Scooter zuipt als een achtelijke

de inlaat van een peugeot is perfect std ...

de naald bepaald niet hoe zuinig je scooter is , dat ligt simpelweg aan je setup en hoe die in elkaar zit..


een carburateur moet goed afgesteld worden , verder niet , wat ie dan zuipt zuipt ie gewoon..

een gasnaald is niet alleen dunner en dikker , maar langer en korter ,en ook op verschillende delen langer/korten en dikker dunner , en alles met een eigen effect ,en elk blok zal anders reageren , en dat effect moet je ook weer opvangen door bijv. de naaldbuis , hoofsproeier , stationairsproeier ,en zelfs de chokesproeier KAN ander moeten.

en heb je het filter zo standaard mogelijk is het het makkelijkste af te stellen en loopt het net zo goed , filter open maken heeft helemaal geen nut , alleen bij echt grotere carburateurs en bij een hoger toerental zou je er wat aan kunnen hebben.

en bovendien is een dicht luchtfilter vaak ook zuiniger , en constanter , dus minder gevoelig voor het weer , luchtvochtigheid , luchtdruk etc.
 
Alleen het is geen orgineel spruitstuk, maar een 21mm van motoforce die zeker wel groter is.
En membraan was ook aangepast naar een doppler. Ik wist dat die inlaat zoiezo al brak was standaard van peugeot.

En nee de carb lekt niet en is 100% zeker lek dicht. En ergens anders lekt het ook niet.
Denk eerder iets met de carburateur afstelling.
Dat noem ik gewoon een orgineel spruitstuk de diameter is alleen wat groter maar meer niet.
Je blijft zitten met het kleine 2kleps membraan.
Een stage 6 setje met 4kleps membraan maakt gewoon best uit qua power.
En het is ook niet dat je dan je orginele filter niet meer erop kan hebben met z,on spruit.
Check maar.
Foto-KXGR8PKZ.jpg

En das met een 21mm carb met orgineel filter wel met wat gaatjes erin maar dit heeft mijn setup ook wel nodig.
Maar hij is nog steeds leuk stil een zuipt niet eens in de buurt van wat jij verbruikt.

Edit:nou is dat spruitstuk van mij een topracing btw maar die komt zelfs nog minder uit qua hoek en ruimte dan een stage6 spruitstuk.
 
ten eerste , je filter ontgrens je niet , je haalt er alleen maar een paar buisjes uit , verder doe je niks..

en ten tweede , dit is het luchtfilterhuis zelf waar je gaten in boort , dat hoor je wel.

gaten boren in een luchtfilter is btw nergens voor nodig.
 
ik zit dit topic nou te lezen van begin af aan en ik ben het met melf eens, ik reed zelf met een speedfight ac met standaard cil, standaard carb een yasuni r (standaard uitlaat zat er niet bij, yasuni goedkoop op de kop getikt), alleen varioplaat eruit netjes verbruik en goed trekken en het liep evengoed 80 op autoteller, totdat oliepomp ermee uitschee en de boel vastliep.
 
ten eerste , je filter ontgrens je niet , je haalt er alleen maar een paar buisjes uit , verder doe je niks..

en ten tweede , dit is het luchtfilterhuis zelf waar je gaten in boort , dat hoor je wel.

gaten boren in een luchtfilter is btw nergens voor nodig.

Ik ga z.s.m even een andere luchtfilter halen en dan ga ik het weer proberen af te stellen.

Maar met de oude naald was het dus echt niet te doen.

Met 82 startte hij niet eens. Met 84 deed ie het beter en was nog niet goed. zelfs 90 deed niks extra. En dit allemaal met de oude gasnaald en onbewerkt luchtfilter.

Kon hem toen tot 75% gas opendraaien, maar daarna was het gewoon inhouden op het luchtfilter toen met sproeier 84 al. En groter had geen zin. Om te testen met sproeier 90 had ik alleen het luchtfilter deksel eraf gehaald en deed het toen een heel stuk beter.

Nou had de dealer dat gat groter gemaakt omdat ie niet goed wilde lopen. En heeft de naald en sproeier aan gepast. Doet het wel beter maar nou met dat grotere gat erin mis ik wel wat koppel. Ik zal hem eerst met een nieuw luchtfilter proberen af te stellen.
Maar dat voorste ding van de luchtfilter past er zoiezo niet meer erop, al had ik die wel erop willen hebben.
 
ten eerste , je filter ontgrens je niet , je haalt er alleen maar een paar buisjes uit , verder doe je niks..

en ten tweede , dit is het luchtfilterhuis zelf waar je gaten in boort , dat hoor je wel.

gaten boren in een luchtfilter is btw nergens voor nodig.

Sorry hoor maar je luchtfilter ontgrens je dus echt wel.... Dat buisje blokkert ten slotte de lucht die er anders extra naar binnen zou komen..

Ik zeg niet dat dit in prestaties scheelt op een kleine carb.
 
Sorry hoor maar je luchtfilter ontgrens je dus echt wel.... Dat buisje blokkert ten slotte de lucht die er anders extra naar binnen zou komen..

Ik zeg niet dat dit in prestaties scheelt op een kleine carb.

Ik geef melf gelijk. Je ontgrenst niks, want het is niet eens een begrenzer. Het is meer een soort lucht doseer plasticje. En ik had zelf al aangegeven dat die voorstuk er niet erop past vanwege de carburateur.
 
ten eerste , je filter ontgrens je niet , je haalt er alleen maar een paar buisjes uit , verder doe je niks..

en ten tweede , dit is het luchtfilterhuis zelf waar je gaten in boort , dat hoor je wel.

gaten boren in een luchtfilter is btw nergens voor nodig.


Dus jij wil beweren dat ik gewoon swets als ik zeg dat je dat niet hoort?
En dat het niet zo helpen is dikke onzin als ik de gaatjes dicht plak en weer de spoeier daarop aanpas loopt ie minder fel als met de gaatje open.

Mijnes loopt met een power filter nog veel kractiger en ook echt merkbaar krachtiger.
Maar dit doe ik niet vanwege dat het een snor is maar het is fucking onzin om te zeggen dat lucht niet uitmaakt.
Dus het orginele filter met tuit gebruiken op wat zwaardere setups zie ik dus ook als begrenser want feit is dat ie met meer lucht ook veel meer had gedaan en dus begrenst is.
 
ja , ik heb er ook niet zoveel verstand van...

ik ga hier dan ookniet mijn kostbare tijd aan eigenwijsjes die het ook maar al te goed weten (ahum) besteden , kan ik beter bezig met mijn raceblokken , en met roterende inlaten bouwen etc. , is teminste niet zo moeilijk als een brommer afstellen :rolleyes:

(niet bedoeld om de TS overigens!)
 
Misschien een hele domme opmerking hoor :

Maar als het goed is zit er op jou carb een electrische choke toch ?

Koppel deze eens los voor de gein.


Had toen een keer op mijn beta ark ( compleet standaard , 12mm Carb ) een electrische shoke die deffect was

Gevolg :

Ding was niet meer vooruit te branden ( lijkt mij dat je met een 50cc meer last hebt van verzuipen dan met een 70 cc )

En mijn verbruik was toen 1 : 7 8P

Met andere woorden , ik kon ook constant blijven tanken.

Misschien dat je dus je choke eens kan proberen los te koppelen ? :)
 
Oh oke ,

Bij mij was het probleem namelijk opgelost door de draadjes los te koppelen

Maar ik hoop dat de topicstarter de achterliggende gedachte begrijpt :)
 
ja , ik heb er ook niet zoveel verstand van...

ik ga hier dan ookniet mijn kostbare tijd aan eigenwijsjes die het ook maar al te goed weten (ahum) besteden , kan ik beter bezig met mijn raceblokken , en met roterende inlaten bouwen etc. , is teminste niet zo moeilijk als een brommer afstellen :rolleyes:

(niet bedoeld om de TS overigens!)

Dus omdat jij wel eens een race blokje bouwt heb je zelfs meteen verstand van dingen die je niet getest hebt.(Knap)
Jij roept zonder het zeker te weten dat je die gaatjes hoort, terwijl ik erbij zeg dat je ze niet hoort tov het uitlaat geluid.
Ding 1 waar jij dus eigenwijs in bent ik niet.
Ik heb er 3weken geleden nog mee op roller gestaan en hij was stillen dan een helemaal standaard viva van een meisje die er daarna werd op gezet.
Dus dan kan ik zonder eigenwijs te zijn zeggen dat je dom lult want die gaatjes hoor je dus NIET.

Punt 2 roep je er meteen bij dat de gaatjes en dus extra lucht niet helpen, terwijl ik het al tig keer getest heb, en ie minder vel werd naarmate ik gaatjes dicht plakte.
Dus das ook gewoon eigenwijs van jou kant en logisch dat ik me daarop verdedig, want jij veegt 2dingen die ik proef ondervindelijk vast heb gesteld van de kaart met woorden.
En zou uberhout niet weten waar jij mij een verwijt wil maken van eigenwijsheid? want ik zeg en meld iets wat ik vast gesteld heb.

Jij hebt alleen maar woorden om het te ontkrachten en dan ook alleen in de eigenwijs vorm.
Want je roept alleen dat het onzin is wat ik reply als ik er daarna op in ga kom je niet met feiten, nee je gaat zielig in de verdediging dat je wel weer verder gaat met je raceblokjes en daarmee wil aangeven hoe goed je bent en je dit dus ook gewoon beter weet.

Tewijl je beter met een goed argument zou kunnen komen ipv respeckt verwachten omdat je wel eens een race blokje bouwt.
Je ontkracht iets wat ik vast gesteld heb dus kom dat met argumenten ipv dat je wel eens race blokjes bouwt dat heeft er namelijk niks mee te maken.
En je geeft zelf al aan dat afstellen en een blokje opbouwen niks met elkaar te maken hebben.
 
nope echt niet hoor.

je moet de choke er maar eens uithalen.
en dan aan een batterij hangen, dan zie je de chokeschuif zo naar beneden komen

is btw een goed manier om te zien of hij nog werkt
 
Misschien een hele domme opmerking hoor :

Maar als het goed is zit er op jou carb een electrische choke toch ?

Koppel deze eens los voor de gein.


Had toen een keer op mijn beta ark ( compleet standaard , 12mm Carb ) een electrische shoke die deffect was

Gevolg :

Ding was niet meer vooruit te branden ( lijkt mij dat je met een 50cc meer last hebt van verzuipen dan met een 70 cc )

En mijn verbruik was toen 1 : 7 8P

Met andere woorden , ik kon ook constant blijven tanken.

Misschien dat je dus je choke eens kan proberen los te koppelen ? :)

Als je mij bedoel, nee helaas er zit een handchoke erop. Caburateur is een Dell orto 16mm PHBG met een W5 naald en sproeier 76 volgens de dealer. De handchoke heb ik er zelf erop gezet. (zat eerst zo`n trekdopje aan en nou met een kabel)
 
Last edited:
Dus omdat jij wel eens een race blokje bouwt heb je zelfs meteen verstand van dingen die je niet getest hebt.(Knap)
Jij roept zonder het zeker te weten dat je die gaatjes hoort, terwijl ik erbij zeg dat je ze niet hoort tov het uitlaat geluid.
Ding 1 waar jij dus eigenwijs in bent ik niet.
Ik heb er 3weken geleden nog mee op roller gestaan en hij was stillen dan een helemaal standaard viva van een meisje die er daarna werd op gezet.
Dus dan kan ik zonder eigenwijs te zijn zeggen dat je dom lult want die gaatjes hoor je dus NIET.

Punt 2 roep je er meteen bij dat de gaatjes en dus extra lucht niet helpen, terwijl ik het al tig keer getest heb, en ie minder vel werd naarmate ik gaatjes dicht plakte.
Dus das ook gewoon eigenwijs van jou kant en logisch dat ik me daarop verdedig, want jij veegt 2dingen die ik proef ondervindelijk vast heb gesteld van de kaart met woorden.
En zou uberhout niet weten waar jij mij een verwijt wil maken van eigenwijsheid? want ik zeg en meld iets wat ik vast gesteld heb.

Jij hebt alleen maar woorden om het te ontkrachten en dan ook alleen in de eigenwijs vorm.
Want je roept alleen dat het onzin is wat ik reply als ik er daarna op in ga kom je niet met feiten, nee je gaat zielig in de verdediging dat je wel weer verder gaat met je raceblokjes en daarmee wil aangeven hoe goed je bent en je dit dus ook gewoon beter weet.

Tewijl je beter met een goed argument zou kunnen komen ipv respeckt verwachten omdat je wel eens een race blokje bouwt.
Je ontkracht iets wat ik vast gesteld heb dus kom dat met argumenten ipv dat je wel eens race blokjes bouwt dat heeft er namelijk niks mee te maken.
En je geeft zelf al aan dat afstellen en een blokje opbouwen niks met elkaar te maken hebben.

Welke boortje heb je er voor gebruikt en hoeveel gaatjes geboord? Ik ga ook eens weer wat proberen. Denk dat ik het orginele gat daar boven in het filter wat dichter ga maken om te zorgen dat ie niet meer zo gaat boppen. En welke uitlaat heb je? En zuipt het bij jou ook zo met die scooter? Heb je daar een 19mm PHBG erop zitten?

ten eerste , je filter ontgrens je niet , je haalt er alleen maar een paar buisjes uit , verder doe je niks..

en ten tweede , dit is het luchtfilterhuis zelf waar je gaten in boort , dat hoor je wel.

gaten boren in een luchtfilter is btw nergens voor nodig.

Carburateur is toch niet orgineel meer, dan gaat het filter ook niet werken met een andere carburateur, of je moet geluk hebben dat het dan nog af te stellen is. Een gurtner 12mm is een hele andere carburateur dan een Dell orto 16mm. De gasschuif van een gurtner is veel kleiner dus dan komt er ook iets minder hoeveelheid lucht per keer naar binnen. De Dell orto (waarschijnlijk alleen PHBG) heeft een veel groter opening, dus gaat er ook meer lucht in. Het standaard filterbox blokkeerd gewoon te veel. De gurtner 12mm werkt gewoon het beste met standaard filter, die is daar ook op aangepast.
 
Last edited:
Back
Top