Septembermaand = kentekenmaand

Advertisement - register to remove this

voor mij houd het op...k ben 18 en heb me rijbewijs bijna..dus ik heb geen zin meer om me scooter standaard te maken en op mijn naam te laten registreren. alhoewel ik het wel erg jammer vind want scooter rijden vind ik nog steeds leuk...naja mischien maar een project beginnen tegen die tijd?

moi, Wouter
 
Hoef toch pas in 2006 ? :p

Ik weet dat deze vraag al 100x gesteld is maar ik vind het een beetje raar omdat je nu zegt dat het de september maand is...
 
je hebt een jaar de tijd ja...

Trouwens is het verstandig om mijn projectscooter op kenteken te zetten? Ivm verkoop?

Of kan je ook een kenteken aanvragen als je em pas in 2008 verkoopt ofzo??
 
Erwin. said:
je hebt een jaar de tijd ja...

Trouwens is het verstandig om mijn projectscooter op kenteken te zetten? Ivm verkoop?

Of kan je ook een kenteken aanvragen als je em pas in 2008 verkoopt ofzo??

ik geloof dat alles voor 2007 op kenteken moet staan...

@ woutersalad.. standaard maken.. waarom ?
 
Ik vind wel een nadeel van dat kenteken dat je alleen maar voor de datum dat ze echt verplicht worden je scooter kan laten schouwen bij een dealer.

Wil je nadat het kenteken verplicht is nog een kenteken op een scooter dan moet je hem dus laten keuren bij het RDW ofzo en dat zal niet goedkoop zijn.

Stel je hebt 10 oldtimers.. die moet je dus nu allemaal van een kentekenplaat voorzien (a een dikke 50 euri) omdat je ze anders over een jaar allemaal moet laten keuren voordat je er weer mee mag rijden.
 
Ik ook, heb gisteren toevallig een brief van m'n dealer gehad en ik laat hem gewoon bij hun schouwen. Totaal is net iets meer dan 50 euro.
 
Ik vraag het kenteken aan zodra hij weer rijdt en ik ermee naar de dealer kan. Zal December worden denk ik.

Dan heb ik het in ieder geval vast gehad en is ze eventueel ook makkelijker te verkopen (bezit van kenteken is toch aanwijzing dat het ding eerlijk is, en het scheelt de koper weer geld en tijd).
Maar als ik hem heb blijf ik wel nog een poosje met n plaatje rijden tot ik heb verzonnen hoe ik dat enorme kenteken netjes weg werk.
 
Freezer said:
Ik laat hem wel op kenteken zetten.
Was er ook niet zoiets in de planning als een jaarlijkse keuring vanaf dat het kenteken er is? Dan moet je project scooter telkens terug stnd maken, of heb ik het verkeerd?

Kenteken vind ik persoonlijk een goeie zaak, minder kans op diefstal iig. Mogen ze van mijn part ook in België invoeren :)
 
hoezo std maken?:)
je kan je scoot tog gewoon laten zien
ze gaan niet testen op snelheid ofzo had ik begrepen
ik kom nooit met me scoot op de openbare weg dus het zou alleen maar weg gegooid geld zijn
 
nog even dit:


Een bromfiets kan geschouwd worden indien het voertuig is samengesteld uit de volgende onderdelen:. Stuur, zadel, motor, frame resp. carrosserie en het bijbehorende aantal wielen moet één gemonteerd geheel vormen. De motor hoeft niet te kunnen lopen.
 
Cipher said:
Maar als ik hem heb blijf ik wel nog een poosje met n plaatje rijden tot ik heb verzonnen hoe ik dat enorme kenteken netjes weg werk.
Zodra je het kentekenbewijs hebt en je een kenteken laat maken vervalt het oude plaatje meteen.
 
Ja maar hij bedoelt, dat hij voorlopig nog met zn verzekeringsplaatje blijft rijden en pas groot kenteken aanvraagt zodra hij er een plek voor weet op zijn scooter :p
 
Back
Top