Het home cinema topic #2

Als ik je nog een tip mag geven, zorg dat je de Onkyo volledig uit kan zetten dmv een schakelaar, en dat hij niet continu op standby staat. Dingen verbruiken echt absurd veel stroom, zeker bij HDMI Passthrough.
 
Arne, hoe fix je dat met een film afkijken op je tablet uit xbmc? Jij had het daar volgens mij wel eens over. Zit nu op m'n iPad wel te xbmc remote appen (wat overigens top werkt), maar soms haal ik het eind van de film niet op de bank haha :#
 
Ik heb het gister toevallig gedaan, nu krijg ik echter op me ''basis'' XBMC gelijk op me homescreen de optie Speelfilms en TV series inclusief fanart etc. Op de apparaat waarbij ik de sharing heb aangezet moet ik het bladeren via bestanden en ziet er dan toch wat minder gelikt uit, heb jij dit toevallig goed gekregen?

Of snap je niet wat ik bedoel :D
 
Aha, thanks. Ik kwam de optie van mysql ook tegen ja. Er stond echter dat dit een makkelijkere optie was maar als dit beperkt is ga ik me maar verdiepen in de andere methode.

Wel een prachtig project dat xbmc, me vriendin kan zelfs der series en films zelf doen mbv icefilms en 1channel.

Het instellen van sickbeard en couchpotato is ook echt de moeite waard.
 
Werkt livetv kijken via XBMC goed? Hier kunnen we helaas alleen UPC ontvangen. Ik hoef geen extra zenders (dus CAM kaart) maar wil wel kunnen opnemen bijv. En lijkt me gewoon mooi als alles via een HTPC loopt.

Voor de duidelijkheid ik heb nog niks op dit moment maar ik wil gelijk een setup maken in me nieuwe huis.
 
Volgens mij kun je met Plex (andere mediaspeler) UPC Horizon als live tv gebruiken.....Maar weet t niet precies.
 
Vandaag een Denon x2000 gekocht die de 8 jaar oude Marantz SR4300 gaat vervangen.

Hij was in de aanbieding voor €350,- veel meer wilde ik niet aan een receiver uitgeven dus kwam mooi uit.

De speakers blijven voorlopig de Mission m32i en en mordount short sub, de center ben ik nog naar op zoek uit de zelfde serie.

Media speler van MP gekocht en in de vakantie een kastje in elkaar beuken en de tv ophangen zodat het er wat netter uit ziet, tzt maak ik wel een fototje...
 
Vanwege verhuizing op zoek naar een grotere tv, denk dat het een 46" moet/gaat worden, mensen tips/ervaringen?
 
Last edited:
Ik zou op tweakers kijken, daar staan legio aanbevelingen en met de pricewatch kan je je eisen invullen om ene lijst met mogelijkheden te krijgen

Wel weet ik dat er een verschil is tussen het werkelijke aantal Hz en het opgegeven aantal Hz, dit word softwarematig gedaan....
 
Back
Top