Ruben#
RCT Speed & Design
Na enkele projecten succesvol te hebben afgerond, werd het weer eens tijd voor iets nieuws. Dit maal een Nitro. Ik zal hier enkele foto's posten van mijn scooter geschiedenis.
Mijn eerste scooter, gebruikt als dagelijks vervoer middel.
Toen was ik ondertussen 18 geworden, en had ik mijn rijbewijs gehaald. Dus kon ik mijn straat scooter verkopen.
Na een tijdje vond ik een "normale" scooter ook maar niks. Dus maar aan het volgende project begonnen.
Maar omdat er zoveel RCT power onder zat is de ophanging van het frame krom getrokken. Dus ik moest iets anders hebben.
Zo dat was mijn scooter geschiedenis.
Toen viel mijn oog op een race scooter, die toevallig te koop stond. Na wat te onderhandelen heb ik hem gekocht. Zonder het carter incl inhoud.
Zo zag hij er toen uit.
Motorisch is er aanwezig:
- MHR Speed 2006 BHT
- Sd carter RCT
- ABT - C21
- Keihin PWK 28mm
- Malossi MHR spruitstuk
- V- Force3 YZ85cc
- Malossi MHR E13
- Malossi RHQ
- Malossi MHR Binnenrotor
- Malossi MHR Overrange
- Malossi MHR Delta Clutch
- Malossi MHR Wingbell
- Malossi MHR 13/44
- TP naafdeksel
Foto's van een paar onderdelen.
Malossi MHR Speed 2006.
Malossi binnenrotor.
Binnenkort meer foto's van de onderdelen.
Optisch is er aanwezig:
- Tvx voor- en achterkap
- Cordorado stuurpen
- Fiets stuur
- Killwich
- Elektrische waterpomp
- Stage 6 temperatuur meter
- Sonic 10inch voorvelg
- Sr Viper achtervelg
- Metrakit (Aerox) remschijf @ sonic velg pas gemaakt
- Voetsteunen voor tijdens de sprints
Kappen gemonteerd, voorlopig met de "std" achterkappen.
28-01-'06 Wat wezen testen.
Na 2 avondjes werken bekom je dit.
En gespoten/gepolijst.
TVX kap geschuurd.
9-04-'06 Perkpolder.
Vandaag naar Perkpolder geweest, daar wat gaan vlammen.
14-04-'06 Vandaag nog eens de bank opgezwierd. De max. score was 19.3pk.
22-04-'06 Meppel.
1-05-'06
Gisteren maar eens heel de mikkel gestript. Ook maar het blok uitelkaar getrokken.
Nu als ik eens ergens tijd vind het speed blok tunen, daarna kunnen we weer verder.
Hupsaké
Enkele foto's van gisteren
@ Hans dank u wel voor de foto's. :clown:
- Kappen gespoten
- M stuur gemonteerd
- Staaf als "veer" gemonteerd
En klaar voor de Sbo sprint in Rotterdam.
Effe een verslagje van SBO Rotterdam.
Na 2 dagen weinig geslapen gehad te hebben, om 4.30u opgestaan.
Om 5.45u bij Hans vertrokken naar Overpelt. Dus toen vertrokken,
rit gemaakt van 2,5u. Omg dat was effe rijden. Daar aangekomen
rond 8u. Toen maar gelijk gaan inschrijven en laten keuren.
Het vrij springen begin pas om 10uur dus we konden nog een beetje
rondhangen.
Eénmaal de sprint begon, meteen maar gaan aanschuiven.
Tijdens het vrij sprinten 4x gereden en 4x gewonnen.
Toen was het ondertussen 11u gepasseerd en begon de
officiële sprint. Toen een reed ik een keer 7.6 en 7.4.
Best goed denkx. Toen wou ik nog een keer beter scoren,
toen reed er een auto over de sensors en kon er geen tijd meer
worden vastgeld.
Erna was het dus vrij sprinten, toen nog gereden tegen Joël,
Arthur, Cr4n, en nog tegen een deel anderen.
Owja, ook is me stuurpen nog gebroken. Bij het inladen trek ik aan mn stuur.
Breekt dat ding af, gelukkig is het niet tijdens het rijden gebeurd.
Kort samen gevat, kk vette dag!
Stuur weer gemonteerd. De clamp zit nu rechtstreekt op het kroonstuk + stuur verlaagd.
Zo was het eerst:
Zo is het nu:
ABT uitlaat laten maken
25 Juni Best
Hier de grafiek nog van op Best
Zo, weer het één en ander veranderd. Vrijdag wezen testen.
Nieuwe sprint positie
Was net effe aan het slapen toen Hans me riep
Het plan was er al een tijdje, nu ook maar eens werk van gemaakt.
80cc crossmotor membraan pas gemaakt. Nu nog effe met dit membraan rijden/testen.
Erna komt er een V-Force exemplaar.
Wat tekeningen om alles wat duidelijker te maken.
Aan de hand van de tekeningen de plaatjes gemaakt.
Monteren
Carter klaar
De accu zit normaal in de voetplaat, maar als die kap eraf moest moesten de draden etc altijd los. Nu maar eens iets opgemaakt, evenals en houder voor de waterpomp.
Gisteren gaan banken.
Binnen gekomen met 20pk STD, buiten gegaan met 21.5pk STD
Op de bank
Bandje vond het niet zo leuk
En tenslotte de grafiek
Zo, ik was ook naar Eindhoven geweest. Zeker geen spijt van, integendeel
Tijdens het vrije sprinten goed gesprint, systeem nog eens leren kennen.
Tijdens de laatste sprint bij het vrij sprinten merkte ik dat ie niet meer vooruit was te boeken. Ik dacht achja dadelijk komt het wel goed. :L
Toen dus een tijdje niks gedaan, tot dat de rijders bekend waren voor de kwalificatie, bleek dat ik erbij was. Dus maar weer klaar gemaakt en willen starten, bleek dat hij geen compressie meer had. Ondertussen was het 16.45u
dus had nog een kwartiertje om het te fixen. Dus het moet erg snel gebeuren.
De fout was dus dat de zuigerveer klem zat in de zuiger, nog kunnen maken.
Om 17u stond ik start klaar. Ik stond op de 7de plaats, toch nog naar de 4de plaats geschoven. Toen begonnen de halve finales, moest ik tegen Titus rijden. Alweer weer compressie. Dus het was over voor me.
Dank aan Hans, Kenny en Jimmy.
Snelste tijd: 7,31sec, zonder reactie tijd 7,23sec
Brokken: Zuiger geownd:7
Wat foto's Thx to Relf:*
Na Eindhoven ben ik verder gegaan met het carter de reviseren en enkele aanpassingen toe te brengen.
Blok heropgebouwd
Mooi weer, dus wat gaan banken/testen
Behaalde score 21.4 Sae
Ook nog een filmpje, ik ben degene die eerst weg knalt.
http://www.flurl.com/item/testen_u_231066
SBO '07 is van start gegaan. In Meppel goede tijden gereden, 7.06sec.
Verder 2de geworden in de scooter special.
Wat foto's van Meppel en Driewegen.
[ir]http://users.pandora.be/nitro16/Project%20Nitro%20%232/208-1177612181.jpg[/ir]
[ir]http://users.pandora.be/nitro16/Project%20Nitro%20%232/3wegen.JPG[/ir]
[ir]http://users.pandora.be/nitro16/Project%20Nitro%20%232/DSC_2088.jpg[/ir]
[ir]http://users.pandora.be/nitro16/Project%20Nitro%20%232/3wegen1.JPG[/ir]
Tot 20mei+pippi+
Soon more..
Mijn eerste scooter, gebruikt als dagelijks vervoer middel.
Toen was ik ondertussen 18 geworden, en had ik mijn rijbewijs gehaald. Dus kon ik mijn straat scooter verkopen.
Na een tijdje vond ik een "normale" scooter ook maar niks. Dus maar aan het volgende project begonnen.
Maar omdat er zoveel RCT power onder zat is de ophanging van het frame krom getrokken. Dus ik moest iets anders hebben.
Zo dat was mijn scooter geschiedenis.
Toen viel mijn oog op een race scooter, die toevallig te koop stond. Na wat te onderhandelen heb ik hem gekocht. Zonder het carter incl inhoud.
Zo zag hij er toen uit.
Motorisch is er aanwezig:
- MHR Speed 2006 BHT
- Sd carter RCT
- ABT - C21
- Keihin PWK 28mm
- Malossi MHR spruitstuk
- V- Force3 YZ85cc
- Malossi MHR E13
- Malossi RHQ
- Malossi MHR Binnenrotor
- Malossi MHR Overrange
- Malossi MHR Delta Clutch
- Malossi MHR Wingbell
- Malossi MHR 13/44
- TP naafdeksel
Foto's van een paar onderdelen.
Malossi MHR Speed 2006.
Malossi binnenrotor.
Binnenkort meer foto's van de onderdelen.
Optisch is er aanwezig:
- Tvx voor- en achterkap
- Cordorado stuurpen
- Fiets stuur
- Killwich
- Elektrische waterpomp
- Stage 6 temperatuur meter
- Sonic 10inch voorvelg
- Sr Viper achtervelg
- Metrakit (Aerox) remschijf @ sonic velg pas gemaakt
- Voetsteunen voor tijdens de sprints
Kappen gemonteerd, voorlopig met de "std" achterkappen.
28-01-'06 Wat wezen testen.
Na 2 avondjes werken bekom je dit.
En gespoten/gepolijst.
TVX kap geschuurd.
9-04-'06 Perkpolder.
Vandaag naar Perkpolder geweest, daar wat gaan vlammen.
14-04-'06 Vandaag nog eens de bank opgezwierd. De max. score was 19.3pk.
22-04-'06 Meppel.
1-05-'06
Gisteren maar eens heel de mikkel gestript. Ook maar het blok uitelkaar getrokken.
Nu als ik eens ergens tijd vind het speed blok tunen, daarna kunnen we weer verder.
Hupsaké
Enkele foto's van gisteren
@ Hans dank u wel voor de foto's. :clown:
- Kappen gespoten
- M stuur gemonteerd
- Staaf als "veer" gemonteerd
En klaar voor de Sbo sprint in Rotterdam.
Effe een verslagje van SBO Rotterdam.
Na 2 dagen weinig geslapen gehad te hebben, om 4.30u opgestaan.
Om 5.45u bij Hans vertrokken naar Overpelt. Dus toen vertrokken,
rit gemaakt van 2,5u. Omg dat was effe rijden. Daar aangekomen
rond 8u. Toen maar gelijk gaan inschrijven en laten keuren.
Het vrij springen begin pas om 10uur dus we konden nog een beetje
rondhangen.
Eénmaal de sprint begon, meteen maar gaan aanschuiven.
Tijdens het vrij sprinten 4x gereden en 4x gewonnen.
Toen was het ondertussen 11u gepasseerd en begon de
officiële sprint. Toen een reed ik een keer 7.6 en 7.4.
Best goed denkx. Toen wou ik nog een keer beter scoren,
toen reed er een auto over de sensors en kon er geen tijd meer
worden vastgeld.
Erna was het dus vrij sprinten, toen nog gereden tegen Joël,
Arthur, Cr4n, en nog tegen een deel anderen.
Owja, ook is me stuurpen nog gebroken. Bij het inladen trek ik aan mn stuur.
Breekt dat ding af, gelukkig is het niet tijdens het rijden gebeurd.
Kort samen gevat, kk vette dag!
Stuur weer gemonteerd. De clamp zit nu rechtstreekt op het kroonstuk + stuur verlaagd.
Zo was het eerst:
Zo is het nu:
ABT uitlaat laten maken
25 Juni Best
Hier de grafiek nog van op Best
Zo, weer het één en ander veranderd. Vrijdag wezen testen.
Nieuwe sprint positie
Was net effe aan het slapen toen Hans me riep
Het plan was er al een tijdje, nu ook maar eens werk van gemaakt.
80cc crossmotor membraan pas gemaakt. Nu nog effe met dit membraan rijden/testen.
Erna komt er een V-Force exemplaar.
Wat tekeningen om alles wat duidelijker te maken.
Aan de hand van de tekeningen de plaatjes gemaakt.
Monteren
Carter klaar
De accu zit normaal in de voetplaat, maar als die kap eraf moest moesten de draden etc altijd los. Nu maar eens iets opgemaakt, evenals en houder voor de waterpomp.
Gisteren gaan banken.
Binnen gekomen met 20pk STD, buiten gegaan met 21.5pk STD
Op de bank
Bandje vond het niet zo leuk
En tenslotte de grafiek
Zo, ik was ook naar Eindhoven geweest. Zeker geen spijt van, integendeel
Tijdens het vrije sprinten goed gesprint, systeem nog eens leren kennen.
Tijdens de laatste sprint bij het vrij sprinten merkte ik dat ie niet meer vooruit was te boeken. Ik dacht achja dadelijk komt het wel goed. :L
Toen dus een tijdje niks gedaan, tot dat de rijders bekend waren voor de kwalificatie, bleek dat ik erbij was. Dus maar weer klaar gemaakt en willen starten, bleek dat hij geen compressie meer had. Ondertussen was het 16.45u
dus had nog een kwartiertje om het te fixen. Dus het moet erg snel gebeuren.
De fout was dus dat de zuigerveer klem zat in de zuiger, nog kunnen maken.
Om 17u stond ik start klaar. Ik stond op de 7de plaats, toch nog naar de 4de plaats geschoven. Toen begonnen de halve finales, moest ik tegen Titus rijden. Alweer weer compressie. Dus het was over voor me.
Dank aan Hans, Kenny en Jimmy.
Snelste tijd: 7,31sec, zonder reactie tijd 7,23sec
Brokken: Zuiger geownd:7
Wat foto's Thx to Relf:*
Na Eindhoven ben ik verder gegaan met het carter de reviseren en enkele aanpassingen toe te brengen.
Blok heropgebouwd
Mooi weer, dus wat gaan banken/testen
Behaalde score 21.4 Sae
Ook nog een filmpje, ik ben degene die eerst weg knalt.
http://www.flurl.com/item/testen_u_231066
SBO '07 is van start gegaan. In Meppel goede tijden gereden, 7.06sec.
Verder 2de geworden in de scooter special.
Wat foto's van Meppel en Driewegen.
[ir]http://users.pandora.be/nitro16/Project%20Nitro%20%232/208-1177612181.jpg[/ir]
[ir]http://users.pandora.be/nitro16/Project%20Nitro%20%232/3wegen.JPG[/ir]
[ir]http://users.pandora.be/nitro16/Project%20Nitro%20%232/DSC_2088.jpg[/ir]
[ir]http://users.pandora.be/nitro16/Project%20Nitro%20%232/3wegen1.JPG[/ir]
Tot 20mei+pippi+
Soon more..
Last edited: