Helaas

Pimo00

Active Member
Ik heb mijn sproeier vervangen van een 98 naar een 110 omdat ik vond dat hij op top wat ging inhouden.
Lucht schroef netjes op 1.5 en daar liep hij verder goed op (behalve op top)
Sproeier veranderd naar 110 en hij loopt beter op top.
Start alleen wat moeizamer, moet hem nu min 2 a 3 min stationair laten lopen doe ik dit niet smoort hij hem.(slaat af)
Wat ik alleen niet begrijp is dat mijn lucht schroef nu helemaal dicht moet om hem het hoogste toerental te geven bij warme motor.(afstellen)
Afstellen doe ik verhoogd stationair en dan het hoogste toerental op zoeken. (bij warme motor)
Stelschoef staat nu dus helemaal dicht en ik heb het idee dat hij nog verder dicht kan. (en dat gaat dus niet :D:D)
Bougie mooi koffie bruin met melk en geen valse lucht (getest met remmenreiniger). Cilindervoet, inlaatspruitstuk, carbpakkingen enz
Uitlaat moet ik nog wel ontkolen want die zal wel dicht gaan zitten na 20.000 KM
Setup
Malle Ossi sport 70cc (laag toerig)
Standaard uitlaat zonder begrenzers
19 mm keihin imi carb
Standaard vario met 7 Grams rollen
Gele drukveer om dip op te lossen
Het enige wat ik kan verzinnen dat mijn uitlaat dicht gaat zitten of /en mijn sproeier te groot is ?
Ohja mijn Carb is ook gelijk gereinigd met perslucht en remmenreiniger.
Iemand nog ideeen?
 
Advertisement - register to remove this

De sito plus zit eronder en het verschil word alleen maar groter.
Wat een beest van een brommer is het nu.
Een Grand Dink is eigenlijk een toer scooter maar qua trekkracht kan ik nu goed meekomen met de meeste opgevoerde scootertjes.
De topsnelheid is niet echt omhoog gegaan maar wat een power.
Ik had niet verwacht dat een uitlaat zo veel kan doen.
Maar goed het mij ook nooit echt om de snelheid te doen geweest.
Verbruik was 1:21 en is nu 1:19 dus ook dat is acceptabel.
Ik ben bang dat als ik een 19 mm carb eronder ga zetten het verbruik echt veel meer word dus de 12 mm blijft eronder.
Hij loopt nu goed dus zo hou ik hem.
 
Laatste update
V-snaar vervangen ivm slijtage van de oude
Oude was een v-belt van malossie met kevlar
de nieuwe Malossie MHR zelfde nummer ook met Kevlar maar het scheelt ruim 10 KM op top.
Liep echt Max met de zon in de rug 75 op de teller
Nu Loopt hij 80 a 85 GPS echt ruim over de 80 op de teller (gaat maar tot 80)
Ook dit is wel met de zon in de rug

Zit wel weer een heel klein dipje in rond de 40 km per uur.
Dus misschien toch weer de gele druk veer erin
Alleen lever ik dan wel weer in op de topsnelheid (5 KM)

Verbruik met deze setup valt ook wel mee
rij ik heel veel op topsnelheid en veel snel optrekken
Dan is het verbruik ongeveer 1:19 wat ik voor deze setup heel netjes vind.
Rij ik erg netjes en rustig kom ik zelfs aan de 1:24

Huidige setup met 37000 op de teller
70cc Malossie sport
12mm carb met 94 sproeier
Malossie multivar met 9 grams rollen
v-snaar Malossie X-belt MHR 6113501
Witte druk veer en standaard koppeling
Uitaat is een Sito plus ontgrenst
Uiteraard is alles ongrenst

Heerlijke machine zo en de 19 mm carb is echt niet meer nodig
Wat een power zit er in
geen wheelies maar dat hoeft van mij ook niet Het is ten slotte een toer scooter
Blij mee
Post automatically merged:

Hoever ben jij met je Grand Dink brute??
 
Last edited:
Accepteren die dan wel dat je met een opgevoerde scooter komt aanzetten??
Ben al 2x op mijn vingers getikt omdat ik het over een 70cc had.
Ontgrenzen mag wel maar opvoeren (meer cc's) mag niet.
Snelheid veranderd niet alleen meer power en volgens mij en ook volgens de wet is ontgrenzen ook opvoeren.
 
IMG_5859[1].PNGIMG_5859[1].PNG
Hier de gegevens van mijn tracker GPS Alleen de tijd klopt niet had hem vergeten af te sluiten
Dit is trouwens op een vlakke weg zonder heuvels
De piek heb ik maar ff volgehouden ivm veel verkeer op dat moment.
Post automatically merged:

Lekker laten kletsen. Er zijn daar gasten bij die met motorscooters over fietspaden gaan crossen.
Ok lekker hypocriet dus
Post automatically merged:

Ik neem dan wel aan dat Amendoim dat dan niet doet
 
Last edited:
Laatste update:
Hoever ben jij met je Grand Dink brute??
Staat nog steeds stil in de Loods , ben 6 maanden uit de Running geweest (ongeval ) , en steeds veel met Runners bezig (klanten werk ).
Ben nu samen met @vandeweg een dikke vette Sprinter aan het bouwen , die van Michiel is .
Dan heb ik ook nog een eigen Runner Project lopen .
Grand-Dink is tekoop.
Accepteren die dan wel dat je met een opgevoerde scooter komt aanzetten??
Ben al 2x op mijn vingers getikt omdat ik het over een 70cc had.
Ontgrenzen mag wel maar opvoeren (meer cc's) mag niet.
Snelheid veranderd niet alleen meer power en volgens mij en ook volgens de wet is ontgrenzen ook opvoeren.
Heb ook eens mee gedaan met een Meeting en Toer ... was toen met De Bullit .
Geen probleem hoor , ondanks ik de Snelste Scooter had .
Toen we huiswaards gingen , ben ik toen onderweg afgehaakt ... en Euhh ik was binnen No Time thuis :tearsofjoy:
 
Staat nog steeds stil in de Loods , ben 6 maanden uit de Running geweest (ongeval ) , en steeds veel met Runners bezig (klanten werk ).
Ben nu samen met @vandeweg een dikke vette Sprinter aan het bouwen , die van Michiel is .
Dan heb ik ook nog een eigen Runner Project lopen .
Grand-Dink is tekoop.
Ongeval? gevallen met de motor ofzo?
Schouder in puin is iig erg pijnlijk en herstel duurt vaak wel ff.

Sprinter alleen motorisch of ook aanpassingen aan het frame en zo?
En jij bent gek van die runners of niet.
 
Ik ben heel lullig gevallen over een natte plastic zak , arm uit de schouder en lag achter op mijn rug en kapsel was gescheurd .
ben nog aan het revalideren .
onze Sprinters zijn een wolf in schaapskleren, die van mij zit niet eens een Malossi sticker op :tearsofjoy:
 
Je kan ook gewoon voor goedkope bagger rolletjes gaan.
Aangezien je met test rollen niet de hele dagen lang achter elkaar mee kan rijden.
Die bagger rolletjes kan je gewoon dagelijks wel gebruiken..
Hoef je ook niet continu je motorblok open te maken als de rolletjes redelijk lopen scheelt je extra werk.
Meestal doe ik dat ook Euro
rolletjes van ali en als het gewicht me bevalt koop ik de juiste van een wat beter merk
Ik moet wel zeggen dat de rolletjes van Ali me wel erg goed bevallen en slijten niet echt harder dan normaal.
En het extra werk aan mijn scooter vind ik niet erg Het is en blijft een hobby maar ga er wel dagelijks op naar mijn werk.
Het rijden op de Grand Dink vind ik leuker als in mijn auto.
Ben zelfs aan het kijken naar een MP 3 omdat ik geen motor rijbewijs heb en het te duur vind om die te halen.
Post automatically merged:

Ik ben heel lullig gevallen over een natte plastic zak , arm uit de schouder en lag achter op mijn rug en kapsel was gescheurd .
ben nog aan het revalideren .
onze Sprinters zijn een wolf in schaapskleren, die van mij zit niet eens een Malossi sticker op :tearsofjoy:
Wat een mooi en strak ding man
En op een bromfiets kenteken?
Respect
 
Last edited:
Die 70cc GD lijkt me ook wel mooi. Maar het 9 mnd project is bijna klaar, dus nu effe geen nieuwe scooters voor mij.
Is wel leuk met zo'n toerscooter (oude lullenscooter) de jeugd helemaal zoek rijden
Post automatically merged:

Enige nadeel is het balhoofd van de mp3. Dat gaat snel stuk en is duur om te vervangen.
klopt maar balhoofdlagers kan ik zelf dus de kosten zullen wel mee vallen
 
Oh als je het zelf kan scheelt dat heel veel natuurlijk.

Ik heb nu die sh300 en het is wel lekker om met een beetje vermogen te rijden. Alsnog niet vergelijkbaar met een echte motor, maar voor in en om de stad ben je heel vlot onderweg.
 
Back
Top