Septembermaand = kentekenmaand

Ja, dat had je inderdaad goed begrepen.

Hoezo vervalt mn plaatje dan coxer? Ik heb toch gewoon voor een jaar verzekeing betaald?

Tormentor said:
hoezo std maken?:)
je kan je scoot tog gewoon laten zien
ze gaan niet testen op snelheid ofzo had ik begrepen
ik kom nooit met me scoot op de openbare weg dus het zou alleen maar weg gegooid geld zijn
als je nooit op de openbare weg komt hoef je hem ook niet te verzekeren, en heb je ook geen kenteken nodig. Lekker goedkoop
 
je scooter hoefd niet origineel te lopen!...
Bron: Leeuwarder courant,
een opgevoerde bromfiets of een snorfiets met makementen; voor het verkrijgen van een kenteken dat per 2007 verplicht wordt, doet het er niet toe. iedere bromfietsbezitter moet een kenteken aanvragen, maar er vindt geen keuring plaats.
er wordt alleen gekeken naar merk, type, en chassisnummer.
 
Cipher said:
[tekst]... Maar als ik hem heb blijf ik wel nog een poosje met n plaatje rijden tot ik heb verzonnen hoe ik dat enorme kenteken netjes weg werk.

whaha +ralf+ me too :+

Maar er zit ook een ongelooflijk lelijk stuk geel, wat niet bedrukt is zeg maar, gewoon een lege strook dat is helemaal {! Lelijk!
 
Dat ze die dingen dan niet even groot maken als een normaal plaatje van je verzekering,
ken je veel beter wegwerken en netter ook:)

1 voordeel heb je er wel aan zo'n grote plaat, je ken m meteen als spatbord gebruiken. haha

ik neem er geen want ik heb toch men rijbewijs bijna en het is al een project scooter,

Misschien dat ik t doe voor men puch mar daar wilk ook een project van gaan maken,

dus zal wel geen plaat worden voor mij denks.
 
@ razma ... ik dacht dat er bij de keuring werd genoteerd wat er allemaal onder zat...setup zeg maar... en als je dan aankomt met 70 cc en meer van dat soort pretspul... :rolleyes: maar goed nu snap ik het ook niet helemaal meer... k heb in elk geval nog tot mei verzekering en dan zien we wel weer verder
 
mn scooter is nu niet verzekerd.. kan ik dan alsnog kenteken aanvragen? of moet ie dan eerst verzekerd worden?
is nu project scooter, maar wil m later nog kunnen verkopen namelijk :)
 
Ze controleren (en noteren):

Merk
Handelsbenaming (type)
Identificatienummer (frame- of chassisnummer)
Motornummer
Typegoedkeuringsnummer

Ze vertellen je niet als er iets in niet in orde is. Dat merk je vanzelf wel... })
 
Het is allemaal wel zeer vaag en erg omslachtig. Ik laat 'm voorlopig zowieso niet keuren en het wordt steeds aantrekkelijker om de scooter weg te gaan doen. Ik rijd er toch zowat nooit meer op omdat er hier ineens erg veel politie rijd dankzij een stel kanslozen dat het leuk vind politie uit te dagen en alles. Wat dat betreft is het wel weer een voordeel zo'n plaat. Daarbij is zo'n plaat wel echt onnodig groot en de afmetingen vrij lelijk doordat ze breed/hoog en heel smal zijn zoals het eruitziet op die site. Het zal voor mij een moeilijke overweging gaan worden gezien ik wel mobiel wil blijven (ov soms lastig) en bijna nooit de auto van m'n ouders mag lenen, misschien dan maar exit scooter en welkom auto..

Maar als ik het dus goed begrijp hoef je zo'n ding maar 1x te kopen en blijft dan vast gekoppeld aan je scooter?
 
als iedereen nou ff goed leest.. NEE!

iig er staat dat gehandicaptenvoertuigen geen kenteken hoeven.. vallen brommobielen daar ook onder? want zie nergens iets specifiek over brommobielen staan..
 
en wat als je geen bloknummer hebt:X?
want er word overal gezegd dat het bloknummer van mina bij de achterveer zit, maar ik zie helemaal nergens een nummer staan:X
 
Kan je er trouwens bij blijven tijdens de schouwing? Of ben je hem een paar uur kwijt?

Ik heb overigens nooi teen type-goedkeuringsnummer gevonden op mijn F-50. Waar zou ik die moeten vinden?
 
@ Dealer hier kan je er gewoon even bij blijven geloof ik, duurt toch maar heel kort en het enige wat ze doen is een paar nummertjes noteren dus ik zou niet weten waarom je er niet bij mag blijven.
 
Ik vindt het gewoon zwaar klote.. en ga het dus ook niet doen...
Met kenteken wil zeggen dat je :

- en geflitst/gelaserd wordt
- maar ook nog altijd die fucking rollerbank tegenkomt..

Maar ik ben blij dak 26 december 18 wordt.. zodra ik het rijbewijs heb.. gooi ik gelijk mijn Aerox in de verkoop...

Mja anderhand... een hoop gestolen bromfietsen en scooters zullen weer teruggevonden worden... tenzij de dieven/helers er niet op willen rijden..

Maar wat ook weer is een hoop mensen gooien hun scooter in de verkoop omdat ze in een korte periode 18 worden.. en het niet zoeken daar nog net even voor van die pleurows neer te leggen.. dusjah... het heeft zijn voordelen en nadelen
 
voor mensen die dat besluit nemen is dat kut.. want dan staan er strax egt TE veel scoots tekoop en moet je hem eigenlijk wel voor een prikkie wegdoen..

maar iemand die weet of een brommobiel nou ook een plaat moet.. en of er @ pia blok een nr staat?!
 
Back
Top