Het kleine vraagjes topic

Status
Not open for further replies.

Dennis

ToetToet
Hoi Hoi

voor de mensen die met kleine vraagjes zitten, en niet perse een nieuw topic willen openen,

dit topic is dus voor scooter related vraagjes,

voor kleine vraagjes & weetjes. geen hele moeilijke dingen vragen waar weer 4 pagina's voor nodig zijn, gewoon kleine vraagjes dus:)
 
Advertisement - register to remove this

weet niet meer

mensen wie kan me helpen ik heb bij me carter (rolletjeskant) alles eruit gehaald om me de krukas te vernieuwen maar nu weet ik niet meer hoe alles moest kan iemand mij het uitleggen want weet het echt niet meer mzzl leslie ik heb een yamaha neos
 
ey is dit luchtfilter van doppler een goeie vervanging van het orginele luchtfilter?

0129458370_hi.jpg


Het is gewoon voor straatgebruik en heb een honda x8r met een reverse en een mallossi multivar en er komt binnekort nog een 17.5mm dell'orto op.
 
ey is dit luchtfilter van doppler een goeie vervanging van het orginele luchtfilter?



Het is gewoon voor straatgebruik en heb een honda x8r met een reverse en een mallossi multivar en er komt binnekort nog een 17.5mm dell'orto op.

Uhhh waarom zou je het kopen? ik zou gewoon je orgienele erop laten, ondanks het bij een x8r zo enorme broodtrommel is
 
Hoe zit dat nou met die gilardoni cilinders? Als je de 74cc heb moet je toch ook de krukas er voor hebben? Want een maat van me rijd rond met ene gilardoni met standaard krukas...

Als je de 74cc cilinder heb dan kan je gewoon een doppler as of malossi as erin doen. De as die jij in je gedachten heb werkt volgens mij met een 5mm voetplaat(pakking) Ik raad gewoon meestal aan om met een 50cc gilardoni al een andere krukas erin te doen, std as kan ook maar gewoon voor de zekkerheid :)
 
Als je de 74cc cilinder heb dan kan je gewoon een doppler as of malossi as erin doen. De as die jij in je gedachten heb werkt volgens mij met een 5mm voetplaat(pakking) Ik raad gewoon meestal aan om met een 50cc gilardoni al een andere krukas erin te doen, std as kan ook maar gewoon voor de zekkerheid :)

Let op, deze cilinder kan alleen in combinatie met de gilardoni krukas met 43 mm. slag gebruikt worden !!

Dat staat er bij de gilardoni 74 cc.

Ik weet dat je as beter kutn vervangen als je met een 70cc gaat rijden. Maar een maat van me heeft ook een gilardoni 74cc zegt hij, maar rijd met een standaard krukas. Ik neem aan dat dat niet de 74cc is maar de 70?
 
Nog ff een dom vraagje.

Het lijkt wel alsof mijn scooter niet soepl uitrolt. Voglens mijn gevoel hoort een scooter soepelere uit te rollen dan dat mijn slider nu doet. Of zou dat aan mij liggen?

Als het wel zo is waar zou het dan aan kunnen liggen? Men remmen blokeren niet.
 
vraagje..

ik wil rox poten in mijn firefox t-stuk steken.
maar past dit? komen de maten overeen?

(ik heb wel oude type poten van rox liggen, maar deze passen niet, ze zijn net 2mm te dun.)

iemand er ervaring mee? gr joris
 
ik zou het gewoon proberen, maar warom wil je dat doen? Je weet dat aerox voorpoten 10mm zijn en firefox voorpoten 12mm? rox velgen passen dus niet in de voorpoten van een firefox (of je moet allerlei aanpassingen doen) en firefox niet in die van een aerox...
 
ik zou het gewoon proberen, maar warom wil je dat doen? Je weet dat aerox voorpoten 10mm zijn en firefox voorpoten 12mm? rox velgen passen dus niet in de voorpoten van een firefox (of je moet allerlei aanpassingen doen) en firefox niet in die van een aerox...


heb rox velgen en een monsterdisck maar op firefox zitten std grimeca klauwen en deze afstanden zijn anders dan die van een brembo klauw en ik heb ook brembo klauwen (vind ze mooier) en anders moet ik een ander adaptertje maken voor de poot na de klauw;)

en met rox poten kunnen de rox velgen erin en de klauw kan met de originele adpater erop die bij geleverd word bij de schijf
 
hellow , ik heb bij deze mijn 3de cilinder aangekocht.. nu heb ik een 50 tnt (alu) gekocht , omdat het toch voor verkoop is ...
maar tot als men brommer verkocht is zal ik er nog mee rijden . nu wil ik weten heeft iemand ervaringen met deze cilinder en wat is het verschil met mijn vorige 50 dr (gietijzer) ... of zijn beide cilinders beetje gelijklopend qua rijgedrag?
 
ja dat is dus de reden dat ik wat anders wil;) dat ding verpest het helemaal.. en omdat ie mij gewoon dicht leek d8 ik dat het wel een goeie vervanger was

of wat is anders een goed filter ter vervanging van het oude voor straatgebruik
(en ja ik weet wel dat orgineel het beste is;))of is die doppler dan wel goed? want die "broodtrommel" verneukt het best
 
of wat is anders een goed filter ter vervanging van het oude voor straatgebruik
(en ja ik weet wel dat orgineel het beste is;))of is die doppler dan wel goed? want die "broodtrommel" verneukt het best
Maat van mij rijd met die broodtrommel :p tijdelijk... Maar het is verder goed voor straatgebruik....Nadelen: komt geen leuk geluid uit/ is UBERlelijk..net een hamsterkooi
 
Maat van mij rijd met die broodtrommel :p tijdelijk... Maar het is verder goed voor straatgebruik....Nadelen: komt geen leuk geluid uit/ is UBERlelijk..net een hamsterkooi
wrom bestaan er gewoon niet goeie vervangingsfilters '(

btw weet iemand of dat m-stuur van easyarts goed(13euro) is want wil daar gaan bestellen maar op euroscooters staat een m stuur met een keurmerk voor 35euro.. Wat is daar beter aan valt die niet bij de eerste bocht uitelkaar ofzo? of kan ik die van easyarts wel gewoon voor straat gebruiken?
 
btw weet iemand of dat m-stuur van easyarts goed(13euro) is want wil daar gaan bestellen maar op euroscooters staat een m stuur met een keurmerk voor 35euro.. Wat is daar beter aan valt die niet bij de eerste bocht uitelkaar ofzo? of kan ik die van easyarts wel gewoon voor straat gebruiken?[/QUOTE]


ik zou voor op straat wel geen m -stuur gebruiken, denk dat het ng altijd makkelijker is met een normaal ( recht) stuur
 
btw weet iemand of dat m-stuur van easyarts goed(13euro) is want wil daar gaan bestellen maar op euroscooters staat een m stuur met een keurmerk voor 35euro.. Wat is daar beter aan valt die niet bij de eerste bocht uitelkaar ofzo? of kan ik die van easyarts wel gewoon voor straat gebruiken?


ik zou voor op straat wel geen m -stuur gebruiken, denk dat het ng altijd makkelijker is met een normaal ( recht) stuur[/QUOTE]

het oog wil ook wat;) en doe wel een rechte clamp zodat het tog nog redelijk rijd:)
 
honen zal niet gaan, maar je zou hem wel kunnen laten poetsen. mits je dealer er het goeie apparaat voor heeft......

kweenie hoe diep die krassen zijn, maar met poetsen worden alleen de wat lichtere krassen eruit gepoetst
 
btw weet iemand of dat m-stuur van easyarts goed(13euro) is want wil daar gaan bestellen maar op euroscooters staat een m stuur met een keurmerk voor 35euro.. Wat is daar beter aan valt die niet bij de eerste bocht uitelkaar ofzo? of kan ik die van easyarts wel gewoon voor straat gebruiken?


ik zou voor op straat wel geen m -stuur gebruiken, denk dat het ng altijd makkelijker is met een normaal ( recht) stuur[/QUOTE]

Mja heel veel sprinters met M-stuur rijden met die ongekeurde. Die andere is gewoon TUV gekeurd dus daarbij kan je meestal uitgaan van een constante kwaliteit die op hoog niveau ligt. Het is niet zo dat die goedkope zomaar uit elkaar valt, maar ik denk wel dat de kwaliteit van bijv. de lassen toch iets lager ligt.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top