SBO Sprints 08 - Slap geouwehoer topic # 4

Status
Not open for further replies.
Gezeur over die velgen allemaal.

Als je normaal sprint komen er echt weinig krachten op een voorvelg te staan. (Alleen zwaartekracht?(gewicht rijder/scooter))
Je moet alleen rekening houden dat je geen wheely maakt en niet keihard gaat remmen.
Achtervelg komen volgens mij meer krachten op te staan omdat je daarmee je vermogen op de weg brengt.
 
Dat lijkt me zeer duidelijk ja voor heb je last van :
Gewicht scooter+rijder
Remkrachten,daarom zou ik gewoon als ik jou was meer met je achterem klote dan voor.
Wheely wil je niet graag maken,dus zoek het ergens anders(vertanding)
Ben je van al het gezeik af,daarbij vind ik de velgen van Daniel mij mening laten kunnen daar zeker vind ze zelf ook iets te groot,had wel meer vlees gehouden zeg maar,maar aangezien er gewoon ribben(schoepen in zitten) heb ik er wel vertrouwen in ga op de bank dan weet je meer dan genoeg komen de krachten voorop je velg te staan,of ga wat test rijden hou je velg in de gaten na elke meeting,dus Daniel je kan rustig slapen naar mij idee:p
 
Dus dan moet je doen voor die 3 gram die het scheelt?? Veiligheid moet nog steeds voorop staan vind ik.

Maar ik zie ook genoeg frame´s waar ik echt niet naast wil staan komend seizoen.
 
Gezeur over die velgen allemaal.

Als je normaal sprint komen er echt weinig krachten op een voorvelg te staan. (Alleen zwaartekracht?(gewicht rijder/scooter))
Je moet alleen rekening houden dat je geen wheely maakt en niet keihard gaat remmen.
Achtervelg komen volgens mij meer krachten op te staan omdat je daarmee je vermogen op de weg brengt.



als je normaal sprint? wat bedoel je met normaal sprinten? oke dus als jij onverwacht moet remmen? ik zeg maar wat er komt iemand op jou baan helt terecht en hij gaat voor jou neus op ze gezicht omdat zijn velg wel breekt en jij moet remmen,hoe ga je dat oplossen ?

rij je dan over hem heen?:p
 
Ik denk zowiezo als je hard moet remmen dat je zelf ook op je giechel ligt.

Op je maakt een gruwlijke stoppie of je gaat onderuit doordat je achterkant uit breekt.

En ik weet van beide af want heb er ervaring mee :#

Met een sprint scooter kan je haast geen noodstop maken omdat het vrijwel zo snel zal gaan dat een snelle reactie voor remmen te laat zal zijn.. omdat je zo gefocust bent op je eigen ding.

We zullen zien.. zowiezo ga ik eerst grondig testen .. en wheely's zullen er niet komen omdat mijn toch verlengt is :W ook daar moet ik eerst nog mee testen :p

En een ongeluk hoeft niet perse door een slecht machine te komen..
Denk terug aan de wielspin en toen kerstboom ongeval van vorig jaar !
 
@ Dominic; de situatie die jij voorschets zal denk ik 75% van de rijders wel door op ze bek gaan;)


Volgens mij denkt iedereen idd dat er echt alleen maar 4mm bij 4mm zit ofzo, het alu loopt nog zeker 1,7cm door daar onder;)
 
Gezeur over die velgen allemaal.

Als je normaal sprint komen er echt weinig krachten op een voorvelg te staan. (Alleen zwaartekracht?(gewicht rijder/scooter))
Je moet alleen rekening houden dat je geen wheely maakt en niet keihard gaat remmen.
Achtervelg komen volgens mij meer krachten op te staan omdat je daarmee je vermogen op de weg brengt.

zodra je remt, ookal zacht komen er flinke krachten op je spaken te staan hoor.

maarja, ik denk dat heel veel mensen op meppel wel merken wat goed en fout is bij de keuring:+
 
Precies, daarom gaf ik dus al aan dat je niet (hard) moet gaan remmen:*

soms zal het wel moeten toch? als de uitloop niet zo gek lang is en je een behoorlijke snelheid hebt..
dat vind ik echt een slecht argument..
je moet dan maar minder hard gaan remmen anders kan je geen 10 gram besparen?
lijkt mij niet echt de veiligste manier van denken :) maja wie ben ik
 
Gezeur over die velgen allemaal.

Als je normaal sprint komen er echt weinig krachten op een voorvelg te staan. (Alleen zwaartekracht?(gewicht rijder/scooter))
Je moet alleen rekening houden dat je geen wheely maakt en niet keihard gaat remmen.
Achtervelg komen volgens mij meer krachten op te staan omdat je daarmee je vermogen op de weg brengt.

Wat denk je van roterende kracht? Tel dan je scooter gewicht er nog bij op, je eigen gewicht, rem kracht... Ik vind het echt onverantwoord wat sommige hier doen! Zorg er wel voor dat ik dus niet naast zulke machines komt te staan. Nou wie val me aan? O-)
 
ik niet, ik geef je alleen gelijk :)

Sommige zijn gewoon eigenwijs en komen er bij de keuring wel achter.
 
Volgens mij denkt iedereen idd dat er echt alleen maar 4mm bij 4mm zit ofzo, het alu loopt nog zeker 1,7cm door daar onder;)

Is het 1,7 cm dik? Wat loop je dan te kutten met gaten man. Draai er een centimeter vanaf en je hebt meer gewicht bespaard. Verder heb ik ook echt al een hoop dingen gezien die erg aan de linke kant zijn. Zal zonde zijn als er volgend jaar veel ongelukken gebeuren door mensen die niet nadenken en zo het scooter sprinten weer in een donker dag licht komt te staan.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top