Het home cinema topic #2

Bij de mediamarkt zei die knul dat NAS alleen voor opslag is.
En daarmee niets op je TV kan zien. (kort samen gevat)

Maar ik heb helaas totaal geen verstand van dat spul, en ik heb daarom ook geen idee wat je bedoelt. :p

Edit:

Net even gekeken naar die stick, maar daar heb ik niet veel aan denk ik.
Ik ontvang heel slecht wifi boven, dus dat zal dan wel geen optie zijn.

Als je veel opslag wil (2* 4TB) kan je beter een Nas kopen, deze link je aan je router dmv utp kabel. Daarnaast koop je een mediaspeler en die link je ook aan je router dmv een utp kabel.

Je kan altijd aan je data met je computer maar ook met een mediaspeler.
 
Tijdje terug besloten om mn Onkyo AV Receiver + Wharfedale Diamiond 9.1 speakers weg te doen ivm extreem hoog stroomverbruik in HDMI Pass through modus en standby (>50 Watt) en het niet benutten van de 5.1 functionaliteit.... Heb nu een Yamaha YSP-2200 gekocht, digital sound processor :). Het is een soundbar met losse passieve subwoofer die in een meubel geplaatst kan worden met dezelfde maat als een versterker. Ben benieuwd, volgende week aansluiten. Virtual 7.1 :D

1314886531.jpeg
 
Als je veel opslag wil (2* 4TB) kan je beter een Nas kopen, deze link je aan je router dmv utp kabel. Daarnaast koop je een mediaspeler en die link je ook aan je router dmv een utp kabel.

Je kan altijd aan je data met je computer maar ook met een mediaspeler.

Bedankt voor je antwoord.

Ik ga inderdaad voor een NAS, want een mediaplayer met geheugen dat ik wil is er niet of ik kan ze niet vinden.

Nu hoef ik geen netwerk of wat dan ook.
Maar wil gewoon opslag -> video kijken.

Deze nas: Qnap TS-412 NAS server
(Ik kan hiermee toch vrijwel ieder bestand afspelen dmv de andriod stick?)
En dit apparaatje om video bestanden af te spelen: CX-803 Android TV Stick
(nieuwe router onder dus gewoon wifi boven nu)
Zoals Douwe hier boven ook zegt, lijkt mij iets handiger dan een mediaplayer, en speelt ook vrijwel ieder bestand af.
Ik heb een Samsung tv model: ue46B6000 dacht ik.

Gaat dit werken?

Bestanden zet ik wel over door een schijf eruit te halen en aan te koppelen aan de computer.
Heb zelf geen verstand van netwerk(jes) maken dus dat hoeft voor mij ook niet.
 
Last edited:
Bedankt voor je antwoord.

Ik ga inderdaad voor een NAS, want een mediaplayer met geheugen dat ik wil is er niet of ik kan ze niet vinden.

Nu hoef ik geen netwerk of wat dan ook.
Maar wil gewoon opslag -> video kijken.

Deze nas: Qnap TS-412 NAS server
(Ik kan hiermee toch vrijwel ieder bestand afspelen dmv de andriod stick?)
En dit apparaatje om video bestanden af te spelen: CX-803 Android TV Stick
(nieuwe router onder dus gewoon wifi boven nu)
Zoals Douwe hier boven ook zegt, lijkt mij iets handiger dan een mediaplayer, en speelt ook vrijwel ieder bestand af.
Ik heb een Samsung tv model: ue46B6000 dacht ik.

Gaat dit werken?

Bestanden zet ik wel over door een schijf eruit te halen en aan te koppelen aan de computer.
Heb zelf geen verstand van netwerk(jes) maken dus dat hoeft voor mij ook niet.

Een NAS heeft over het algemeen geen aansluitingen om de TV erop aan te sluiten, of wil je hem via USB/UTP aan de Samsung TV hangen? Moet zeggen dat ik nu even een wat nieuwere Samsung tot m'n beschikking heb, en die lijkt het meeste wel lekker af te spelen. Zelf heb ik een mediaspeler van Arctic, de MC-001 waar XBMC op draait. Daar zit een 1TB HDD in, en dan heb ik er nog een 2TB NAS naast staan. Heb de NAS overigens nog niet aan de Arctic gekoppeld, nog geen zin gehad om dat uit te zoeken en niet nodig ook nog omdat ik nog niet zoveel films heb :p Wat ik aan het XBMC systeem wel prettig vind is dat ie volgens mij alles wel af kan spelen, en naar ondertiteling hoef je ook niet echt te zoeken. Wel een beetje kloten in het begin om het een en ander in te stellen, maar als het eenmaal werkt is het wel een prima systeem. Veel beter dan films op de PS3 afspelen, das echt drama :X

Ben trouwens zelf van plan om mijn Home Cinema een behoorlijke boost te geven, aangezien ik binnenkort eens wat fatsoenlijke audio wil gaan aanschaffen. M'n huidige versterker begint ouderdomsverschijnselen te krijgen (mag het na 30 jaar :D) en heeft een tekort aan (moderne) inputs. En nu ik al een tijdje bij iemand regelmatig verwend wordt met een setje Focal 816W's... :~ Nou ja, eigenlijk wil ik dus ook zo'n set. Dan niet met een stereo versterker erbij zoals bij de set die ik regelmatig te horen krijg, omdat ik dan weer hetzelfde probleem heb wat betreft aansluitingen. Ik wil een Home Cinema versterker die ook in stereo heel goed uit de verf komt, en op het moment kom ik dan uit op een NAD T757. Dat zou dan na de speakers een tweede rib uit m'n lijf zijn :+

Maar OMG wat klinken die dingen goed zeg..
 
Ik kan de NAS toch dmv een usb kabel aansluiten op de CX803 (android stick) en die zit in de hdmi van de tv.
En die stick kan dan toch volgens mij vrijwel alles afspelen qua bestanden? :p

Of werkt dat allemaal niet zo? :+
 
Ik kan de NAS toch dmv een usb kabel aansluiten op de CX803 (android stick) en die zit in de hdmi van de tv.
En die stick kan dan toch volgens mij vrijwel alles afspelen qua bestanden? :p

Of werkt dat allemaal niet zo? :+

Heb het even opgezocht, maar ik wist totaal niet van het bestaan van een Android stick af :p Geen idee wat zo'n ding wel en niet kan :+
 
Ben trouwens zelf van plan om mijn Home Cinema een behoorlijke boost te geven, aangezien ik binnenkort eens wat fatsoenlijke audio wil gaan aanschaffen. M'n huidige versterker begint ouderdomsverschijnselen te krijgen (mag het na 30 jaar :D) en heeft een tekort aan (moderne) inputs. En nu ik al een tijdje bij iemand regelmatig verwend wordt met een setje Focal 816W's... :~ Nou ja, eigenlijk wil ik dus ook zo'n set. Dan niet met een stereo versterker erbij zoals bij de set die ik regelmatig te horen krijg, omdat ik dan weer hetzelfde probleem heb wat betreft aansluitingen. Ik wil een Home Cinema versterker die ook in stereo heel goed uit de verf komt, en op het moment kom ik dan uit op een NAD T757. Dat zou dan na de speakers een tweede rib uit m'n lijf zijn :+

Maar OMG wat klinken die dingen goed zeg..

Afgelopen zaterdag de 816W's gaan beluisteren in combinatie met de NAD T757.. Klinkt nagenoeg perfect dus de boel maar meegenomen :D Rest van de dag naar boven sjouwen (receiver van 15kg, met doos 18 :X) en opbouwen. Blu-ray speler komt dinsdag nog, dan kunnen de haperende sony cd-speler en playstation het veld ruimen. Een platenspeler heb ik nog niet, maar moet er wel bij komen eigenlijk. Heb zelf enkele platen en ik wil de collectie van m'n pa wel thuis hebben. Hoop goed oud spul zit daar tussen 8)

Voorlopig resultaat:

null_zps0248ce0a.jpg


null_zps64c7e224.jpg


null_zps1a9ae6e2.jpg


null_zps1f1735e4.jpg


De bijbehorende blueray speler hadden ze niet staan maar komt dinsdag als het goed is. Voorlopig hangt nog even de oude Sony cd-speler eraan, die doet het op zich prima als je er zo nu en dan een tik tegen geeft :rolleyes:

Kastjes gaan nog wel iets veranderen, de rechter (smallere en hogere) gaat weg om plaats te maken voor een stoel of m'n gitaar/versterker en er komen sowieso nog deurtjes voor. Voor de verandering eens iets met een kleurtje, zit te denken aan hoogglans rood :p

Rest van de woonkamer gaat ook nog aangepakt worden, maar een bank en lamp uitkiezen vind ik een stuk lastiger dan dit :+

En ja, volgende keer maak ik de foto's wel gewoon met de camera ipv de telefoon :p
 
NAD is altijd :W

kost ook fk veel helaas.....

toch hoop mensen die met dit weer bezig zijn met hun setups... had ik niet verwacht..
 
Voor dat geld mag het ook wel klinken ja :D

Mooi spul hoor, iets met envy enzo :p

Het was dat er echt een flink bedrag af ging, er komen nieuwe modellen aan dus ze waren aan het opruimen. Voor de normale prijs had ik het nooit gekocht, maar nu werd het toch intrressant. Totaal iets van 1300 euro korting :eek: En dan was de totaalprijs alsnog ff slikken :p

NAD is altijd :W

kost ook fk veel helaas.....

toch hoop mensen die met dit weer bezig zijn met hun setups... had ik niet verwacht..

Het was ook niet helemaal mijn keuze om met die hitte met zware dozen te gaan slepen.. Ik was echt stuk toen ik die dingen eenmaal boven had staan, en dan moest ik nog kastjes opbouwen enzo :p
 
Mooi spul hoor. Hier ook aan het nadenken over me home cinema. Wil graag een bedraad netwerk aan te leggen in me huis (aangezien toch alles eruit is op dit moment), HTPC bouwen etc.
 
Wie heeft er hier ervaring met infrarood verlengers? Ik heb een nieuw tv meubel en wil graag de deurtjes etc dichthouden omdat ik de koeling goed geregeld heb via de achterkant. Ik heb 2 apparaten mn onkyo tx sr 307 receiver en een motorola kastje voor interactieve tv van telfort.
 
Op tweakers kan je er een hoop over vinden, veel lui die ze gebruiken. Als je zoekt onder ir extenders moet t wel lukken :)

Thnx, vanavond veel gelezen daar inderdaad. Komt erop neer dat de marmitek tot nu toe goed naar voren komt ik hoop alleen dat het ook met een onkyo samen goed werkt, daar vind ik nog niet echt specifieke antwoorden op :(
 
Wie heeft er hier ervaring met infrarood verlengers? Ik heb een nieuw tv meubel en wil graag de deurtjes etc dichthouden omdat ik de koeling goed geregeld heb via de achterkant. Ik heb 2 apparaten mn onkyo tx sr 307 receiver en een motorola kastje voor interactieve tv van telfort.


werkt prima. Je plakt per apparaat zn plakkertje op het te ontvangen oogje. Dit kabeltje gaat weer naar een centraal kastje, waar je 8stuks op aan kan sluiten. En vanaf dat kastje gaat er 1 draad naar t nieuwe ontvangoog, die je ergens onder je kast oid plakt. Zolang die de signalen maar kan ontvangen, en door geven aan je aangesloten apparatuur.
 
Wie heeft er hier ervaring met infrarood verlengers? Ik heb een nieuw tv meubel en wil graag de deurtjes etc dichthouden omdat ik de koeling goed geregeld heb via de achterkant. Ik heb 2 apparaten mn onkyo tx sr 307 receiver en een motorola kastje voor interactieve tv van telfort.


werkt prima. Je plakt per apparaat zn plakkertje op het te ontvangen oogje. Dit kabeltje gaat weer naar een centraal kastje, waar je 8stuks op aan kan sluiten. En vanaf dat kastje gaat er 1 draad naar t nieuwe ontvangoog, die je ergens onder je kast oid plakt. Zolang die de signalen maar kan ontvangen, en door geven aan je aangesloten apparatuur.


Marmitek heb ik t over btw :p
 
Wie heeft er hier ervaring met infrarood verlengers? Ik heb een nieuw tv meubel en wil graag de deurtjes etc dichthouden omdat ik de koeling goed geregeld heb via de achterkant. Ik heb 2 apparaten mn onkyo tx sr 307 receiver en een motorola kastje voor interactieve tv van telfort.


werkt prima. Je plakt per apparaat zn plakkertje op het te ontvangen oogje. Dit kabeltje gaat weer naar een centraal kastje, waar je 8stuks op aan kan sluiten. En vanaf dat kastje gaat er 1 draad naar t nieuwe ontvangoog, die je ergens onder je kast oid plakt. Zolang die de signalen maar kan ontvangen, en door geven aan je aangesloten apparatuur.


Marmitek heb ik t over btw :p
 
Back
Top