Malagutti en Begrenser

Ephymerous

Banned
Ik wil dan toch een begrenser hebben, ik weet de meeste meningen, maar daar gaat het niet over.

In hardenberg zijn de laatste tijd lomp veel controles (Metonic moet voorkomen, had iets van 2,5 KW met originele cilinder)

Maar ik wou duz een begrenser met knoppie laten plaatsen, zegt die kerel dat bij malagutti's de ontsteking dan heel erg gauw kapot gaan... wat zijn jullie ervaringen??

Hij had het eigenlijk nergens op gebasseerd zei die maar ja...

Iemand van jullie die meer weet???
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb geen idee of die dingen xtra snel je ontsteking mollen op een maleguti, maar ik heb nog wel een prachtige begrenzer met 7 standen en knopje voor je te koop. Pm me maar als je interesse hebt.
 
begrenzers mollen je ontsteking altijd, als je hem alleen op de rollers aanzet zal het wel kunnen maar ga er iig geen lange stukken mee rijden.

en een malaguti ontsteking is hetzelfde als alle mina horiz. dus dat is geen verschil.
 
euhm, duz ik kan een begrenzer laten monteren zonder dat mn ontsteking ineens naar de filistijnen vliegt, mooi!!!

Ennuh, mail mij maar ff voor die begrenzer... kan je hem evt oiok nog aansluiten voor me?
 
Originally posted by QuadraRacer
hoe zet je je begrenzer 'lomp' aan...onder het rijden ofzo? maja, gewoon monteren en alleen gebruiken als je 'm nodig hebt, op de rollers dus!

Ik bedoelde dus dat onnodig aanzetten lomp is:p
 
oplossing

Dit heeft niks met Malaguti zelf te maken, maar met het sesamo startonderbrekersysteem dat in veel malagutis zit.(zit ook in sommige peugeot speedfights) Dit systeem zou erg snel kapot gaan als je met begrenser zou rijden, het probleem is dat zo'n cdi van een firefox met sesamo onderbreker iets van 1100,- zou kosten, dan zou ik liever een flinke boete hebben!!!!!!!
:W
 
Re: oplossing

Originally posted by Peeer!!
Dit heeft niks met Malaguti zelf te maken, maar met het sesamo startonderbrekersysteem dat in veel malagutis zit.(zit ook in sommige peugeot speedfights) Dit systeem zou erg snel kapot gaan als je met begrenser zou rijden, het probleem is dat zo'n cdi van een firefox met sesamo onderbreker iets van 1100,- zou kosten, dan zou ik liever een flinke boete hebben!!!!!!!
:W

Ten 1e..sorry voor het omhoog kicken, maar kwil het toch ff weten.

Ik heb GEEN startonderbreker, moest mn contact slot al eens vervangen en had geen onderbreker, duz mn ontsteking gaat niet eerder kapot. en dat sesamo verhaal is niet van toepassing op mij? (FF F15, 1998 SD)

Grtz
 
Re: Re: oplossing

Originally posted by erwinski


Ten 1e..sorry voor het omhoog kicken, maar kwil het toch ff weten.

Ik heb GEEN startonderbreker, moest mn contact slot al eens vervangen en had geen onderbreker, duz mn ontsteking gaat niet eerder kapot. en dat sesamo verhaal is niet van toepassing op mij? (FF F15, 1998 SD)

Grtz

Gast vertelde mij ook zo'n verhaal en dat was alleen bij die modelen vanaf 2000...

Oja tis een schande dat jij niet eens het merk van je eigen scooter goed kan schrijven :mad:
 
Mja die van mij ging voor me gevoel wel snel kapot maar dat zal wel komen doordat t een oud kutding was en omdat ik vrij veel met begrenzer aan reed (want soms deed ie t niet meer :p)
 
Originally posted by QuadraRacer
begrenzers mollen je ontsteking altijd, als je hem alleen op de rollers aanzet zal het wel kunnen maar ga er iig geen lange stukken mee rijden.

en een malaguti ontsteking is hetzelfde als alle mina horiz. dus dat is geen verschil.

malaguti heeft toch echt niet zelfde onsteking als alle mina horz zij gebruiken namelijk ducati onstekingen + cdi en de rest gebruikt de yamaha onsteking. weet niet of het daardoor komt dat die dan sneller kapot gaan
 
Originally posted by kneiter007


malaguti heeft toch echt niet zelfde onsteking als alle mina horz zij gebruiken namelijk ducati onstekingen + cdi en de rest gebruikt de yamaha onsteking. weet niet of het daardoor komt dat die dan sneller kapot gaan

he iets nieuws... weet iemand wat meer of zijn er lui met ook een begrenser op zijn of evt haar malaguti?
 
Originally posted by erwinski


he iets nieuws... weet iemand wat meer of zijn er lui met ook een begrenser op zijn of evt haar malaguti?

Ja ik heb een begrenzer... morse-code. Werkt goed zolang je in de onbegrensde toestand rijd, maar bij het gebruik van snelle uitlaat of wat dan ook gaat ie sputteren en komt ie niet vooruit.(waarschijnlijk omdat ie dan niet op toeren kan komen.)
 
nou. kheb een begrenzer met knoppie, maar hij komt niet vooruit op de hoogste stand. toen een keer, kwam er ineens een zwarte wolk uit de scooter. dus denk niet dat begrenzer goed is voor mijn scooter
 
Originally posted by kneiter007


malaguti heeft toch echt niet zelfde onsteking als alle mina horz zij gebruiken namelijk ducati onstekingen + cdi en de rest gebruikt de yamaha onsteking. weet niet of het daardoor komt dat die dan sneller kapot gaan

beta gebruikt ze ook, mijne tenminste....
 
Back
Top