Septembermaand = kentekenmaand

Passport is ook geldig zonder uittreksel ;)
Hoewel ik bij de gemeente wek en ik gratis een uittreksel kan krijgen :p

Maar ik vind wle dat een heleboel mensen zich behoorlijk aanstellen... dat ze hun scoot gaan verkopen omdat ze de plaat niet mooi vinden loser Het enigste kutte zijn die koste/verplicht verzekeren/flitsmogelijkheid.
 
Op de site staat héél duidelijk aangegeven dat indien je je met een paspoort of identiteitskaart legitimeert, je ook een uittreksel uit het bevolkingsregister moet overleggen.
Dit hoeft niet wanneer je je met je rijbewijs legitimeert.


Ik ben wat aan het mailen geweest met een dealer in Breda, en dit is het antwoord op mijn vraag hoelang de schouwing ongeveer duurd, en of ik erop kan wachten;
Je moet de scooter een aantal uur achter laten i.v.m. een evt. steekproef controle van het RDW pas als wij hier bericht van hebben gehad dat het in orde is kun je de scooter weer meenemen .
Dit is altijd een paar uur .
Wat zou die 'steekproef' inhouden?
 
Dat van die steekproef ik mij ook verteld .
Steekproef is gewoon controle op je dealer net als bij auto APK , of ie de keuring wel volgens de regels uitvoerd .
 
air2air said:
IDeetje voor Project bezitters:

Ik heb al verschillende verhalen gehoord van project scooters die gestolen zijn, en waarvan de eigenaren wist waar hij stond. De politie kon/wilde niks doen blabla MEDE omdat je niet kon bewijzen dat de desbetreffende scooter in schuur X van jou was. Als.. Je nu je projectscooter op kenteken laat zetten (zonder ervan gebruik te maken blabla) dan is het toch makkelijker om hen terug te krijgen. 50 Euro investering op een scooter van 3000+ euro? Ik zou het doen..

Of is dit weer eens een van mijn minder slimme ideetjes? 8P

ja.. alleen een probleempje.. je moet eerst naar degene toe die je scoot heb gejat om je scoot ff mee te vragen naar de schouwing :*
 
Hoe wil je je project scooter laten keuren dan :X

Ik heb er geen licht opzitte bijv , dan komt hij al niet door de keuring heen ;)

beter gezegt wie heeft er WEL licht op ze project scooter 8P

En de meeste passen hun frame nog aan , er mag niks aan het frame gedaan zijn etc etc
 
Ik weet verder niet het fijne van zo'n kentekenplaat voor op de brommer en wat ze ermee van plan zijn, maar waarschijnlijk houdt dit dus in zoals XoReP al zegt dat je verplicht verzekerd moet zijn.

Verder denk ik dat de invoering van een eventuele vorm van wegenbelasting, of zelfs kilometer heffing nu een hele simpele aangelegenheid wordt.
Er wordt over al deze dingen met geen woord gerept.

Waarschijnlijk zijn ze (de regering) bang dat als de km heffing voor motorfietsen en auto's in wordt gevoerd dat veel mensen weer op de brommer stappen wellicht? Opzich zijn ze dit dan wel mooi een stap voor...

Hoe bedoel je iedereen uitmelken...
 
ik hoorde dat ze technisch nog niks keurden.. als je een motorblok, frame en wielen hebt ebn je er al.. later zou dit wel ingevoerd worden en word het idd een soort van APK...

dat hoorde ik iig.. geen id of het waar is.. iemand die dat kan bevestigen?
 
Mijn SR die ik verlopig al niet meer gebruikt hebt krijgt geen kenteken meer.
Ik wil over 3 weken met me theorie auto gaan beginnen en voor die tijd nog me rijbewijs gaan halen. Me rally hou ik denk ik om gewoon eens op rond te scheuren waar het kan. Anders verkoop ik het laatste spul gewoon.
 
@ MinaRallyLC : moet je zelf weten, maar het is een kleine investering.. strax krijg je dus nietsmeer voor dat frame terug, terwijl alsje hem laat registreren je er strax missch wel 150eu voor krijgt (alleen het frame dan)

@PvdH: je moet een scooter hebben die compleet is.. dus incl kappen.. lees voor meer info op www.ishetgeenplaatje.nl
 
casey120 said:
Leuk dat een hoop mensen hun scooter nog willen verkopen voordat het verpicht word alleen denk ik dat een scooter zonder kenteken verkopen vanaf nu heel erg moeilijk word .
Verzekering plaatje ombuigen valt niet zo op omdat ie klein is maar een omgebogen kentekenplaat zie je vanaf een grote afstand , zo vraag je alleen maar om aandacht en in tegenstelling tot verzekerings plaatje is dat een misdrijf .

Je kan het altijd nog in onderdelen verkopen..
 
@ swinz:

De schouwing is bedoeld om de technische specificaties van de bromfiets te registreren. De erkende schouwer voert deze gegevens in een centraal registratiesysteem in en geeft je formulier met de gegevens.

Daaruit maak ik op dat het alleen om technische gegevens gaat.. dus frame/blok nummer..


waar staat dat wat jij zegt?
 
Last edited:
bij veelgestelde vragen staat vraag 1..

Geldt een eigen kenteken voor brom- en snorfietsen ook voor brommers die nog uit elkaar liggen en opgeknapt moeten worden? Je kunt daar toch niet mee naar de schouwing?

antwoord:

Een bromfiets kan geschouwd worden als het voertuig minimaal is samengesteld uit de volgende onderdelen: stuur, zadel, motor, frame resp. carrosserie en het bijbehorende aantal wielen. Deze onderdelen moeten een gemonteerd geheel vormen. De motor hoeft niet te kunnen lopen.

verder kijken dan je neus lang is :*
 
Ik heb mijn scooter vandaag gedropt bij de dealer.
Ik denk doe het maar meteen, ben ik er ook vanaf.
Helemaal omdat ik hem ook ga verkopen.
Waarom dan geen kenteken?
Op dit moment zou ik geen scooter kopen zonder kenteken, denk je alleen maar dat hij gejat is. Dus maar meteen doen.
Bij mijn dealer is het 15 euro. Let wel op dat je voor 4 uur komt.
Want de RDW is tot 4 uur open. En er kan een steekproef komen, dus je moet 90 minuten wachten. Een steekproef is gewoon of de dealer zich aan de regels houd. Net zoals bij een garage, als de klep nog open staat meteen een strafpunt voor de garage.


RemcoV said:
Hoe wil je je project scooter laten keuren dan :X
Ik heb er geen licht opzitte bijv , dan komt hij al niet door de keuring heen ;)
En de meeste passen hun frame nog aan , er mag niks aan het frame gedaan zijn
Een bromfiets kan geschouwd worden als het voertuig minimaal is samengesteld uit de volgende onderdelen: stuur, zadel, motor, frame resp. carrosserie en het bijbehorende aantal wielen. Deze onderdelen moeten een gemonteerd geheel vormen. De motor hoeft niet te kunnen lopen.
bron: www.ishetgeenplaatje.nl



AeroXtreme said:
hhaahah mooi zo dat ik al iets voor kenteken heb verzonnen op me scooter (aerox). Die heeft namelijk aan de achterkant(underseat) 2 bouten zitten waar je normaal spatbord aan vast maak daar ga ik nu kenteken aanvast maken en als wouten komen dan vouw ik hem gwn dubbel doe ik nu ook met verzekeringsplaatje als ze achter me aan komen!
Hele stoere jongen. :LErg slim als de politie achter je rijd om dat dan nog te doen. Jij denkt dat ze zo dom zijn en dat niet even noteren/opschrijven? :|



air2air said:
Als.. Je nu je projectscooter op kenteken laat zetten (zonder ervan gebruik te maken blabla) dan is het toch makkelijker om hen terug te krijgen.
Inderdaad. Daarom wil ik het ook doen. Ik parkeer mijn scooter om half 7 smorgens op het werk, en ben pas weer om 5 uur terug. Dus ik maak lange dagen, en kan mijn scooter nooit zien, want ben er niet. Ens als mijn scooter word gejat, is het makkelijker om het terug te krijgen.

En dus voor projectscooters is het ook makkelijk.


swinz said:
je moet een scooter hebben die compleet is.. dus incl kappen.. lees voor meer info op www.ishetgeenplaatje.nl
waar zie jij het over een complete scooter? incl kappen? staat toch duidelijk dat dat niet hoeft, motor hoeft het zelfs niet te doen.

Pas in 2007 na de periode dat het bij de dealer kon, dan moet je naar de RDW gaan en dan pas gaan ze ALLES controleren, dus ook je verlichting e.d. en je uitlaatgassen/snelheid enz.
 
Dus als ik van de week hier in de buurt naar een schouwer toe ga? Wat kan ik dan verwachten?

Ze zien namelijk rode top cilinder. Gia shot. Ik heb geen knipperlichten/remlichten. Krijg ik dan nog zo'n kentekenbewijs?
 
ScÒ_Óp said:
Een bromfiets kan geschouwd worden als het voertuig minimaal is samengesteld uit de volgende onderdelen: stuur, zadel, motor, frame resp. carrosserie en het bijbehorende aantal wielen. Deze onderdelen moeten een gemonteerd geheel vormen. De motor hoeft niet te kunnen lopen.
bron: www.ishetgeenplaatje.nl


ik quote jouzelf.. ik weet niet of je weet wat er onder CARROSSERIE valt?? kapwerk dus..

edit: net als bij auto's mag dat ding niet onveilig zijn dmv uitstekende delen (je frame dus)
 
swinz said:
ja.. alleen een probleempje.. je moet eerst naar degene toe die je scoot heb gejat om je scoot ff mee te vragen naar de schouwing :*

Ik bedoelde dat je je projectscooter op kenteken laat zetten, zodat ALS ie dan gestolen wordt dat je m DAN makkelijker terug krijgt.
 
Back
Top