inval politie beveren?

Status
Not open for further replies.
Als jullie dat zeggen geloof ik dat direct maar weten jullie ook sinds wanneer dat is? Mijn Belgische vrienden hebben nu ongeveer 5 jaar hun rijbewijzen en toen was dat nog zo. Maja in 5 jaar tijd kan er heel veel veranderen natuurlijk he :)
 
Bobi said:
Als jullie dat zeggen geloof ik dat direct maar weten jullie ook sinds wanneer dat is? Mijn Belgische vrienden hebben nu ongeveer 5 jaar hun rijbewijzen en toen was dat nog zo. Maja in 5 jaar tijd kan er heel veel veranderen natuurlijk he :)

je moet voor een bepaald jaar geboren zijn, weet niet meer juist welk een jaartal, mijn verstand laat me ffe in de steek...


maar weet iemand hoe het nu verder moet met vinny want op de site staat:

In onze gebouwen worden vanaf heden geen onderhoud & herstellingen uitgevoerd aan bromfietsen (straatgebruik) door ScooterService Belgium.

werkt hij dan alleen maar meer aan racescooters/projecten/ sprinters o.i.d ?
 
Volgens mij is het een mede oorzaak dat ze zijn hem zijn binnen gevallen omdat hij ook echt opvoerspullen op mensen hun scooters monteerd.

Ik denk als je enkel onderdelen verkoopt op een internet shop en je zet op de nodige plaatsen van 'dit is enkel voor op het circuit' dat ze dan al minder kunnen doen.

Het lijkt me sterk als je echt niet eens iets van opvoerspullen in je bezit mag hebben.
Als dat zo zo zou zijn dan zouden ze de scooterraces (promo vario enzo) ook wel verbieden lijkt mij dan....

Vind het iig erg kut voor hem en hoop dat niet elke winkel in belgie zo zal moeten sluiten :X
 
Srry hoor, maar dit is echt ziek !

Bestaat er in Belgie ook niet zoiets als scooter races ? Verkopen moet tog gewoon kunnen :X, op straat gebruiken is een ander verhaal. Maarja, ben blij dat ik hier in Nederland woont (A)
 
Ik ken die Vinny totaal niet, maargoed je weet waar je aan begint als je artikelen verkoopt waar blijkbaar streng op toe word gezien. Tuurlijk is het jammer, en het lijkt me helemaal duidelijk dat niemand dit hem en de belgische scooterliefhebbers toewenst...
Maar het feit blijft, het is illigaal en daar kan je op gepakt worden. Als je snelle onderdelen gaat monteren bij je zaak, als je scooters hebt staan waar al deze spullen al onder zitten en heb je een grote voorraad liggen die je ook op internet aanbiedt geheid kom je aan de beurt. Sneu, kinderachtig dat wel maar zo is het dan maar. Ik hoop dat hij iets in NL kan opbouwen en dat hij blijft bestaan.
 
In belgië mag je idd niets veranderen aan auto/motor/scooter...
Volgens de wet mag je zelfs alleen de voorgeschreven banden van de constructeur monteren :p

Onlangs is er dacht ik iets aan de wet veranderd voor de autotuners. De wagen mocht nu iets lager komen te staan (dacht 15cm van de grond). Maar voor de rest is tuning dus eigenlijk ook niet toegelaten.
Van invallen in autotuning zaken of motorzaken die after-market kits verkopen, heb ik nog nooit gehoord. Invallen in scooterzaken zijn al vaker gebeurd...
Idd wel een trieste zaak, de wet wordt wel toegepast.... maar bv auto's en motoren tuning zien ze dan weer door de vingers.
Beter houden ze zich meer bezig met technische controles langs de weg ipv handelaren het leven zuur te maken.

Als vinny opvoerspul monteerde op straatscooters gaat hij natuurlijk wel in de fout. Maar als hij het niet deed, deed een andere zaak het wel.
 
Ik heb die 8 december nog mail van hem gehad voor het 1 en andere .
Heb hem later nog gebelt voor , dat ik zou langskomen volgend jaar .
Dit was 's avonds .
Vinny begint ergens anders wel weer aan zijn Hobby/werk .
Zker weten.
 
ik heb vinny gesproken, het is een hele betwisting over dat het motoronderdelen zijn(voor competitie) of ook om particulier te verkopen aan bromfietsen... Ze hebben zelfs in het afval zitten zoeken naar begrenzingen (teutjes) van uitlaten, en niets gevonden wat zeker in zen voordeel speelt. Rechtbank zal uiteindelijk straf/boete/enz beslissen. Scootermania krijgen ze niet kapot!
 
Tis gewoon idem hier in Nederland right?

hier MAG het ook niet verkocht worden aan particuliere , alleen voor op het circuit , daar valt niet op te controleren? :X

Lijkt me dat ze Vinny niks kunnen maken als ze geen bewijzen hebben dat het niet voor het circuit gebruikt word? :)
 
RemcoV said:
Tis gewoon idem hier in Nederland right?

hier MAG het ook niet verkocht worden aan particuliere , alleen voor op het circuit , daar valt niet op te controleren? :X

Lijkt me dat ze Vinny niks kunnen maken als ze geen bewijzen hebben dat het niet voor het circuit gebruikt word? :)
Hier mag het nog steeds verkocht worden hoor.

In belgie is het verboden om het in je bezit te hebben!Ookal monteer je het niet als winkel je bent alsnog fout volgens de wet,ookal hbe je er goede bedoelingen mee!
 
[5th] klaas said:
Hier mag het nog steeds verkocht worden hoor.

In belgie is het verboden om het in je bezit te hebben!Ookal monteer je het niet als winkel je bent alsnog fout volgens de wet,ookal hbe je er goede bedoelingen mee!

in belgie mag je het wel prive in bezit hebben maar niet in de winkel. De wet gaat zelfs zo ver dat je klanten niet mogen zien als een scoot op de testbank staat, dan zou je kunnen bijleren hoe het moet...
 
In nederland werd het `opgelost` doordat men ineens overal die gele stickers met `niet voor gebruik openbare weg enz..` op plakte.

Toch?
 
Tinne said:
In nederland werd het `opgelost` doordat men ineens overal die gele stickers met `niet voor gebruik openbare weg enz..` op plakte.

Toch?

Pcies, verantwoordelijkheid werd hiermee naar de koper verschoven. Verkopen mag wel, maar door die sticker zou de verkoper er vanuit kunnen gaan dat de koper het niet op straat gebruikt...

Beetje kromme regel, zoals zoveel in NL, maar ach ik heb er geen problemen mee...
 
normaal verkocht vinny aleen maar opvoerstukken aan mensen die een pasje hadden ( vergunning) om te sprinten dus aleen mensen met een bewijs dat ze racen of sprinten konden onderdelen kopen , heb ik horen vertellen van iemand die alles gehaald heeft , en laten doen heeft door vinny dusja :)
 
tuynheck said:
Ten eerste mag je in NL ook gewoon scooter rijden met je rijbewijs...
Ten tweede is het gewoon dom om een scooter zaak te openen en opvoer spullen te verkopen als het niet legaal is. PUNT Dat is gewoon hetzelfde als een coffeeshop openen in Belgie en dan raar opkijken als ie opgedoekt word. Dom dom dom... Dan had ie maar op de grens van brabant of limboland moeten beginnen dan heb je dat probleem niet.

ja hoor lekker naar limburg sjeezen achter malossi gewichtjes oid :L ik heb veel respect voor die kerel en ook voor alle andere dealers die opvoerstukken verkopen en veel €'tjes kunnen in beslag genomen worden omdat wij onze hobby zouden kunnen beoefenen
 
Als ik het zo lees, is het toch gewoon duidelijk dat het niet mocht.

Hij had een pasjes systeem ingevoerd, maar er niet aangehouden.
Het is idd wat krom. Ik begrijp de overheid ook wel hoor, want die k*t opgevoerde scooters die op de openbare weg is ook irritatie #1 & levengevaarlijk voor de rijder en omgeving. En de stelling "alleen verkopen aan profi users" is gewoon nauwlijks te controleren. Het is voor de overheid ook makkelijker om geheel te verbieden dan meer wegcontroles oid in te voeren.
 
waarschijnlijk hade ze hem nix gedaan moest hij geen begrenzers hebbe liggen
maar toch spijtig voor vinny heb me c21 en me pvl daar gehaald :eek:
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top