Koopmans vs. XSH

Status
Not open for further replies.
Originally posted by aerox terror
en pak nu prestaties van elk bedrijf afzonderlijk en leg die naast de prijs!
Dat is onmogelijk, hoe wil je dat gaan meten?
Dat is juist het hele probleem in de discussie. Ook hangt dat niet alleen van de tuner af, maar ook van de afstelkunsten van de eigenaar en de rest van de gemonteerde materialen.
 
Originally posted by DvO
xsh vs koopmans, dit is echt GEEN vergelijking..

Waarom rijd XSH dan zelf koopmans tuned

Originally posted by Marco_v_W
omdat marco een jaar geleden zijn cilinder bij koopmans had laten tunen, en toendertijd nog niet het juiste apparatuur er voor had, en hij nog niet zo lang voor anderen tuned;)... volgende cil ga ik zelf doen

en ik weet gewoon van freddy dat hij een erg goede tuner is..
 
sorry, daar las ik overheen..
Maar dan nog vind ik koopmans en xsh totaal geen vergelijking..
Argumenten? Die zijn al genoemd door andere met de zelfde mening.
 
Originally posted by x8racer
Dat is onmogelijk, hoe wil je dat gaan meten?
Dat is juist het hele probleem in de discussie. Ook hangt dat niet alleen van de tuner af, maar ook van de afstelkunsten van de eigenaar en de rest van de gemonteerde materialen.
dat snap ik, maar dan heb je juist je vergelijking...
Wil ff zoizo uit de lucht halen dat(ws dat het er nie eens zo in zit :)) dat de hobbyisten het gewoon niet slecht doen tov van de "bedrijven" en dat ik daar de prijzen gewoon redelijk van inzie!
 
Danny, dat is al 10x gezegd, Marco rijdt al een jaar met die koopmans tuned speed, en is een half jaar geleden begonnen met het klaarmaken van eigen en andermans spul. De volgende cilinder doet hij gewoon zelf.

Verder vindt ik het echt gewoon vernederend voor Koopmans dat hij vergeleken wordt met XSH, serieus...dat vindt ik echt niet kunnen. Heb nix tegen XSH, leveren netjes werk, maar Koopmans zit gewoon al zolang in het vak....nogmaals...niet te vergelijken.
 
Originally posted by KnakkerT
Vet site ja
Wie heeft die gemaakt :O

;)

Anyway

Ik zou voor xsh gaan , ze leveren vast goed werk , geef ze een kans , geen maanden wachttijd , etc.

Bas@Area had de site dacht ik gemaakt :D
 
Ik ga voor Twins, puur omdat ik Anthony redelijk ken [denk ik] en ik zijn nuchtere manier van denken waardeer...

Onze Evo heeft geen aangepaste zuiger, geen aangepast hemd, en andere optisch "vet getunede" trucjes die je ooit tegenkomt... Toch werken de flink getunede Evo's e.d. gewoon erg goed... Gewoon de cilinder in essentie aanpassen...

Verder is de vergelijking Koopmans & XSH natuurlijk niet eerlijk...
 
Wat ik zelf dé grote pre vind van een bedrijf tov een praticulier is vooral de aanwezigheid van een testbank.

Dat niet alleen voor afstel werk van jouw eigen setupje, maar vooral de geboden mogelijkheid voor zo'n tuner om praktijk onderzoek te doen. Kijk, formules zijn leuk, en zelfs nodig tot op bepaalde hoogte, maar een testbank is in mijn ogen gewoon onmisbaar.

Dan heb je ook nog factoren als gereedschap. Haakse (lucht) frezen zijn vrij kostbaar, en ik neem aan dat niet elke particulier 'fftjes' zo'n ding gaat halen, terwijl dat toch wel nodig is voor het aanpassen van de wat serieuzere zaken.

Ik zelf heb mijn cilinder(s) bij IS-Tuning (Ivo) laten tunen, daar ben ik zelf heel tevreden over. Ivo heeft gewoon bakken met praktijk ervaring met bepaalde cilinders (hij kan bijvoorbeeld de Dr70 redelijk laten vliegen :)). Hij is ook niet te beroerd om je te helpen met andere zaken en het vinden van onderdelen.

Mijn ervaring met koopmans is ook zeer goed, Freddy heeft echt gruwlijk veel ervaring én een testbank in de zaak (en joor, en de rest natuurlijk ook :)) Hij heeft gewoon veel kleine weetjes die je zeer ten goede komen. Ik ga daar binnenkort weer een dagje naar toe (van groningen uit!) om de boel op de bank te zetten voor wat afstel/test werk. Echt een goede zaak.

Maargoed, meer relevante ervaring met tunings bedrijfjes heb ik niet voor je. Als ik jou was zou ik echter wel weten waar ik mijn cilinder naar toe bracht :)
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2
Ik ga voor Twins, puur omdat ik Anthony redelijk ken [denk ik] en ik zijn nuchtere manier van denken waardeer...

Zoals je weet, vind IK dit diepe onzin. Ik ben genaaid door Twins voor €125,- euro. Ze zouden mn Evo tunen, maar dit is wat ze gedaan hebben:

Niks uitlaatpoort verhoogd..
Niks uitlaatpoort verbreed
Niks spoelers gelijkgemaakt
Niks timing veranderd.
Niks hemd aangepast.
Niks spoelbanen vergroot of geflowed.

Wel: uitlaatpoort geflowed, en jahoor!!: gepolijst!!

Ik ben dus dolblij, dat ik €125,- heb mogen uitgeven, voor een klus, die ik nu in een uurtje zelf doen kan.

Ook staat er op de Twins site, niet wat er precies bij een tunebeurt gedaan word, dus ik heb geen poot om op te staan.
Als ik geld heb,(ben student) zal hij dus linea-recta naar Freddy gaan (en dat weet hij ook).

Amen
 
Voor de rest:

Xsh: weet wel wat van cilinders af...no offence

Koopmans: Zit al 10 ?? jaar in het vak, en heeft heel wat meer ervaring... dus daar betaal je ook voor...logisch toch?

je betaald een internationale topvoetballer toch ook meer salaris, dan een eerste klasse regionale speler?
 
samengevat: Koopmans vraagt veel maar heeft genoeg ervaring. xsh vraagt minder maar ook iets teveel voor de ervaring die ze hebben.
correct me if i'm wrong
 
Ik vind dat je niet alleen naar imago van een tuner moet kijken maar naar de prestaties.
Maar ik denk dat als je bij Koopmans voor een bepaald bedrag de cilinder kan laten tunen en bij XSH voor het zelfde bedrag cilinder + carter dat je dan beter (als je klein budget heb en niet bizarre eisen) XSH kan doen.
Het is dus helemaal afhankelijk van jouw budget en jouw eisen.

En over een goede tuner...... er zijn zat TOP tuners die voor de meeste mensen geeneens alleen een cilindertje klaar willen maken, puur om gezeik te voorkomen.
 
You're wrong:D:

Koopmans vraagt een normaal tarief, denk aan: Ervaring, Ontwikkeling, Soort gereedschap, etc.

Xsh vraagt naar mijn weten iets teveel, omdat ze minder ervaring hebben...

Nu komt de grootste kwestie. Koopmans vraagt ook meer, omdat hij een groot winkelpand huren moet. Xsh doet het gewoon op zijn zolderkamertje....:) (no offence, maar ik vind, dat er rekening mee gehouden moet worden).
Ook heeft fred andere bezigheden, die hij aanbied, waar hij geen winst op maakt, of waar hij verlies op lijd. (groot scala aan aangeboden diensten).

Fred heeft dus een hogere prijs (niet TE hoog), omdat hij andere (extra) kosten maakt, (huur, BTW niet te vergeten, Milieuheffing etc,) die Xsh niet maakt, omdat die gewoon geen "Ondernemer" is.
 
Ik zeg een ding: waarom laat XSH bij Koopmans hun parts prepareren..

edit// dit is dus al langsgekomen zie ik
 
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Originally posted by Marco_v_W
omdat marco een jaar geleden zijn cilinder bij koopmans had laten tunen, en toendertijd nog niet het juiste apparatuur er voor had, en hij nog niet zo lang voor anderen tuned... volgende cil ga ik zelf doen

en ik weet gewoon van freddy dat hij een erg goede tuner is..
--------------------------------------------------------------------------------


ja idd lezen is wel vrij lastig ja..


edit// ok laat maar..
 
Ik snap niet dat mensen hier koopmans duur vinden ipv xsh.

Toen Joel en ik net zoveel ervaring hadden als XSH vroegen we 50 gulden, of wel 22 euro! Bovendien vind ik dat je op de site verkeerd wordt voorgelicht dankzij plaatjes van apparatuur waar helemaal geen beschikking over is.

Dus wat is duur: 182 euro betalen voor 10 jaar raceervaring bij een professioneel bedrijf met grote racesuccessen en allerlei mensen die dik over de 20 pk zijn gegaan en bovendien bijna al zijn kennis uit eigen ontwikkeling heeft, OF 125 euro betalen voor een hobbyist die net komt kijken, liegt over zijn werksituatie, wat werk kopieert van anderen en 100 euro mee vraagt dan andere beginners deden (en bovendien zijn eigen projectscooter uitrust met een fk tuned cilinder).

Nou ik zou het wel weten!

En over een lange werktijd: Waarom denk je dat die wat langer is bij FK? En bovendien: Kwaliteit kost tijd!

Ik geef alleen even mijn persoonlijke mening, kijk maar wat jullie er mee doen. Ik zeg dus niet dat het werk van xsh slecht is ofzo, alleen zoals andere al zeiden, een vergelijking met koopmans is niet op zijn plaats.

Iets anders: Ik vind het trouwens helemaal niet erg om IS-TUNING steeds bij de hobby-tuners te zien staan, maar hou wel ff in de gaten dat ik in een werkplaats werk die completer is dan die van de officiele tuningsbedrijven in het rijtje erboven en dat ik de beschikking heb over mogelijkheden als inkopen onder kvk nummer, hulp heb van een 2tact GP veteraan, etc.

Het blijft hobby wat mij betreft, maar wel op een serieuzere manier dan veel andere hobbyisten.
 
Last edited:
Originally posted by Sander
You're wrong:D:

Koopmans vraagt een normaal tarief, denk aan: Ervaring, Ontwikkeling, Soort gereedschap, etc.

Xsh vraagt naar mijn weten iets teveel, omdat ze minder ervaring hebben...

Nu komt de grootste kwestie. Koopmans vraagt ook meer, omdat hij een groot winkelpand huren moet. Xsh doet het gewoon op zijn zolderkamertje....:) (no offence, maar ik vind, dat er rekening mee gehouden moet worden).
Ook heeft fred andere bezigheden, die hij aanbied, waar hij geen winst op maakt, of waar hij verlies op lijd. (groot scala aan aangeboden diensten).

Fred heeft dus een hogere prijs (niet TE hoog), omdat hij andere (extra) kosten maakt, (huur, BTW niet te vergeten, Milieuheffing etc,) die Xsh niet maakt, omdat die gewoon geen "Ondernemer" is.
daar kan ik het alleen maar helemaal mee eens zijn.
 
Originally posted by Jeroen
Ik zeg een ding: waarom laat XSH bij Koopmans hun parts prepareren..

edit// dit is dus al langsgekomen zie ik

ik zeg ook een ding: lees dit topic ff door..

edit: ik zie de edit8P
 
waar ik me nogal aan irriteer bij de meeste tuners is de rijtjes met "stages" die ze geven. ik zag laatst een lijst van een tuningssite met iets van 10 dingen ofzo bij de hoogste stage. allemaal onzin!, ten eerste werdt ongeveer alles een paar keer herhaalt en ten tweede kan er iets aan een cilinder gebeuren of niet. bv. spoelrichtingen, squish waarden goed zetten, enz. is meestal niets aan te doen. koopmans staat gewoon met een schuurpapiertje je speed te bewerken...
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top