Het grote ICE-Topic #8!

Gister snel gekeken of ik een geschakelde kon vinden bij de zekeringkast en gevonden. Vanavond na m'n stage maar eens een draad trekken en alles weer dichtbouwen.
Wat ben ik blij dat je een mk1 interieur met een bot mes en WD40 compleet kunt demonteren :)
 
heey ik heb een klein probleempje ik waat niet waar ik iets kan posten en ik heb een vraagje over mij yamaha aerox waar de kilometerkabel in moet (1 plek heb ik al gevonde bij de kilometerteller) en dan doet me automatische start ook nog moeilijk die starte maar 1 keer en toen nooit meer wat kan ik eraan doen zou graag hulp krijgen ik ben ook een beginner :s
 
Toch knap dat je op een scooterforum je vraag weet te stellen in een topic met als titel: Het grote ICE-Topic #8! waar bij de "C" in ICE voor CAR staat...
 
Ik heb een vraag voor de geluidsexperts. Ik ben in het bezit van een seat ibiza die geen geluidsinstallatie had. Er zaten 2 standaard tweeters in die beide opgeblazen waren.

Ik heb een pioneer 4x50w autoradio gekocht en hierop 2 boxen van pioneer aangesloten. (130W) Nu klinkt dit best goed alleen mis ik een goede bass.

Alleen ik ben tegen subwoofers en extra versterkers en zoek daarom een set speakers waaruit goede bass zou moeten komen icm mijn huidige autoradio. Weet iemand boxen die goede bass leveren voor een niet te hoge prijs?
 
Met 4x50w zul je nooit een dikke bass krijgen denks..
130w speakers op 50w klinkt wellicht leuk maar je snapt zelf ook wel dat die speakers nu niet max gebruikt worden..

Zelf ben ik niet super thuis in ICE maar denk dat je zonder goeie aansturing en vermogen je nooit dikke bass zult hebben..
 
En je hebt vrij compacte actieve subs hoor, ik heb er in mijn auto ook een en klinkt redelijk goed. Niks speciaals, maar je hebt gewoon leuk geluid.

En het neemt niet veel ruimte in beslag. Ongeveer 1/3 van mijn kofferbakje
 
Tja, uit gewone speakers ga je gewoon moeilijk hoorbaar laag krijgen, daar zijn ze gewoon te klein voor zeker met alle ruis van buitenaf. Een paar goede 6x9" in de hoedenplank gaat het beste effect opleveren icm een goede versterker, maar geweldig laag zul je niet voor elkaar krijgen zonder sub.
 
Ik heb nu het interieur eruit en ben met de audio bezig.

Achterin:
- 6x9 inch 3-weg coaxial speaker
- Vermogen: 480W max. (120W RMS)
- Impendantie 4 Ohm
- Frequentie bereik 27Hz - 25KHz
- Gevoeligheid 94 dB/2,83v/1m
- Inbouwdiepte 88,5mm

Voorin:

- 13cm 2-weg coaxial speaker
- Vermogen: 220W max. (55W RMS)
- Impedantie 4 Ohm
- Frequentie bereik 51Hz - 25KHz
- Gevoeligheid 91,5 dB/2,83v/1m
- Inbouwdiepte 58,5mm

Woofer:

- 12 inch (30cm) subwoofer in gepoorte behuizing
- Vermogen: 420W max. (150W RMS)
- Low pass crossover 12dB variabel 40 - 200Hz
- Frequentie bereik 25Hz - 1000Hz
- Afmetingen 36,5x36,5x55 cm
- inclusief EBC (External Bass Control)
- High level ingang
- RCA ingang


Wat voor versterker kan ik het beste gebruiken om voor en achter speakers aan te sturen?


http://www.autohifi.nl/index.php?pa...hp&product_nr=18805&hoofdgroep=7&subgroep=140

Is dat iets? Ik weet niet precies hoe dat werkt maar mij lijkt logisch dat ik een versterker moet hebben die 120rms naar achter kan doen en 55rms naar voren? Of kan ik beter 2 apparte versterkers nemen?
 
Er zijn wel degelijk versterkers met 2 gains erop, kan je ze dus gewoon los regelen.
Aangezien de speakers verschillen in gevoeligheid en vermogen gaat jouw theorie niet meer op Douwe, lijkt mij dan.
 
Back
Top