Hoe draai ik die f*cking vario los zonder cilinder

Auw, auw, auw,

Jullie slopen de boel! Geen zuigerstop en geen schroevendraaiers of andere enge dingen. Heb je een AC scoot haal dan de AC fan ervanaf en draai dan twee bouten erin terug, zover dat je door de ene 't oog van een moersleutel kan steken, en met de andere de moersleutel kan vastzetten tegen 't frame.

Nu kan je heel eenvoudig aan de andere kant de boel losdraaien want de krukas wordt nu tegengehouden door de moersleutel en de twee bouten.

Heb je een LC scoot dan wordt dat wat lastiger, geef liever f 30,- uit voor een Buzetti sleutel dan dat je deuken maakt in de cilinder/cilinderwand of finnen van je vario ventilator afbreekt.

Goed gereedschap is ZEKER 't halve werk!

Greetz,

FastForward
 
Originally posted by FastForward
Auw, auw, auw,

Jullie slopen de boel! Geen zuigerstop en geen schroevendraaiers of andere enge dingen. Heb je een AC scoot haal dan de AC fan ervanaf en draai dan twee bouten erin terug, zover dat je door de ene 't oog van een moersleutel kan steken, en met de andere de moersleutel kan vastzetten tegen 't frame.

Nu kan je heel eenvoudig aan de andere kant de boel losdraaien want de krukas wordt nu tegengehouden door de moersleutel en de twee bouten.



WAHHHHHHHAAAAAA

dit is de foutste manier die ik ooit gehoord heb! Nog erger als zuigerstop of whatever!

Ukkel!
 
Originally posted by FastForward
Auw, auw, auw,

Jullie slopen de boel! Geen zuigerstop en geen schroevendraaiers of andere enge dingen. Heb je een AC scoot haal dan de AC fan ervanaf en draai dan twee bouten erin terug, zover dat je door de ene 't oog van een moersleutel kan steken, en met de andere de moersleutel kan vastzetten tegen 't frame.

Nu kan je heel eenvoudig aan de andere kant de boel losdraaien want de krukas wordt nu tegengehouden door de moersleutel en de twee bouten.

Heb je een LC scoot dan wordt dat wat lastiger, geef liever f 30,- uit voor een Buzetti sleutel dan dat je deuken maakt in de cilinder/cilinderwand of finnen van je vario ventilator afbreekt.

Goed gereedschap is ZEKER 't halve werk!

Greetz,

FastForward

Ivo heeft met de omgekeerde manier (vario vastzetten om het vliegwiel los te krijgen) zn krukas getordeert (=verdraait), niet goed dus...
 
een luchtsleutel, of dat ding ook heet, werkt ook goed, maar die moet je weer hebben(of iemand kennen die er een heeft), volgens mij zijn die dingen redelijk prijzig.
 
Originally posted by Hebo_NRG
Je kan ook zelf blazen ;)
O, de meeste race team's gebruiken luchtolllen op stroom...
Iemand daar meer info over?

Misschien ff groothandel bellen, ik heb ook wel interesse, ga er morgen ff achteraan.
 
Ok zoek ff op conrad, daar kun je die dingenkopen die op een sigarette aansteker werken. (12v dus, duh)

kun je lekker staan ratelen langs de rand van de weg :)
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2
Dit is op slechts 2 manieren te doen, tenminste ik kan er op het moment maar 2 bedenken...

1. Je hebt een Piaggio, en zet er dat vario-blokkeerplaatje op...
2. Je stopt een as door je drijfstanggat, en gaat er dan aan zitten draaien (zeer slechte methode, maar het kan)...

Greetz.

3. Luchttol
4. Op de Rubentuningmanier. Steek een houten ding tussen starterkrans en het blok....

Manier 2 gaat 100% gegarandeerd fout. Heb het een keer geprobeert. Kapotte schroevendraaier (knak) en een diepe put is het blok... Dawas met de gele (brandende typhoon).
 
Originally posted by Stealth^
Ik ken ook zo een heel slim iemand, gaat ie ze scoot proberen te starten met zuigerstop erin. Belt ie op: 'Ja, me scooter start niet, kan je even komen kijken'. Kom aan, loopt ie als een gek te kicken. Blijkt dat zuigerstop er nog in zit... |(

Ik ben eens zo genaail geweest om effe me vario vast te zetten met de luchttol, terwijl ik wel een zuiger en geen cilinder had gemonteerd :| Erg lomp kosstte een MHR zuikertje...
 
Back
Top