Horse Power Ignition [HPI]

Ja, misschien nog ff doen. Maar ik bedoelde dat de ontsteking stuk zou gaan, niet de zuiger of kop. Die heb ik er ook al afgehad, zagen er prima uit en geen deto's.
 
Johan... said:
Bij HPI zijn ze volgens mij ook niet helemaal lekker.

Paar weken terug me scooter maar weer eens in elkaar gezet met mijn HPI 2003 ontsteking. Kwam weinig vermogen uit op onze bank, toen uiteindelijk maar eens wat vervroegen, moest ik opeens 3.5 mm(!!!) meer gaan vervroegen om tot een redelijk vermogen te komen.
Dus ik dacht, dat kan nooit, dat ding is stuk. Ik dat ding opsturen naar HPI NL met een begeleidende brief. Krijg ik hem na 2 weken terug met een briefje waarop staat:

Test ok
Curve test ok
Kan zeker geen afwijking vaststellen?
is voor een 2003 nog in Prima staad(!)

Dus ik denk, misschien was hij toen verkeerd gemonteerd. Gister weer banken, kwam ik op precies hetzelfde uit.
Ik heb altijd met 6.5 mm voorontsteking gereden met een goed vermogen, dus is uitgezocht op de testbank. Nu komt er pas vermogen uit bij 10 mm voorontsteking.
Ik heb het hier laatst over gehad met iemand uit de racerij, die zei dat het vaker voorkwam. Hij zei ook dat in de meeste gevallen stuk ging. Lekker dan |(
Hebben nog meer mensen dit gehad? Tom van de HPI, wat vind jij hiervan?

Groet Johan

Ik zal je eens wat moois vertellen. De HPI op mijn sprinter staat nu op 1.8 mm!
Nota bene met 44mm slag krukas.
Met 4.0mm detoneerde ie als een idioot! :D
 
Ik heb nu 2 hpi's afgesteld met een stroboscoop bij een minarelli blok kwam ik rond de 3,8mm uit en bij Peugeot kwam ik ruim over de 6mm voorontsteking uit. Dus ik denk dat er misschien verschil zit in de CDI's zelf, dat de ene cdi gewoon wat anders is waardoor je hem op een andere voorontsteking moet zetten, maar dat de curve verder hetzelfde is.
 
halo , misschien een beetje offtopic , maar als je op een hpi ( 2005 ) een lichtspoel hebt , zodat je licht krijgt laadt dan je accu gewoon bij ? , zodat ook je remlicht en je knipperlichten het gewoon blijven doen zonder dat je accu wordt leeggetrokken ?

mvg Kanus
 
barryzipsp said:
halo , misschien een beetje offtopic , maar als je op een hpi ( 2005 ) een lichtspoel hebt , zodat je licht krijgt laadt dan je accu gewoon bij ? , zodat ook je remlicht en je knipperlichten het gewoon blijven doen zonder dat je accu wordt leeggetrokken ?

mvg Kanus

Nee, met een lichtspoel alleen kun je je accu niet opladen, dit omdat een lichtspoel wisselspanning opwekt, je accu moet geladen worden met ongeveer 14 volt gelijkspanning :)
 
Normale lichtspoelen van een standaard ontsteking wekken ook wisselspanning op. Dat word vervolgens omgezet door een kastje waarvan er weer draden naar de accu gaan om hem op te laden. Dus naar mijn idee moet het gewoon kunnen met de losse lichtspoel van HPI een accu op te laden en anders kun je er nog altijd een brug tussen zetten om de spanning van wissel naar gelijk te zetten.
 
lichtspeol van hpi geeft na mijn weten ( iig bij de oude modellen ) net aan genoeg stroom om je licht iets te doen laten gloeien. Lijkt me niet dat ie dan ook je accu nog eens op laat.

Sowieso blijft een binnerotor op een straat scooter uber loos... maargoed...
 
ja , ik heb op lely iemand gezien met hpi m et lichtspoel , geeft tog nog aardig goed licht hoor , maar ik ga het even proberen , misschien kan ik dit wel overnemen van iemand .
 
k heb ook een vraag
k heb een 04 op pia
en heb em afgesteld met 4 mm voorontsteking.
nu zei die jongen waarvan ik de micormeter had geleend dat als die goed stond, ik hem nog 2 rondjes moet draaien,\.
mijn vraag was of dat dan klopt, en ook waarom :?
want hij word dan wel 2 mm groter en gaat dan dus naar 6 mm
alvast bedankt
 
volgens mij niet, ik regel binnenkort wel ff een ander
en dan zet ik hem idd gewon op 4 ong.
maar is jullie dus niet bekend van het nog 2 x aandraaien?
thnx iig :)
 
Ik heb last gehad van lichte detonatie. Gelukkig lichtjes en hoef geen nieuwe zuiger/kop.

Me rotor stond waarschijnlijk te laat (3.8) dus nu ga ik hem op 4mm zetten. Uiteraard behoud ik me squish vn 0,58mm. Zit mischien te overwegen om op octaan booster te gaan rijden. Maar beter zet ik hem op 4mm om meer schade te voorkomen.
 
antonrox said:
Ik heb last gehad van lichte detonatie. Gelukkig lichtjes en hoef geen nieuwe zuiger/kop.

Me rotor stond waarschijnlijk te laat (3.8) dus nu ga ik hem op 4mm zetten. Uiteraard behoud ik me squish vn 0,58mm. Zit mischien te overwegen om op octaan booster te gaan rijden. Maar beter zet ik hem op 4mm om meer schade te voorkomen.

Je hebt last van detonatie en nu ga je je ontsteking vroeger zetten?

Niet echt een logische stap, beter zet je hem dan later of check je andere zaken als compressieverhouding en evt. mengsel...

Je tankt toch wel "echte" 98 benzine en niet van die v-power rommel?
 
Back
Top