Het Grote ICE-Topic #3

Status
Not open for further replies.
tjah dat zien we dan wel :), denk dat als ik men 7512 kwijt ben, voor een 9510 ga of zo..
ben wel benieuwd, helon al paar x goed gehoord klinkt goed :)
 
Vanmiddag naar Ron de Vries gereden, met een Alpine 9880r thuisgekomen ;)

Heeft trouwens dus wél de mogelijkheid om er een usb apparaat aan te hangen, leuk als je er een HDD aan wilt hangen. Maar het belangrijkste: iPod ondersteuning, goed geluid, en geen kermis :p

Nu nog inbouwen :rolleyes:
 
Pffff... 'even radiotje vervangen' zal niet echt 'even' worden.. Navi computer zit natuurlijk ook nog ergens verstopt, en die wil ik er toch wel uit hebben. Dus nu moet de middenconsole eruit (al gedaan) maar ook de airco unit, en ik weet niet hoe.. :rolleyes:

Nu ff opzoeken dan maar :p

Edit, al gevonden, nu nog ff doen :D
 
Nee een vdo dayton geval. CD wisselaar is onbruikbaar (slaat wel érg snel over) de HU daarvan kan alleen cd's afspelen, de Navi cd is uit 2003 en is nergens te vinden (torrentje dan eh :p) of duur, het schermpje is half dood en hij is gewoon echt LELIJK :r

Vandaar :+

Ter vergelijking.. de oude:
[IR]http://i206.photobucket.com/albums/bb95/SW_Joost/DSCN2399.jpg[/IR]

De nieuwe:
[IR]http://i206.photobucket.com/albums/bb95/SW_Joost/Radio%20inbouw/IMG_1289Large.jpg[/IR]
 
Daar zit geen navigatiecomputer achter hoor, alleen een gps antennetje onder je dashboard (of erop als het gebeund is:+)
 
Nou.. ik heb nog niet precies gezien hoe groot het ding is (doeken er maar ff in laten zitten, straks valt er een schroefje ofzo in :p) maar hij is toch wel wat groter dan een GPS antenne denk. Heb wel een plaatje maar is niet echt duidelijk vrees ik.

[IR]http://i206.photobucket.com/albums/bb95/SW_Joost/Radio%20inbouw/IMG_1285Large.jpg[/IR]

Ik denk dat de stekker die erin zit op het gevoel een goede 4cm breed is, lijkt me dus iets meer dan een GPS antennetje. En hij zit dus achter de middenconsel verstopt, ergens voor de versnellingspook.
 
:O dan heb je wel een oud model travel pilot erin zitten, dat is idd geen gps antenne:D
die zul je dus OOK nog moeten zoeken:p

edit/ laat lekker zitten trouwens, die oude travel pilots leveren echt geen stuiver meer op, zeker niet met oude software;)
 
:O dan heb je wel een oud model travel pilot erin zitten, dat is idd geen gps antenne:D
die zul je dus OOK nog moeten zoeken:p

edit/ laat lekker zitten trouwens, die oude travel pilots leveren echt geen stuiver meer op, zeker niet met oude software;)

Mja ik moet er toch bij kunnen om de nieuwe iso stekker erin te zetten. Die kabels zijn natuurlijk niet lang genoeg om bij het deel te komen dat bij elk merk gelijk zou moeten zijn, bovendien zit alles tussen die klotekabels van de navi :|
Ik kwam van die lappen tegen en had echt iets van... wtf, wie heeft dát erin gebeund :X

Owja, volgens mij zit er ook een kleine kortsluiting in de bedrading van de VDO, dus die kabel vervangen door de iso stekker die ik bij de Alpine heb gekregen heeft helemaal de voorkeur. Scheelt zo nu en dan een zekering :p
 
Vind ik ook :)

Update: Hij zit er in! Heb nog amper aan de instellingen gezeten en het geluid is een stuk beter :D iPod wilt alleen niet werken, hij detecteert em wel maar geeft daarna 'no songs' aan. Zou dit kunnen zijn omdat ik mijn iPod volgezet heb via Winamp ipv via iTunes?

Plaatje erbij 8)
[ir]http://i206.photobucket.com/albums/bb95/SW_Joost/Radio%20inbouw/IMG_1292large.jpg?t=1203806453[/ir]

Wie spot nog een ander probleem :p
 
maar 2 vd 3 klokjes heeft verlichting? :+

U gaat door voor de koelkast!

Airco verlichting doet het ook niet, net als de asbakverlichting/aansteker. Hoop dat het alleen maar een zekering is, was zo stom om de laatste dingen te doen met het contact aan (radio zat er al in, meteen ff luisteren heh :p) dus er zal er wel eentje gesprongen zijn..

Morgen alleen ff de goede zoeken :+
 
Toch maar m'n ice verbeterd met de volgende aanwinsten:

Focals.jpg


Focal 30A1 Woofert (deze komt icm 35L gesloten kist)
165A1 Compo

ben benieuwd hoe het klinkt ipv de huidige installatie (Focal 135 A1 compo icm 2x 8" Pyle woofers)
 
Alfaman:)*): Wat voor Ipod heb je. De nieuwste types geven veel problemen met de ipod radio toestellen. Het lijkt me sterk dat je het perse via itunes moet regelen, dat doet de ipod zelf wel lijkt me.

Edit// airco lampje enzo zal wel zekering zijn, of stekker die los is geraakt:+
 
Alfaman:)*): Wat voor Ipod heb je. De nieuwste types geven veel problemen met de ipod radio toestellen. Het lijkt me sterk dat je het perse via itunes moet regelen, dat doet de ipod zelf wel lijkt me.

Edit// airco lampje enzo zal wel zekering zijn, of stekker die los is geraakt:+

Ik heb de video 30Gb. Het ligt toch aan de manier van muziek erop zetten denk ik, hij herkent hem wel maar laat dan de error 'no songs' zien. M'n pa heeft precies dezelfde iPod maar dan met muziek erop gezet via iTunes, en die deed het er prima mee. Vreemd, maar toch zal het daar aan liggen :p

Lampje van het metertje zal idd een half-los stekkertje zijn, ik reed door een hobbel gister en hij deed het weer :D Twee hobbels later was ie weer uit :p Toen een tik erop en vanaf dat moment is ie niet meer uit geweest. Binnenkort ff nalopen dus. Lampje in de aircounit zal wel gewoon gesneuveld zijn, er wordt al voor gewaarschuwd dat als je er ééntje vervangt je het beste de andere twee ook kunt doen, blijkbaar houden die dingen niet van trillingen na 190k km in het dash gezeten te hebben :+

Dus things to do: lampje vervangen (of nou ja, alle drie dus voor de zekerheid) van de airco unit, halve middenconsele eruit om die navicomputer eruit te slopen, eventueel een bluetooth ontvanger er voor in de plaats steken, bekabeling checken wat er weg mag (VEEL) en de bekabeling naar achter voor de wisselaar eruit slopen..

Da's mog wel een weekendje of twee werk denk ik :+
 
ff een vraagje voor de ico experts,
ik heb een radio van pioneer met 1 versterker uitgang (die nu ook gebruikt word)
maar nu wil ik eigenlijk ook een woofer erbij hebben maar dan wel op een aparte versterker.
is er een mogelijk om op de 1 of andere manier nog een 2e versterker aan te sluiten??
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top