Het grote ICE-Topic #8!

Ik wil binnenkort ook een nieuwe autoradio kopen, omdat van de radio die er nu in zit, de radio zelf niet werkt. Antenne is kapot oid (in de radio zelf, niet die op het dak zit). Ook vind ik hem niet fijn in gebruik.

Nou heb ik een beetje op tweakers zitten speuren en mijn oog viel op de Parrot Asteroid.

pduit1-2.jpg


+ Mooi design
+ Lijkt heel handig in gebruik, alles overzichtelijk
+ Mooi beeldscherm, ik heb écht een hekel aan die radios waar de letters uit bolletjes zijn opgebouwd
+ Android software, std google maps navigatie wanneer je usb dongle aansluit (wellicht meer interessante apps in de toekomst)
+ Ingebouwde carkit

- Prijs € 241,78 all-in bij een shop met 3 sterren review
- Lijkt mij erg diefstalgevoelig, omdat hij zo mooi is
- Radio heeft een tijdje nodig om op te starten
- USB-sticks en SD-kaarten moeten eerst ingelezen worden

Nou vroeg ik me af of jullie bekend zijn met deze radio, en wat jullie er van vinden. Of weten jullie misschien goede/betere alternatieven ?
 
Nofi maar denk niet dat je op tweakers moet gaan kijken voor een autoradio. Schoenmaker blijf bij je leest. Ik zou voor een gerenommeerd audiomerk kiezen zoals Alpine, Kenwood, JVC, Pioneer, etc.
 
Mja heb nu een Kenwood en vind die dus echt niet fijn in bediening. Mijn broer heeft pas ook een nieuwe Kenwood gekocht en die vind ik ook echt niet fijn..

En ik kan verder ook niet echt iets vergelijkbaars vinden bij andere ''echte'' audiomerken. Denk dat ik hem toch ga bestellen. Kan op internet verder ook alleen maar positieve reviews vinden.
 
Mij gaat het ook niet om de navigatie die erop zit hoor :p Daar heb ik telefoon/tomtom voor :) Maar gewoon het feit dat je een fatsoenlijk schermpje hebt waar de informatie super duidelijk in te vinden is, en de hele handige bediening van het ding heeft mij de doorslag gegeven om het ding aan te schaffen.

Vandaag word hij als het goed is bezorgd.

En @ spNk het is een 3,2'' scherm :*
 
Erg rare keuze. Zeker als je navigatie niet gaat gebruiken. Als het je om het scherm te doen is had je dan niet beter een klapscherm kunnen kopen?
 
Ik hoop dat de radio hoog in je dashboard gemonteerd moet worden aangezien LCD schermpjes een beroerde inkijkhoek hebben.


- Radio heeft een tijdje nodig om op te starten
- USB-sticks en SD-kaarten moeten eerst ingelezen worden

Dit doet eigenlijk al vermoeden dat het apparaat traag reageert op gebruikersinput op sommige momenten. Iets waar ik persoonlijk jeuk van krijg.
 
Kenwood BT61 was mijn keus geweest. Mooi scherm, afstandsbediening, Parrot bluetooth, Iphone sturing, en nog goed geluid ook.
 
Klapscherm vind ik echt helemaal niks, dat moeten ze maar in die tjoeningautos stoppen maar komt er bij mij niet in.

Die bt61 heeft me broer en vind ik ook niet super fijn in bediening.

Overigens werkt alles na dat inlezen wel soepel volgens de review, dus juist daarvoor is dat inlezen. Zonder inlezen zou alles juist haperen enzo (waar mijn huidige kenwood heel goed in is)

We zullen het straks/van het weekend zien! Vandaag word hij als het goed is bezorgd.
 
Waar kan ik het makkelijkst de geschakelde-plus vandaan halen? Ik heb hem op dit moment bij de achterruitverwarming, maar krijg geen spanning op de kabel. Waar kan ik hem dan het beste vandaan halen?
 
Waar kan ik het makkelijkst de geschakelde-plus vandaan halen? Ik heb hem op dit moment bij de achterruitverwarming, maar krijg geen spanning op de kabel. Waar kan ik hem dan het beste vandaan halen?

Vanaf je zekeringkast. Daar zitten wel een paar vrije pinnen met geschakelde plus. Meten is weten :p
 
Back
Top