inval politie beveren?

Status
Not open for further replies.
Mja, het was meer dat er mensen "grappig" waren om het zo maar te zeggen. Of je praat normaal over het onderwerp of je replyed niet bedoel ik er mee :)
 
ik ben ook een belg en hier hebben ze ook al in een scooterzaak binnengevallen en hier is de wet dat je scooteronderdelen mag verkopen maar dat ze niet in de vitrine mogen liggen en in een apart afgesloten kamer waar 1 iemand een sleutel van heeft o.i.d

en je moet zeggen dat het voor racegebruik is enzo ...


het is hier redelijk erg ook boete's enzo, sommige onder jullie vinden het erg als jullie 200€ moeten betalen, wij zijn hier blij als we er met 1000€ vanaf komen en we onze scooter nog terugkrijgen omdat we soms BVB maar 70km/h rijden

(hier in belgië meet met in km/h niet in KW ;)(dit even ter zijde))

verder ken ik vinny ook van op meetings enzo en vind dit heel triest van de beglische politie ...

-edit-

zals hier ook al aangehaald werdt, worden ook mensen zoals ik gestraft door deze harde aanpak.

ik moet als ik mijn scooter eens wil testen al 10KM rijden om een aanhaner te gaan halen van mijngrootvader om mijn scooter naar prive terrein te voeren ... want ik heb het er niet voor over om mijn scooter hier ffe op te offeren door 1x door de straat te rijden.

Als ik wil gaan banken moet ik ook achter de aanhangwagen en kilometers rijden met de auto enz enz, kortom veel moeite voor weinig ergs.

Maar ik begrijp de reactie van de polite langs ene kant ook als ik soms rondrij rond mijn school en an die "stoere" jongens wheelie's zie maken zonder helm e.d, vorige week reed een scooter met iemand achterop zonder helm door het rood juist als er een auto doorreed de jongen kom op tijd stoppen en begon te lachn ... omdat hij door het rood reed ofzo ??? ... deze jongens maken het zuur voor mensen ECHTE tuners zoals vele, op dit forum.

Zo'n mensen die gewoon STOER willen doen dat ze dan gewoon voor het politieburo ofzo "stoer" gaan doen ofzo. voor mijn part mogen zo'n jongens levenslang rijverbod krijgen voor onverantwoord rijgedrag, maarja moest de overheid dat nu eens willen inzien ... maarja dan komen we weer bij de conclusie:

belgie is een land vol controversen ...

just my 2 cents
 
Last edited:
Pffuuu, kloten dit soort dingen..
Jammer dat mensen die het scootergebeuren in belgie beetje omhoog willen krikken zo afgestraft worden. En nee ik ben geen belg ;)

Hoogst waarschijnlijk zullen de race onderdelen wel weer terug komen als je het mij vraagt, dit zijn immers geen dingen die je op straat terug vind.

Ik hoop dat het allemaal snel weer op z'n pootjes terecht komt
 
ik deel de mening die de meesten hier zeggen: De stoere RONNY'S die zonder helm aan 90 per uur door de stad scheuren en die de politie uitdagen enzo die mogen van mijn part direct op hun bek vallen en hun motorblok in de pres. Maar dat ze dan de echte hobby tuners met rust laten !!! Hier in belgië wordt het echt hard en is het bijna niet meer mogelijk om 46 te rijden bij wijze van spreken. :'(
 
Blue Shark said:
Jah, wel een kutzooi! nrmaal ging ik zaterdag nog banken bij vinny:(

Ik heb vinny net persoonlijk gesproken, er is voor 80.000 euro aan onderdelen meegenomen.

je kunt gewoon zaterdag komen banken want de winkel is gewoon open, er zijn alleen onderdelen meegenomen!!, en GEEN opgevoerde scooters.

Machiel.
 
Last edited:
Ik vind dit wel erg triest voor een desbetreffende scooterwinkel. Je moet je voorstellen dat dit wel eens de kop kon gaan kosten van een bedrijf. Je onderdelen worden waarschijnlijk vernietigd, dus je maakt geen winst. Je verlies de inkoopprijs ook al. Je hebt geen winst gemaakt dus het zit er in dat je geen geld hebt om een nieuwe partij onderdelen te kunnen kopen. Misschien is het wel zelfs zo erg dat je bepaalde rekeningen niet meer kunt betalen. Ik hoop dat het allemaal goed komt, succes iig!!
 
Tsja idd wat je zegt, dat kan je de kop kosten als ze even 80.000 euro weg komen halen. En hoe kom je weer aan dat geld? je gaat het proberen door de regels een beetje te omzeilen.

visieuze cirkel imo.
 
Bobi said:
Tsja idd wat je zegt, dat kan je de kop kosten als ze even 80.000 euro weg komen halen. En hoe kom je weer aan dat geld? je gaat het proberen door de regels een beetje te omzeilen.

visieuze cirkel imo.

En waarschijnlijk zal er ook noch wel een lekkere boete overheen betaald moeten worden, en wat dacht je van die gevangenis straf die ze riskeren. Ik denk dat die eigelijk wel genezen zijn op het gebied van scooter tuning als je begrijpt wat ik bodoel:)
 
hij zocht toch een filiaal in nederland las ik laatst? als hij een beetje slim is verkoopt ie de onderdelen vanuit nederland dan..
 
idd, binnen de eu gaat dat allemaal vrij makkelijk
verder is al het juridische in Belgie vrij bizar geregeld, dus ik verbaas me hier allemaal niet over....
Is alleen verrot als je er woont, dan heb je er echt last van.
 
ik snap het niet, hij kan toch zeggen dat hij het gerbuikt voor circuit gebruik ofzo... hoe kunnen die naaiballen dat ooit controleren?

maar iig sterkte ermee want 80000 euro is een hoop geld :X
 
vinny is in theorie niet in fout
khoop dat de rechter hem gelijk moet geven
want hij levert enkel aan sprinters (kuch)
dusja :)
 
Ben niet bekent met dat bedrijf en het is jammer voor hun maja wet blijft wet. WIj krijgen boeten als we te hard rijden, en ja politie mensen ook(al rijden ze wel vaak met zwaailampen langs files en ineens voegen ze weer in:?). Het blijft een feit wie illegaal bezig is heeft kans op gepakt te worden. Op deze marnier met sites en dergelijke en grote naamsbekentheid word het wel vrij makkelijk voor die cops om een inval te doen.
Jammer voor die man, leuk voor de politie. Je doet er niks aan...
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top