik niet eens naar kijken, wat ben je met een SUV en geen plaats in de koffer?

Wat een rare opmerking.. Als je weet wat dat ding kan, dan kun je dat toch laten zien. Mensen willen toch weten hoe een auto op de weg ligt e.d... Ik vind zoiets helemaal niet misstaan bij aankoop van een wat duurdere auto!
 
je zou is moeten weten wat een verslaggever voor een autoblad allemaal uithaald met een test auto...
 
Lijkt me heel onwaarschijnlijk dat men met een test wagen bijna in prak gaat rijden om te tonen wat hij kan.

De phaeton is trouwens dezelfde prijsklasse als een A8 en bmw 7, het is de S-klasse die pak duurder is dan deze 3.
En dit weet ik omdat we bij de keuze van onze auto de phaeton naast de A8 geplaatst hebben.

En die X5 zou ik niet eens naar kijken, wat ben je met een SUV en geen plaats in de koffer?

JUISTEM.

BMW X5:
Inhoud laadruimte: in liters met de achterbank omhoog tot aan het raam: 620 en in liters met de achterbank omlaag tot aan het dak: 1.750

Audi A8
Inhoud laadruimte: in liters met de achterbank omhoog tot aan het raam: 500

VW Touareg
Inhoud laadruimte: in liters met de achterbank omhoog tot aan het raam: 555 en in liters met de achterbank omlaag tot aan het dak: 1.570


Pheaton: VANAF 93.750
A8: VANAF 82.870
7-serie: VANAF 91.180
S-Klasse: VANAF 99.509

Allemaal EXCL. Opties dus.. :)
 
Last edited:
JUISTEM.

BMW X5:
Inhoud laadruimte: in liters met de achterbank omhoog tot aan het raam: 620 en in liters met de achterbank omlaag tot aan het dak: 1.750

Audi A8
Inhoud laadruimte: in liters met de achterbank omhoog tot aan het raam: 500

VW Touareg
Inhoud laadruimte: in liters met de achterbank omhoog tot aan het raam: 555 en in liters met de achterbank omlaag tot aan het dak: 1.570


Pheaton: VANAF 93.750
A8: VANAF 82.870
7-serie: VANAF 91.180
S-Klasse: VANAF 99.509

Allemaal EXCL. Opties dus.. :)


Wist niet dat de phaeton zo duur was :eek: Nja goed, daarom dat die wsl niet goed verkoopt ;)
Heb je wel gekeken welke opties er std. erop zitten? Kan zijn dat je bij phaeton niks meer hoeft aan te klikken en bij de A8 nog een hele lijst moet aanklikken :)

X5 heeft genoeg laadruimte imo :) Onze vorige iig, en denk niet dat de nieuwe minder heeft.
@Vince: dat het je sterk lijkt, lfb, ik zat in de auto en jij niet.
 
Last edited:
Nieuwe X5 heeft zelfs meer laadruimte als je de laatste zitrij niet als optie neemt. Maarja, wie koopt zo'n auto voor zijn bagage ruimte? denk dat 99% van de rijders dat weinig zal interesseren bij aankoop.
 
Phaeton is een prima auto hoor, een van de beste als je met chauffeur rijdt. Hij is in de lease trouwens belachelijk goedkoop als je hem vergelijkt met zijn concurrenten ;)
 
Ik weet niet waar je die prijzen van haalt maar dit zijn de prijzen van de dealers voor het instapmodel (incl BTW 21%) voor België wel te verstaan

A8: 66 360 EUR
7-serie: 66 900 EUR
S-klasse: 72 600 EUR
Phaeton: 62 500 EUR

Heb juist de prijzen in nederland bekeken en idd klopt wat je zegt maar daar krijgen jullie een A8 wel goedkoop mee :| in vergelijking met de concurrentie.

En die X5 en touareg in vergelijking met een xc90, een Q7 en een M-klasse
X5: 1750 Liter
Touareg: 1570 Liter
XC90: 1894 Liter
Q7: 2035 Liter
ML: 2050 Liter

Dan moet je wel nog weten dat sinds het vorig model van de X5 de lengte met 20 cm is verlengd en dit gaat allemaal naar de laadruimte.

Ik heb mijn punt wel gemaakt dacht ik over de laadruimte ;)

Van die testrit, dan geloof ik je maar ;) was er niet bij, maar dan heb jij wel een gestoorde dealer :D
 
Last edited:
Wat een rare opmerking.. Als je weet wat dat ding kan, dan kun je dat toch laten zien. Mensen willen toch weten hoe een auto op de weg ligt e.d... Ik vind zoiets helemaal niet misstaan bij aankoop van een wat duurdere auto!

Mja heb al veel testrits gemaakt en heb dit nog nooit mogen meemaken, denk nu zelf er zijn veel auto's die dingen kunnen die je zelf nooit gaat proberen gewoon omdat het riscio te groot is dat er iets misgaat..

Zo zie ik het toch
 
Imo doet een Pheaton niet onder voor een A8 oid, iig kwa rijgedrag niet. Als je pa toch een beetje in die categorie autos zit te kijken zou ik is een LS460 proberen. Laatst ook nog een stuk in gereden, en man man man wat rijd dat fijn. Erg stil, zeeeer comfortabel en voorzien van alle luxe. Gene waar deze auto van is heeft hiervoor een a8 en een BMW 7serie gehad, en is hier toch wel erg te vreden over.
 
Ik vind de Pheaton een beetje gedateerd aandoen. Ook oogt hij een stuk minder luxe dan een a8 of 7.
 
Ik weet niet waar je die prijzen van haalt maar dit zijn de prijzen van de dealers voor het instapmodel (incl BTW 21%) voor België wel te verstaan

A8: 66 360 EUR
7-serie: 66 900 EUR
S-klasse: 72 600 EUR
Phaeton: 62 500 EUR

Heb juist de prijzen in nederland bekeken en idd klopt wat je zegt maar daar krijgen jullie een A8 wel goedkoop mee :| in vergelijking met de concurrentie.

En die X5 en touareg in vergelijking met een xc90, een Q7 en een M-klasse
X5: 1750 Liter
Touareg: 1570 Liter
XC90: 1894 Liter
Q7: 2035 Liter
ML: 2050 Liter

Dan moet je wel nog weten dat sinds het vorig model van de X5 de lengte met 20 cm is verlengd en dit gaat allemaal naar de laadruimte.

Ik heb mijn punt wel gemaakt dacht ik over de laadruimte ;)

Van die testrit, dan geloof ik je maar ;) was er niet bij, maar dan heb jij wel een gestoorde dealer :D

Ik heb het uiteraard over de NL prijzen...

Maargoed fotos :p

[ir]http://i27.tinypic.com/15weamq.jpg[/ir]

[ir]http://i29.tinypic.com/30hlz5h.jpg[/ir]
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top