Horse Power Ignition [HPI]

Nu snap ik je punt niet helemaal niet meer, je hebt het over torderen,

tor·de·ren ~1 spiraalvormig ineendraaien
2 door torsie bewerken of vormen

Wat tordeert er in godsnaam zodanig dat het gevaarlijk kan zijn :?
 
Jog`RR said:
Nu snap ik je punt niet helemaal niet meer, je hebt het over torderen,

tor·de·ren ~1 spiraalvormig ineendraaien
2 door torsie bewerken of vormen

Wat tordeert er in godsnaam zodanig dat het gevaarlijk kan zijn :?

De krukas als je hem aan de variozijde blokkeert en terwijl je aan de andere kant een moment erop zet.
 
O op die manier, dat maakte ik al niet op uit het verhaal van thomas.
Maar iig ik dacht dat dave doelde op het gepor met de schuifmaat op de zuiger
 
Jog`RR said:
O op die manier, dat maakte ik al niet op uit het verhaal van thomas.
Maar iig ik dacht dat dave doelde op het gepor met de schuifmaat op de zuiger

Inderdaad, ik dacht dat dus ook al :p
Big-end vind zoiets inderdaad niet leuk..
 
Hey

ik heb van iemand een hpi 04 gekocht maar nu heb ik de 3 boutjes om de stator op de grondplaat er niet bij (2 lange en 1 kleine). Zijn dit speciale maten of kan ik daar ook ander in draaien. Waar kan ik ze anders bestellen?
 
Is gewoon m6 toch?
Gewoon even ergens bij een schroevenboer halen, neem je grondplaat gewoon even mee, dan kijk je wat voor draad het is...
 
hallo hier

als je ze niet vint kan ik ze u wel toestuiren
m5 x 35 2x
m5 x 20 1 x
gebruik ook rondelletjes om de stator niet te zeer te beshadigen

Ronnie said:
Is gewoon m6 toch?
Gewoon even ergens bij een schroevenboer halen, neem je grondplaat gewoon even mee, dan kijk je wat voor draad het is...
 
hallo Johan

ik lees hier dat je de ontsteking van 2003 op 10 mm moet zetten ,
lijkt me veel
toch hep ik zelf de curve gecontroleerd !!
echter kan ik hem hier niet testen op temperatuer gelijk op de motor !
wanneer een spoel het zou gaan begeven kan dit rustig aan komen
en gaat ze met aan later staan in vervroeging
waardoor je vroeger moet gaan

vgr
tom

Johan... said:
Ja, misschien nog ff doen. Maar ik bedoelde dat de ontsteking stuk zou gaan, niet de zuiger of kop. Die heb ik er ook al afgehad, zagen er prima uit en geen deto's.
 
Tom van HPI said:
hallo hier

als je ze niet vint kan ik ze u wel toestuiren
m5 x 35 2x
m5 x 20 1 x
gebruik ook rondelletjes om de stator niet te zeer te beshadigen

Tom je hebt PM.
 
vraagje...

hallo, ik heb ff een vraagje:
ik heb dus een rode hpi zeg maar met een 2003 kastje (staat erop) :S overgekocht van iemand op t forum..kan dat?? ik dacht toch egt dat de 2003 zwart was.

en hoe moet ik nou eigelijk de killswitch aansluiten? omdat er maar 1 draadje uit het kastje komt...
kon hierover niets vinden.
zou fijn zijn als k ff snel antwoord zou krijgen want morgenavond gaat hij in elkaar (motorisch dan)
 
er hangt een draadje uit je curve kastje..waar dus ook dat 2003 bij jou op staat.
zwart met wit d8 ik...die is voor je killswitch..
verder zou ik het niet weten van je kastje, ik heb het wel is vaker gezien d8 ik.
 
masterfoort , je hebt helemaal gelijk! :D thnx!

ik sprak daarnet met Twan van Tj-tuning en hij zei dus hetzelfde..en ook dat hpi onderdelen onderling uit te wisselen zijn..dus de curve van een 2003 op een 2004 of de grondplaat ruilen..dat kan allemaal volgens hem(misschien een leuke bijdrage aan het topic voor degeene die dat nog niet wisten).
laterzz, Ken
 
tommi
het is denk ik een 2004 model met een zwart kastjeer kan in begin van het jaar nog 2003 op staan !
maar de cdi units zijn nog altijd identiek buiten de 2 curve 2005 types
dus geen probleem

TommiiY said:
hallo, ik heb ff een vraagje:
ik heb dus een rode hpi zeg maar met een 2003 kastje (staat erop) :S overgekocht van iemand op t forum..kan dat?? ik dacht toch egt dat de 2003 zwart was.

en hoe moet ik nou eigelijk de killswitch aansluiten? omdat er maar 1 draadje uit het kastje komt...
kon hierover niets vinden.
zou fijn zijn als k ff snel antwoord zou krijgen want morgenavond gaat hij in elkaar (motorisch dan)
 
Tom van HPI said:
tommi
het is denk ik een 2004 model met een zwart kastjeer kan in begin van het jaar nog 2003 op staan !
maar de cdi units zijn nog altijd identiek buiten de 2 curve 2005 types
dus geen probleem


vergeten

de zw wit is on / off naar massa!
tevens dit moet ik nazien waarom het niet op de handleiding staat ???

PS de site van ons is veel veranderd
maar dus nog niet genoeg!!!

greets
tom
 
Tom, vraagje aan jou. Excuses als het al eens is gevraagd in dit topic..

Twins biedt de mogelijkheid om je Hpi op het perfecte ontstekingstijdstip te zetten door middel van een of andere controle. Ze zorgen ervoor dat er op de rotor en stator een streepje zit waardoor je ontsteking altijd in 1x goed staat.

Waarom is het nodig dat Twins deze dingen moet controleren? Kunnen jullie bij Hpi die dingen niet zo maken dat ze meteen goed staan?
Want het is algemeen bekend dat je bij een hpi altijd zelf opzoek moet gaan naar de perfecte ontsteking. Kan dit niet gerealiseerd worden in een van de volgende modellen?

groetjes
 
Oi,

Het wil me niet echt lukken met het afstellen van mijn HPI 2005. Ik heb het zo gedaan:

De rotor bij het zwarte streepje gezet toen die op het bovenste dode punt stond. Daarna heb ik de micrometer 4micrometer ingedraaid zodat die op 4mm voor voorontsteking staat (volgens mij). Maar hier zit het tog ergens fout want de komen af en toe knallen uit de uitlaat dat betekent dus dat de ontsteking niet goed staat.

Maar waar doe ik het fout ik denk zelf dat het niet helemaal klopt wnnr ik die micrometer indraai! En hoe moet het dan wel?


Op het volgende filmpje kan je ook horen dat het niet helemaal lekker zit:

http://rapidshare.de/files/6708739/P1010044.MOV.html

mzl martijn


Heb de search gebruikt maar ik kan niet echt het probleem van me daarin terug vinden.
 
Volgens mij heb je nu geen voorontsteking:p
Je zet hem in bdp. 4mm terug (of wat jij wilt).
Dan draai je aan de stator zodat de streepjes overelkaar heen komen.
Dan staat hij goed.

succes!
 
RemcoV
Hoi,

Ik zit nu met een vraagje over de HPI 2005 ( @ mina )

Ik krijg dus van verschillende kanten handleidingen gestuurt , en de ene is weer anders dan de andere

Van HPI zelf kreeg ik deze handleiding:



Hier staat echter dat het om de Digitale versie gaat , Tom zegt: Universele rotor

Hier moet je dus het 3e streepje van rechts op de stator gelijk zetten met het kleine bolletje dat op de rotor zit

Nu zie ik ook nog deze:



Hier staat weer : 2004 , aangezien er op de HPI site zelf geen 2005 bij universele rotors staat

Hier moet het juist andersom , het 3e streepje van links op de stator , gelijk zetten met het streepje op de rotor

Mijn vraag: Welke van deze handleidingen is juist op de HPI 2005! ( of zijn ze beide fout :X )

Gaarne reageren als je het 100% zeker weet!

Alvast bedankt,

Remco
 
Back
Top