Helaas

Pimo00

Active Member
Ik heb mijn sproeier vervangen van een 98 naar een 110 omdat ik vond dat hij op top wat ging inhouden.
Lucht schroef netjes op 1.5 en daar liep hij verder goed op (behalve op top)
Sproeier veranderd naar 110 en hij loopt beter op top.
Start alleen wat moeizamer, moet hem nu min 2 a 3 min stationair laten lopen doe ik dit niet smoort hij hem.(slaat af)
Wat ik alleen niet begrijp is dat mijn lucht schroef nu helemaal dicht moet om hem het hoogste toerental te geven bij warme motor.(afstellen)
Afstellen doe ik verhoogd stationair en dan het hoogste toerental op zoeken. (bij warme motor)
Stelschoef staat nu dus helemaal dicht en ik heb het idee dat hij nog verder dicht kan. (en dat gaat dus niet :D:D)
Bougie mooi koffie bruin met melk en geen valse lucht (getest met remmenreiniger). Cilindervoet, inlaatspruitstuk, carbpakkingen enz
Uitlaat moet ik nog wel ontkolen want die zal wel dicht gaan zitten na 20.000 KM
Setup
Malle Ossi sport 70cc (laag toerig)
Standaard uitlaat zonder begrenzers
19 mm keihin imi carb
Standaard vario met 7 Grams rollen
Gele drukveer om dip op te lossen
Het enige wat ik kan verzinnen dat mijn uitlaat dicht gaat zitten of /en mijn sproeier te groot is ?
Ohja mijn Carb is ook gelijk gereinigd met perslucht en remmenreiniger.
Iemand nog ideeen?
 
Advertisement - register to remove this

Die standaard Kymco uitlaat lijkt me zeker een flessenhals op deze setup. Naast dat hij geregeld wil verstoppen (kijk maar naar oude verslagen op STN), is het ook nog eens een hele trage uitlaat.
 
Pim, vermeld even om welke scooter het hier gaat?
geen valse lucht (getest met remmenreiniger).
Sproeier veranderd naar 110 en hij loopt beter op top.
Wat ik alleen niet begrijp is dat mijn lucht schroef nu helemaal dicht moet om hem het hoogste toerental te geven bij warme motor.(afstellen)
Bovenstaande quotes duiden er toch zeer zeker op dat er ergens valse lucht wordt getrokken en/of de carburateur niet fatsoenlijk werkt.
Of hoe verklaar je anders dat je zonder dat de luchtschroef open staat hij toch loopt bovendien een 110 sproeier voor zo'n tamme cilinder is veel te groot.

Het enige wat ik kan verzinnen dat mijn uitlaat dicht gaat zitten
Dan zou de flow door je motor niet groot genoeg zijn en zeker met die 110 sproeier zou de scooter niet eens fatsoenlijk stationair draaien.

Maar sowieso begrijp ik niet dat je deze scooter probeert af te stellen terwijl je vermoed dat je uitlaat verstopt zit, als dit zo zou zijn, kun je na het wel schoonmaken van je uitlaat weer opnieuw beginnen.
 
Last edited:
Van 98 naar 110 is wat ze zeiden. Hij zou prima rijden is wat ze zeiden.
Is niet wat ze zeiden maar wat hij doet
Ik ga niet af op wilde verhalen maar ik probeer het gewoon en vraag gewoon om advies.
Toch niet zo gek toch?
Post automatically merged:

Pim, vermeld even om welke scooter het hier gaat?
Nog steeds om een Grand Dink 50S
Setup
Malle Ossi sport 70cc (laag toerig)
Standaard uitlaat zonder begrenzers
19 mm keihin imi carb
Standaard vario met 7 Grams rollen
Gele drukveer om dip op te lossen
Post automatically merged:

Dan zou de flow door je motor niet groot genoeg zijn en zeker met die 110 sproeier zou de scooter niet eens fatsoenlijk stationair draaien.

Maar sowieso begrijp ik niet dat je deze scooter probeert af te stellen terwijl je vermoed dat je uitlaat verstopt zit, als dit zo zou zijn, kun je na het wel schoonmaken van je uitlaat weer opnieuw beginnen.
Stationair loopt hij echt perfect met die 110 trouwens met de 98 ook zonder hikjes en reageert erg snel op het gas
Alleen als hij koud is slaat hij 3 of 4 X af daarna loopt hij echt goed.
En mijn uitlaat zit nog niet dicht maar ik kan mij zo voorstellen dat na 20.000 KM dat wel gaat gebeuren.
Je gaat alles na en dit zou een conclusie kunnen zijn.
Post automatically merged:

Bovenstaande quotes duiden er toch zeer zeker op dat er ergens valse lucht wordt getrokken en/of de carburateur niet fatsoenlijk werkt.
Of hoe verklaar je anders dat je zonder dat de luchtschroef open staat hij toch loopt bovendien een 110 sproeier voor zo'n tamme cilinder is veel te groot.
Er verandert niets in mijn toerental als ik met remmenreiniger langs alle pakkingen en aansluitingen spuit.
En het is best mogelijk dat de 110 sproeier te groot is Daarom stel ik ook de vraag
Ik zal eens een 90 of 94 proberen en kijken wat hij dan doet.
Post automatically merged:

Die standaard Kymco uitlaat lijkt me zeker een flessenhals op deze setup. Naast dat hij geregeld wil verstoppen (kijk maar naar oude verslagen op STN), is het ook nog eens een hele trage uitlaat.
Het is al een vervanger maar nog steeds een trage uitlaat dat wel
 
Last edited:
Goh heel vreemd. Net alsof de sproeier veel te groot is. Hoe kan dat nou hé.
Wel fijn dat er mensen zijn die met parate kennis geboren zijn.
;)
Van 98 naar 110 is wat ze zeiden. Hij zou prima rijden is wat ze zeiden.
Ik reviseer auto's (Volvo's) voor de hobby maar durf wel toe te geven er dat ook voor mij nog steeds dingen zijn die ik niet direct weet.
Daarom is het vragen van advies aan mensen die er meer in thuis zijn geen schande toch??
Daarbij ben ik geen 18 meer maar 55 lentes jong en ga niet af op wat er hier en daar geroepen word bv op google.
Veel dingen probeer ik zelf eerst uit en als er voor mij dan iets vreemds gebeurt ga ik vragen.
Post automatically merged:

88 en een 92 sproeier geprobeert en dan de lucht schroef op 1.5 slag open. (helemaal dicht slaat hij af)
Ik krijg dan alleen het gevoel dat er meer in zit maar dat hij word tegen gehouden op top.
bij beide sproeiers bougie koffie bruin met melk en trekt goed op en loopt stationair gewoon netjes.
 
Last edited:
Bovenstaande quotes duiden er toch zeer zeker op dat er ergens valse lucht wordt getrokken en/of de carburateur niet fatsoenlijk werkt.
Of hoe verklaar je anders dat je zonder dat de luchtschroef open staat hij toch loopt bovendien een 110 sproeier voor zo'n tamme cilinder is veel te groot.
Ik moet met het schaamrood op de kaken melden dat er toch valse lucht werd getrokken alleen op een hele rare plek.
De invoer van mijn gaskabel via de gas schuif daar zit een rubberen dopje op en daar zat een klein gaatje in.
Schijnbaar genoeg om alles in de war te sturen.
94 sproeier erin en de lucht schroef op 1.5 en loopt ook weer goed.
Alleen op top heb ik het idee dat er meer in zit. trekt wel als een beer.
ga ik naar bv een 88 toe dan trekt hij als een krant maar op top iets beter.
110 trekt als een beer maar op top slecht.
Dit zijn trouwens de sproeiers die ik heb
80
84
88
94
98
110

Misschien toch iets met mijn gas naald gaan doen met de 94 sproeier erin
Alleen ik weet nooit of hij hoger of lager moet.
 
Last edited:
moet hem nog wel ff fijn tunen maar de valse lucht is weg
Gaskabel was het onderste tonnetje weg (gasschuif) eigen schuld
dus een AMP klem genomen en dichtgesoldeerd en gaskabel is weer bruikbaar.
daarna gewoon naar huis gereden (Ik was op mijn werk) en nog geen andere sproeier in gestoken.
Maar de 94 gaat erin en dan word het spelen met de gasnaald en luchtschroef.
Word vervolgd.
 
Back
Top