SBO sprint welke klasse?

flying-rox

Well-Known Member
Hallo,

Ik heb een vraag over sbo sprints ik heb voor kerst van mijn vader een lidmaatschap gehad. Omdat het voor hem onduidelijk was in welke klasse ik moest komen ben ik in geschreven in klasse 70a. Nu is mijn vraag: In welke klasse ik moet komen.

Mijn set-up is:
Athena 70cc vlinderport / Malossi speed 7t max tuned
OKO 28mm
Stage 6 Wig en spruitstuk
HPI
RHQ krukas
Delta clutch
Malossi vario.

Ik heb een aerox dat hadden jullie waarschijnlijk al gezien aan mijn naam. Ik heb alleen het gedeelte achter mijn buddy afgezaagd en meer heb ik niet veranderd. Misschien ga ik nog wel mijn frame iets verlengen maar alle kappen hou ik gewoon.

Alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

Licht aan hoe zwaar je zelf bent,

Kom je onder een totaal gewicht van 140 kg is de scooter 70A de klasse die je moet hebben. Zit je er boven, is de scooter 70B geschikt. En als je het frame gaat verlengen is scooterspecial de enige uitkomst.
 
Een aerox weegt std een kilo of 90 dacht ik. Zou je niet aan de 140 kg komen zou ik er een paar kilo aanhangen zodat je in de 70B kan rijden, of verder verlichten en in de 70A.
 
Wat weegt een gemiddelde scooter in 70a dan want carbon of kevlar kappen is iets te duur. En hoe zou ik mijn scooter anders moeten verlichten.
 
Tussen de 40-50 kilo. Je zou de scooter verder kunnen verlichten door kleinere, lichte velgen te monteren (en evt. afdraaien), een aluminium voorvork te monteren, frame te bewerken, kleinere radiateur enzovoort.
 
Ik weeg ook 50Kilo en ik zeg het je dan heb je dus als een scooter van 90Kg nodig,
Dan moet je al een Aerox hebben met een kiesler velg/TP karterkap/dikke remschijf!
dan moet je echt zware onderdelen op de scooter hebben..

ik zou voor 70A gaan en je scooter nog wat verlichten.
ik weet niet of je er mee op straat rijd soms.?
als je gewoon voor de lol bij sbo wilt rijden kan je ook gewoon de aerox zo laten. en lekker rijden.
 
Ik denk ook inderdaad dat de sportklasse of de 70a het meest geschikt zijn. De 70A omdat je zelf heel licht bent en dat eigenlijk meteen een groot pluspunt is in die klasse. Het niveau ligt er wel redelijk hoog maar ondanks het niveau kun je nog wel een keer finale rijden.

De sportklasse is interessant als je graag een keer een beker wilt winnen maar het nadeel is dat je wel 90 kilo moet toevoegen op je eigen gewicht en zelfs met een Aerox gaat je dat misschien niet lukken ;-)
 
Ik denk dat ik dan voor scooter 70a kies maar ik zou niet weten hoe ik mijn aerox nog verder moet verlichten, en ik rij er trouwens nooit mee op straat ik zou het zonde vinden om alles kwijt te raken.
 
Er zijn enorm veel dingen die je kunt doen om je Aerox lichter te maken. Met name in je voorvork en velgen zit er ongeveer 40% van het gewicht wat er te besparen valt. Ik zou dus een andere voorvork passend maken (of eentje zelf maken of laten maken) met een 10 inch voor en achter velg. Ben je meteen 10 kilo extra kwijt ;)
 
kun je die voorvork dan ergens kopen?? of zo. En van welk merk scooter of type moet ik de velgen dan hebben en misschien mijn voorvork verlagen wie weet hoe dat moet.
 
ik zou als ik jouw was lekker in de sport klasse mee gaan doen .
Eerst een seizoen meedraaien ervaring op doen en kijken wat je leuk vindt en de mogelijkheden voor jouw .
een beetje gewicht erbij hangen is relatief goedkoop als je een beetje handig ben. een stel velgen kopen en een voorvork laten maken enz enz gaat al snel wat kosten .
Maar ja das mijn mening
 
Ik heb nog even nagedacht wat nou de beste klasse is voor mij en ik kies toch voor sportklasse ga aangezien ik nog nooit mee heb gedaan.
 
Back
Top