Wat ik zelf dé grote pre vind van een bedrijf tov een praticulier is vooral de aanwezigheid van een testbank.
Dat niet alleen voor afstel werk van jouw eigen setupje, maar vooral de geboden mogelijkheid voor zo'n tuner om praktijk onderzoek te doen. Kijk, formules zijn leuk, en zelfs nodig tot op bepaalde hoogte, maar een testbank is in mijn ogen gewoon onmisbaar.
Dan heb je ook nog factoren als gereedschap. Haakse (lucht) frezen zijn vrij kostbaar, en ik neem aan dat niet elke particulier 'fftjes' zo'n ding gaat halen, terwijl dat toch wel nodig is voor het aanpassen van de wat serieuzere zaken.
Ik zelf heb mijn cilinder(s) bij IS-Tuning (Ivo) laten tunen, daar ben ik zelf heel tevreden over. Ivo heeft gewoon bakken met praktijk ervaring met bepaalde cilinders (hij kan bijvoorbeeld de Dr70 redelijk laten vliegen
). Hij is ook niet te beroerd om je te helpen met andere zaken en het vinden van onderdelen.
Mijn ervaring met koopmans is ook zeer goed, Freddy heeft echt gruwlijk veel ervaring én een testbank in de zaak (en joor, en de rest natuurlijk ook
) Hij heeft gewoon veel kleine weetjes die je zeer ten goede komen. Ik ga daar binnenkort weer een dagje naar toe (van groningen uit!) om de boel op de bank te zetten voor wat afstel/test werk. Echt een goede zaak.
Maargoed, meer relevante ervaring met tunings bedrijfjes heb ik niet voor je. Als ik jou was zou ik echter wel weten waar ik mijn cilinder naar toe bracht