Septembermaand = kentekenmaand

Maar er zijn blauwe kentekens en gele. Ik denk dat de blauwe dan voor de brommers is die maar 25 mogen en de gele voor de scooters die 50 gaan. Maar dat houd dan ook in dat je die vieze gele lelijke stickers niet op je spatbord voor hoeft te plakken :eek:. Teminste dat denk ik, ik zag het namelijk zo in de ScootIn staan. En je hoeft je scooter niet standaard te maken. Hij moet gewon niet gejat zijn. Maar verandert er verders nog iets dan kwa controle of zo of is het verder allemaal het zelfde zoals het plaatje?

Ik wordt over 4 maandjes 16 en wil nu alvast ene scooter zodat ie uit elkaar kan (wordt project) dus dan zou ik een goedkoope Aerox kunnen vinden?
 
Last edited:
nickaerox2003 said:
Mja anderhand... een hoop gestolen bromfietsen en scooters zullen weer teruggevonden worden...
denk je? :+
nog 1 vraagje trouwens:
als je je scooter op kenteken zet, komt dat kenteken nou ook op een naam of hoort dat kenteken gewoon bij de scooter en niet bij een eigenaar?
als die niet op naam zou staan zou iedereen onverzekerd rond kunnen rijden aangezien het dan veel minder opvalt!...
 
Dat er meer terug gevonden worden kan maar ze kunnen hem ook naar de sloop brengen of dumpen ergens... Maar idd de kans is wel groter om het spul terug te vinden. Dus zoals nickaerox2003 zegt: zijn voor en nadelen.
 
swinz said:
voor mensen die dat besluit nemen is dat kut.. want dan staan er strax egt TE veel scoots tekoop en moet je hem eigenlijk wel voor een prikkie wegdoen..

maar iemand die weet of een brommobiel nou ook een plaat moet.. en of er @ pia blok een nr staat?!

pia bloknummer staat links naast de olievuldop bij je achterwiel
 
AirWolf said:
Maar er zijn blauwe kentekens en gele. Ik denk dat de blauwe dan voor de brommers is die maar 25 mogen en de gele voor de scooters die 50 gaan. Maar dat houd dan ook in dat je die vieze gele lelijke stickers niet op je spatbord voor hoeft te plakken :eek:. Teminste dat denk ik, ik zag het namelijk zo in de ScootIn staan. En je hoeft je scooter niet standaard te maken. Hij moet gewon niet gejat zijn. Maar verandert er verders nog iets dan kwa controle of zo of is het verder allemaal het zelfde zoals het plaatje?

Ik wordt over 4 maandjes 16 en wil nu alvast ene scooter zodat ie uit elkaar kan (wordt project) dus dan zou ik een goedkoope Aerox kunnen vinden?

blauw = snor
Geel = scoot
 
Cipher said:
Ja, dat had je inderdaad goed begrepen.

Hoezo vervalt mn plaatje dan coxer? Ik heb toch gewoon voor een jaar verzekeing betaald?

Ja klopt, dat is natuurlijk ook logisch ;).. Maar ik bedoelde dat je pas je groot kenteken erop zou zetten zodra je een fatsoenlijke plek er voor had.. :henko:
 
Jules said:
denk je? :+
nog 1 vraagje trouwens:
als je je scooter op kenteken zet, komt dat kenteken nou ook op een naam of hoort dat kenteken gewoon bij de scooter en niet bij een eigenaar?
als die niet op naam zou staan zou iedereen onverzekerd rond kunnen rijden aangezien het dan veel minder opvalt!...


het gaat hetzelfde als bij auto's.. ik quote:

Het kentekenbewijs bestaat, net als bij auto's uit drie delen:

* Deel IA: het voertuigbewijs. Hierop staan alle technische gegevens van het voertuig.
* Deel IB: het tenaamstellingbewijs. Hierop staan de naam- en adresgegevens van de eigenaar/houder.
* Deel II: het overschrijvingsbewijs. Dit bewijs is nodig bij overdracht (bijv. verkoop) van de bromfiets.
 
ik ga voorlopig toeren met een oud en vertrouwd verzekerings plaatje, die juuten hoeven je nou niet meer aan te houden, om je een bekeuring aan te smeren, en als je die wout eindelijk kwijt ben, en je toerd zachtjes en voorzichtig naar huis, staan ze je daar ook weer op te wachten, omdat ze gelijk op je plaatje zien wie je bent..
 
hhaahah mooi zo dat ik al iets voor kenteken heb verzonnen op me scooter (aerox). Die heeft namelijk aan de achterkant(underseat) 2 bouten zitten waar je normaal spatbord aan vast maak daar ga ik nu kenteken aanvast maken en als wouten komen dan vouw ik hem gwn dubbel doe ik nu ook met verzekeringsplaatje als ze achter me aan komen!
 
AeroXtreme said:
hhaahah mooi zo dat ik al iets voor kenteken heb verzonnen op me scooter (aerox). Die heeft namelijk aan de achterkant(underseat) 2 bouten zitten waar je normaal spatbord aan vast maak daar ga ik nu kenteken aanvast maken en als wouten komen dan vouw ik hem gwn dubbel doe ik nu ook met verzekeringsplaatje als ze achter me aan komen!


Wouw!! Goed zeg, moet je doen :L
 
Jezus echt een stel kansloze replies hier zeg...lekker stoer doen doe je maar op scooter-freaks :|

Ik vind het allemaal wel best...wel goed dat de gele stickers erafmogen. Heb ik me altijd al aan gestoord..
 
Leuk dat een hoop mensen hun scooter nog willen verkopen voordat het verpicht word alleen denk ik dat een scooter zonder kenteken verkopen vanaf nu heel erg moeilijk word .
Verzekering plaatje ombuigen valt niet zo op omdat ie klein is maar een omgebogen kentekenplaat zie je vanaf een grote afstand , zo vraag je alleen maar om aandacht en in tegenstelling tot verzekerings plaatje is dat een misdrijf .
 
MrSlick said:
En die gele stickers mag je er dan inderdaad vanaf halen.

Aaah vet man! die dingen zijn echt zo lelijk en verpesten je hele paint daar voor op. Das wel weer een voordeel. Zal dan ook nog maar es voor eens coot gaan zoeken als zoveel mensen ze gaan verkopen.
 
IDeetje voor Project bezitters:

Ik heb al verschillende verhalen gehoord van project scooters die gestolen zijn, en waarvan de eigenaren wist waar hij stond. De politie kon/wilde niks doen blabla MEDE omdat je niet kon bewijzen dat de desbetreffende scooter in schuur X van jou was. Als.. Je nu je projectscooter op kenteken laat zetten (zonder ervan gebruik te maken blabla) dan is het toch makkelijker om hen terug te krijgen. 50 Euro investering op een scooter van 3000+ euro? Ik zou het doen..

Of is dit weer eens een van mijn minder slimme ideetjes? 8P
 
Razma said:
hoeft in belgie niet idd..
alle info staat hier: www.ishetgeenplaatje.nl
Ik zit ff die site te bekijken, en zie nu dit;
De kentekenplaat moet je zelf laten maken. Dat kan bij een erkende kentekenplaatfabrikant of via sommige bromfietsdealers. Zij vervaardigen de kentekenplaat volgens de voorgeschreven regels. Je bromfietsdealer kan de kentekenplaat ook voor je monteren.

Ik bedoel, what the fuck?!!
En je moet je op het postkantoor legitimeren incl. uittreksel van het geboorteregister?!! 8P (behalve als je je met je auto-rijbewijs legitimeert)
Sta je dus eerst 4uur in de rij op het stadsdeel en kan je geld neerleggen voor dat papiertje.
Sta je vervolgens 3 uur in de rij op het postagentschap
En vervolgens kan je ook nog naar een kentekenperser toe om zelf je kenteken te laten maken?!!

Dus je betaald;
- Je dealer voor de schouwing (~ € 20,00)
- Het stadsdeel voor een uittreksel uit het bevolkingsbestand (€ 6,30)
- Het postkantoor voor de aanvraag (€ 22,50)
- De kentekenplaatfabrikant (~ € 10,00)

Misschien dat er wat geld te besparen valt door allemaal tegelijkertijd bij dezelfde kentekenplaatfabrikant te bestellen?
Misschien dat Razma het zelfs ziet zitten om dit vanuit SF.net te realiseren? Ik kan me voorstellen dat een kentekenplaatfabrikant minder kosten maakt bij het persen van 20 van die dingen dan bij 1. Veel goedkoper als een paar euro zal het niet worden, maar is altijd leuk voor het groepsgevoel ;) En het is natuurlijk al duur genoeg.
 
Last edited:
Back
Top