melf #50
Well-Known Member
de inlaat van een peugeot is perfect std ...
de naald bepaald niet hoe zuinig je scooter is , dat ligt simpelweg aan je setup en hoe die in elkaar zit..
een carburateur moet goed afgesteld worden , verder niet , wat ie dan zuipt zuipt ie gewoon..
een gasnaald is niet alleen dunner en dikker , maar langer en korter ,en ook op verschillende delen langer/korten en dikker dunner , en alles met een eigen effect ,en elk blok zal anders reageren , en dat effect moet je ook weer opvangen door bijv. de naaldbuis , hoofsproeier , stationairsproeier ,en zelfs de chokesproeier KAN ander moeten.
en heb je het filter zo standaard mogelijk is het het makkelijkste af te stellen en loopt het net zo goed , filter open maken heeft helemaal geen nut , alleen bij echt grotere carburateurs en bij een hoger toerental zou je er wat aan kunnen hebben.
en bovendien is een dicht luchtfilter vaak ook zuiniger , en constanter , dus minder gevoelig voor het weer , luchtvochtigheid , luchtdruk etc.
de naald bepaald niet hoe zuinig je scooter is , dat ligt simpelweg aan je setup en hoe die in elkaar zit..
een carburateur moet goed afgesteld worden , verder niet , wat ie dan zuipt zuipt ie gewoon..
een gasnaald is niet alleen dunner en dikker , maar langer en korter ,en ook op verschillende delen langer/korten en dikker dunner , en alles met een eigen effect ,en elk blok zal anders reageren , en dat effect moet je ook weer opvangen door bijv. de naaldbuis , hoofsproeier , stationairsproeier ,en zelfs de chokesproeier KAN ander moeten.
en heb je het filter zo standaard mogelijk is het het makkelijkste af te stellen en loopt het net zo goed , filter open maken heeft helemaal geen nut , alleen bij echt grotere carburateurs en bij een hoger toerental zou je er wat aan kunnen hebben.
en bovendien is een dicht luchtfilter vaak ook zuiniger , en constanter , dus minder gevoelig voor het weer , luchtvochtigheid , luchtdruk etc.