HPI 2003 of Malossi rotor?

ErikG

Señor
dudes sorry voor de vraag, misschien is die heel simpel misschien niet.

Ik moet dus een ontsteking hebben, en ik twijfel tussen een HPI 2003 of een Malossi ontsteking.

De Malossi kost 330 en de HPI 200.

Dat vind ik een nogal verschil, dus de HPI wint het op de prijs. Echter ik wil natuurlijk wel de max uit me scooter halen, is het dan aan te raden om een Malossi mee te halen omdat je daar simpelweg meer mee scoort of valt dat reuze mee? Of moet der toch gedacht worden aan plus minus een pk verschil.

alvast bedankt.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Natuurlijk is Malossi opzich leuker, maar de hpi gaat geloof ik tot max 20.000 rpm .. en dat zijn de oude modellen nog die ik bedoel,

maar je moet alleen zelf weten, als je toch geen 20.000 rpm draaid, waarom dan 100 meer uitgeven zeg ik maar zo

keep on tuning, mzzl
 
Originally posted by SFBCD
Natuurlijk is Malossi opzich leuker, maar de hpi gaat geloof ik tot max 20.000 rpm .. en dat zijn de oude modellen nog die ik bedoel,

maar je moet alleen zelf weten, als je toch geen 20.000 rpm draaid, waarom dan 100 meer uitgeven zeg ik maar zo

keep on tuning, mzzl

Alsof het alleen maar afhankelijk is van het max aantal toeren.... :|

Maar volgens mij haal je uberhaupt geen pk winst uit een binnenrotor (welke dan ook).
 
Originally posted by TP Erik Aerox R
Als het niet scheelt qua vermogen dan ga ik voor de HPI 2003, simpelweg omdat die nu 130 euro scheelt :)

En weer een topic op het forum hoe je hem moet monteren. Daarom heb ik voor malossi gekozen. Gewoon plug en play.
 
Als iemand de HPI 2000 of 2003 voor pia heeft in de buurt van Koopmans. Dan wil ik het verschil wel testen. Ik monteer ze zoals opgegeven. Meet 10x en doe dat ook met de Malossi. Grafieken zet ik hier dan neer.
Iedereen tevreden?
 
Originally posted by JohanS
koop er dan wel een frees en draaibank bij, dan kan je em ook nog monteren

dude, ik weet best dat het sarcastisch is maar dat valt reuze mee.

Vriend van me heeft een HPI 2003 gekocht en al gemonteerd zonder problemen.

Het enigste wat ik me afvroeg is of het scheelt wat betreft vermogen.
 
Originally posted by Mol
Als iemand de HPI 2000 of 2003 voor pia heeft in de buurt van Koopmans. Dan wil ik het verschil wel testen. Ik monteer ze zoals opgegeven. Meet 10x en doe dat ook met de Malossi. Grafieken zet ik hier dan neer.
Iedereen tevreden?


:*


Alhoewel (zoals hier al voorheen gezegd) volgens mij een testbankuitdraai niet(s) (veel) zal schelen indien beide rotors goed afgesteld zijn.
 
Denk dat Malossi iets betere gasreactie geeft dan de HPI. Topvermogen zou gelijk moeten zijn. Is de vervroegingsafstelling...
 
Originally posted by TP Erik Aerox R
dude, ik weet best dat het sarcastisch is maar dat valt reuze mee.

Vriend van me heeft een HPI 2003 gekocht en al gemonteerd zonder problemen.

Het enigste wat ik me afvroeg is of het scheelt wat betreft vermogen.

oohjah? ik heb ook al een tijdje een hpi 2003. moest heel wat dingen aanpassen (op mina).
verder zit er wel vermogensverschil tussen binnenrotors!
maar of dat tussen de malossi en hpi zit durf ik niet te zeggen
 
vraag me af of dat verschil echt merkbaar is op de weg. Ik zou persoonlijk voor de HPI 2003 gaan, vanwege het prijsverschil en omdat de HPI het gewoon goed doet. Jammer is dat bij sommige HPI's aanpassingen zijn vereist, maar dit neem ik maar voor lief.
 
Originally posted by JohanS
oohjah? ik heb ook al een tijdje een hpi 2003. moest heel wat dingen aanpassen (op mina).
verder zit er wel vermogensverschil tussen binnenrotors!
maar of dat tussen de malossi en hpi zit durf ik niet te zeggen

sorry sorry ik praatte over iets terwijl ik het fout had.

Die jongen moest wel dingen aanpassen, sorry je had gelijk.

Een HPI heeft ook geen koelvinnen op de rotor en dat is opzich ook geen voordeel...
 
Valt wel mee... Als er iets gaat smelten, dan komt het omdat je stator of grondplaat lostrilt, waardoor de stator de rotor raakt...

Verder; waar haal jij een goede HPI 2003 voor € 200? Of heb ik iets gemist?

HPI en Selettra/Malossi zijn beide toppers, alleen laat de afwerking en montagegemak weleens wat te wensen over... Ik moest ook e.e.a. aanpassen voor montage van HPI...
 
Back
Top