Helaas

Pimo00

Active Member
Ik heb mijn sproeier vervangen van een 98 naar een 110 omdat ik vond dat hij op top wat ging inhouden.
Lucht schroef netjes op 1.5 en daar liep hij verder goed op (behalve op top)
Sproeier veranderd naar 110 en hij loopt beter op top.
Start alleen wat moeizamer, moet hem nu min 2 a 3 min stationair laten lopen doe ik dit niet smoort hij hem.(slaat af)
Wat ik alleen niet begrijp is dat mijn lucht schroef nu helemaal dicht moet om hem het hoogste toerental te geven bij warme motor.(afstellen)
Afstellen doe ik verhoogd stationair en dan het hoogste toerental op zoeken. (bij warme motor)
Stelschoef staat nu dus helemaal dicht en ik heb het idee dat hij nog verder dicht kan. (en dat gaat dus niet :D:D)
Bougie mooi koffie bruin met melk en geen valse lucht (getest met remmenreiniger). Cilindervoet, inlaatspruitstuk, carbpakkingen enz
Uitlaat moet ik nog wel ontkolen want die zal wel dicht gaan zitten na 20.000 KM
Setup
Malle Ossi sport 70cc (laag toerig)
Standaard uitlaat zonder begrenzers
19 mm keihin imi carb
Standaard vario met 7 Grams rollen
Gele drukveer om dip op te lossen
Het enige wat ik kan verzinnen dat mijn uitlaat dicht gaat zitten of /en mijn sproeier te groot is ?
Ohja mijn Carb is ook gelijk gereinigd met perslucht en remmenreiniger.
Iemand nog ideeen?
 
Advertisement - register to remove this

moet hem nog wel ff fijn tunen maar de valse lucht is weg
Gaskabel was het onderste tonnetje weg (gasschuif) eigen schuld
dus een AMP klem genomen en dichtgesoldeerd en gaskabel is weer bruikbaar.
daarna gewoon naar huis gereden (Ik was op mijn werk) en nog geen andere sproeier in gestoken.
Maar de 94 gaat erin en dan word het spelen met de gasnaald en luchtschroef.
Word vervolgd.
Ok laat het weten als het is verholpen of als je meer hulp nodig hebt
 
Zo na wat prive omstandigheden (sterfgeval) weer terug op het forum.

94 sproeier er in en naald op de middelste stand , luchtschroef netjes op 1.5 loopt goed stationair loopt goed op top
pakt alleen niet goed op in het midden gebied dus ik denk dat ik wat met de gasnaald moet gaan doen.
Na het nemen van een bocht en ik geef een klein beetje gas is het net of hij geen ontsteking heeft of te rijk of te arm is.
Geef ik gelijk vol gas dan dipt hij iets maar pakt dan wel goed op en gaat gelijk naar top.
Blijf ik half gas rijden dan gaat de scooter steeds langzamer rijden en trek ik dan mijn gas vol open duurt het even dat hij weer oppakt of hij slaat af.
Op de bok is er geen probleem en pakt hij gewoon snel op (onbelast) en kan ik ook gewoon halfgas blijven houden zonder probleem.
Dat hij dus niet goed oppakt in het midden gebied is alleen belast.
Staat de scooter een tijdje stationair te draaien (bv 15 min) en ik wil dan weg rijden dan slaat hij ook af.
Bougie ziet er goed uit koffie bruin.
Gas naald naar beneden is een armer mengsel en gasnaald omhoog is een rijker mengsel neem ik aan.

Schiet maar :p
 
Zo na wat prive omstandigheden (sterfgeval) weer terug op het forum.

94 sproeier er in en naald op de middelste stand , luchtschroef netjes op 1.5 loopt goed stationair loopt goed op top
pakt alleen niet goed op in het midden gebied dus ik denk dat ik wat met de gasnaald moet gaan doen.
Na het nemen van een bocht en ik geef een klein beetje gas is het net of hij geen ontsteking heeft of te rijk of te arm is.
Geef ik gelijk vol gas dan dipt hij iets maar pakt dan wel goed op en gaat gelijk naar top.
Blijf ik half gas rijden dan gaat de scooter steeds langzamer rijden en trek ik dan mijn gas vol open duurt het even dat hij weer oppakt of hij slaat af.
Op de bok is er geen probleem en pakt hij gewoon snel op (onbelast) en kan ik ook gewoon halfgas blijven houden zonder probleem.
Dat hij dus niet goed oppakt in het midden gebied is alleen belast.
Staat de scooter een tijdje stationair te draaien (bv 15 min) en ik wil dan weg rijden dan slaat hij ook af.
Bougie ziet er goed uit koffie bruin.
Gas naald naar beneden is een armer mengsel en gasnaald omhoog is een rijker mengsel neem ik aan.

Schiet maar :p
Gecondoleerd.
wat is je setup nu? Probeer anders even iets lichtere rollen. Je scooter wilt toeren maken maar dat lukt niet door te zware rollen, vandaar de dip. en de drukveer welke heb je? Dat verhaal met de gasnaald klopt idd. Naar beneden is armer. Maar let op: de naal naar beneden is armer, het "cliplje" van de naald naar beneden wordt ie rijker. Veel mensen interpreteren dit verkeerd.
Post automatically merged:

Zie nu dat je std vario hebt met 7gr rollen, is dat nog steeds zo? Dit is erg zwaar voor een 70cc. Probeer is 6 of iets in die richting. Gele drukveer is goed, maar ik denk dat de witte drukveer voldoende is met een std uitlaat.
 
Gecondoleerd.
wat is je setup nu? Probeer anders even iets lichtere rollen. Je scooter wilt toeren maken maar dat lukt niet door te zware rollen, vandaar de dip. en de drukveer welke heb je? Dat verhaal met de gasnaald klopt idd. Naar beneden is armer. Maar let op: de naal naar beneden is armer, het "cliplje" van de naald naar beneden wordt ie rijker. Veel mensen interpreteren dit verkeerd.
Post automatically merged:

Zie nu dat je std vario hebt met 7gr rollen, is dat nog steeds zo? Dit is erg zwaar voor een 70cc. Probeer is 6 of iets in die richting. Gele drukveer is goed, maar ik denk dat de witte drukveer voldoende is met een std uitlaat.
Ja ik rij nog steeds met de 7 grams rollen en standaard vario
met de gele drukveer heb ik de dip al grotendeels opgelost en 6 grams rollen is zeker een optie om uit te proberen
Standaard met 50cc heeft de grand dink trouwens al 8 grams rollen en dit is dan met begrenzers en al.
ik ga de 6 grams dan ook bestellen
thx
 
Ja ik rij nog steeds met de 7 grams rollen en standaard vario
met de gele drukveer heb ik de dip al grotendeels opgelost en 6 grams rollen is zeker een optie om uit te proberen
ik ga deze dan ook bestellen
thx
Ik raad aan om een setje van polini of stage6 te kopen. Dan krijg je meerdere rolletjes. Bij polini zijn dit vgm wel testrollen(die zet je zelf in elkaar) dus moet je echte rollen kopen wanneer je zeker weet dat de afstelling goed is
 
Na veel gesleutel aan carb en shoke en het toch niet goed krijgen van het starten en rijden ben ik toch maar eens verder gaan kijken.
Ik kreeg het idee dat ik toch nog ergens valse lucht aan zoog omdat de grand dink erg ongecontroleerd liep.
Vario er maar eens afgehaald om het krukaslager een s nader te bekijken. en shit...........
Lager is prima geen speling alleen viel er mij gelijk iets anders op.
3 dikke scheuren in het blok vanaf mijn lager naar de zijkant dus...... einde oefening.
Op zoek naar een ander blok dus of een andere scooter.
ben nu aan het rond kijken of ik iets kan vinden.
Op marktplaats een Grand Dink gezien waarvan het blok vervangen moet worden.
Als dit alleen maar om een warm of vast loper gaat zou het mooi zijn.
ff afwachten dus en word vervolgd.
 
Na veel gesleutel aan carb en shoke en het toch niet goed krijgen van het starten en rijden ben ik toch maar eens verder gaan kijken.
Ik kreeg het idee dat ik toch nog ergens valse lucht aan zoog omdat de grand dink erg ongecontroleerd liep.
Vario er maar eens afgehaald om het krukaslager een s nader te bekijken. en shit...........
Lager is prima geen speling alleen viel er mij gelijk iets anders op.
3 dikke scheuren in het blok vanaf mijn lager naar de zijkant dus...... einde oefening.
Op zoek naar een ander blok dus of een andere scooter.
ben nu aan het rond kijken of ik iets kan vinden.
Op marktplaats een Grand Dink gezien waarvan het blok vervangen moet worden.
Als dit alleen maar om een warm of vast loper gaat zou het mooi zijn.
ff afwachten dus en word vervolgd.
Dat is balen, je zou hem kunnen laten lassen als je geen ander blok kan vinden, maar dit gaat uiteraard wel wat kosten en ook veel tijd aangezien het blok ook compleet gereviseerd moet worden.
 
scheuren rond de krukas lager heeft geen speling en scheuren zijn niet door en door
Op 1 plek is hij wel door en daar pakte hij ook zijn valse lucht.
Kneedbaar aluminium genomen (2 componenten) en de boel goed vol en dicht gesmeerd.
Blok weer in elkaar gezet en de oude 12 mm carb. er maar op gezet. En op hoop van zege.
Met samen geknepen billetjes gestart @#$#@ Accu kapot.
Auto accu dan maar en nogmaals de billetjes bij elkaar.
1 X starten en hij slaat aan en geen in het rond vliegende carterdelen.
Loopt mooi stationair stabiel en.......... gecontroleerd.
Luchtschroef afgesteld toen hij warm was (kan hem weer afstellen).
Maar goed proefrijden is belasten en daar kan nog van alles fout gaan.
Eerst maar eens een klein rondje rustig optrekken en zo, niet harder dan 30 a 40.
Gaat goed en dus iets harder 60 a 70 gaat ook goed dan maar ff naar zijn top 80.
Als een malle ik kan eigenlijk niet merken dat er een 12 mm carb onder zit.
Dat wil dus zeggen dat dat Chinese klote 19 mm ding niet goed was.
Was ook maar €18,- dus dat zegt wel wat.
Al met al weer een leuke ervaring en nu maar kijken hoe lang een gelijmd blok het volhoud.
Ik hoor nu al wel weer de commentaren van had er maar gelijk nieuwe lagers in gelegd want hij ligt toch open.
Dat heb ik dus niet gedaan want punt 1 de lagers zijn spelings vrij en gewoon nog goed.
ten tweede was ik bang voor mijn carterhelft dat hij dan mogelijk zou doorscheuren met het eruit halen.
En wat niet kapot is moet je ook niet repareren.
So far so good
 
Vandaag weer eens een heel eind gereden met deze setup
en alles ging goed rij echt als een malle alleen een top az
70 cc malossi sport alleen nu met een 12 mm carb
voor de rest nog hetzelfde.
Besteld: nieuwe accu en een malossi multivar
Nog in gedachte een andere uitlaat en een echte 19 mm Carb.
Alleen uitlaat zit ik nog over te twijfelen welke het zal worden voor mijn Grand Dink 50S.
Ik wil geen terugloop uitlaat omdat ik niet wil opvallen.
Yasuni is een optie of turbokit maar sito plus is ook een optie.
Wat is nu een goede snelle uitlaat voor een laagtoerig 70 cc setje en haal ik er wel winst uit of kan ik beter eerst een 19 mm carb halen.
 
Vandaag weer eens een heel eind gereden met deze setup
en alles ging goed rij echt als een malle alleen een top az
70 cc malossi sport alleen nu met een 12 mm carb
voor de rest nog hetzelfde.
Besteld: nieuwe accu en een malossi multivar
Nog in gedachte een andere uitlaat en een echte 19 mm Carb.
Alleen uitlaat zit ik nog over te twijfelen welke het zal worden voor mijn Grand Dink 50S.
Ik wil geen terugloop uitlaat omdat ik niet wil opvallen.
Yasuni is een optie of turbokit maar sito plus is ook een optie.
Wat is nu een goede snelle uitlaat voor een laagtoerig 70 cc setje en haal ik er wel winst uit of kan ik beter eerst een 19 mm carb halen.
Zou eerst de uitlaat doen en dan de carb. Sito plus is een goeie als je onopgemerkt snel wilt rijden. Yasuni r is een stukje sneller. Turbokit is alleen voor 4t. Een terugloper is niet eens zo heel veel harder qua geluid. Als std luchtfilter hebt, dan hoor je niet veel verschil. En als je echt stil wilt rijden moet je een elektra scooter halen, brandstof motoren en dan vooral 2t zijn gewoon luid.
 
begrijp het wel maar vind Deze reactie TE.....
forum betekend discuseren. (gewoon een noot niks persoonlijk)
In principe met je eens. Maar als hij op sproeier 98 redelijk loopt... (wat ik ook al heel rijk vind klinken, wat ook wel blijkt)
En dat wisselt naar 110! Wat echt een gigantisch verschil is, en hij dan ineens niet lekker meer loopt... Wat denk je dan dat het probleem is? 1+1=2 toch?

Voor de rest werd er hier genoeg advies gegeven, dus had ik niet zo veel meer toe te voegen.

Wat ik dan wel weer toe te voegen op de rest van het verhaal! @Pimo00
Ik zou hier geen enkele meter meer mee rijden. Dat het nu allemaal dicht zit en goed loopt is allemaal leuk... Het carter houd het wiel vast he. Structureel voegt dat kneedbare aluminium helemaal niets toe. Eigenlijk kan op elk moment je wiel er onderuit vallen. Echt levensgevaarlijk dit.
En dan nog sneller willen maken. :eek:
Post automatically merged:

En wat niet kapot is moet je ook niet repareren.
Maar... Het is wel kapot.
 
In principe met je eens. Maar als hij op sproeier 98 redelijk loopt... (wat ik ook al heel rijk vind klinken, wat ook wel blijkt)
En dat wisselt naar 110! Wat echt een gigantisch verschil is, en hij dan ineens niet lekker meer loopt... Wat denk je dan dat het probleem is? 1+1=2 toch?

Voor de rest werd er hier genoeg advies gegeven, dus had ik niet zo veel meer toe te voegen.

Wat ik dan wel weer toe te voegen op de rest van het verhaal! @Pimo00
Ik zou hier geen enkele meter meer mee rijden. Dat het nu allemaal dicht zit en goed loopt is allemaal leuk... Het carter houd het wiel vast he. Structureel voegt dat kneedbare aluminium helemaal niets toe. Eigenlijk kan op elk moment je wiel er onderuit vallen. Echt levensgevaarlijk dit.
En dan nog sneller willen maken. :eek:
Post automatically merged:


Maar... Het is wel kapot.
Uiteindelijk sproeier 94 en daar loopt hij het beste op met een 12 mm carb.
en dit was uit proberen omdat ik het gevoel had dat er meer in zat.
En als je niets probeert weet je ook niets.
Uiteindelijk blijkt het dus ook aan de carb te liggen (goedkoop chinees ding)

Wat betreft het carter
Het waren scheurtjes rond om de krukas dus als het al zou breken is het daar en niet bij het achterwiel.
of ergens midden in het blok.
ben trouwen ook aan het kijken voor een ander blok of scooter (new Dink)
 
Als hij bij je krukas breekt, breekt je wiel ook gewoon af. Alles hangt aan het carter. Je hebt dan je schokbreker nog, maar die houd de boel ook echt niet op zijn plaats. Je gaat gewoon keihard op je bek.

Ik ben wat dat betreft echt niet zo voorzichtig, en heb ook al best op wat beun rotzooi gereden. Maar (als ik dit geweten had) ik zou met dit soort dingen echt geen meter meer rijden. Dit soort dingen gaat echt ver, dan overdrijf ik echt niet. Je hebt kans dat als je over een harde drempel oid knalt, en de boel er onder vandaan breekt. Als je dan hard genoeg gaat, en/of je met je hoofd ergens tegenaan knalt, ben je gewoon hartstikke dood.
 
In principe met je eens. Maar als hij op sproeier 98 redelijk loopt... (wat ik ook al heel rijk vind klinken, wat ook wel blijkt)
En dat wisselt naar 110! Wat echt een gigantisch verschil is, en hij dan ineens niet lekker meer loopt... Wat denk je dan dat het probleem is? 1+1=2 toch?

Voor de rest werd er hier genoeg advies gegeven, dus had ik niet zo veel meer toe te voegen.

Wat ik dan wel weer toe te voegen op de rest van het verhaal! @Pimo00
Ik zou hier geen enkele meter meer mee rijden. Dat het nu allemaal dicht zit en goed loopt is allemaal leuk... Het carter houd het wiel vast he. Structureel voegt dat kneedbare aluminium helemaal niets toe. Eigenlijk kan op elk moment je wiel er onderuit vallen. Echt levensgevaarlijk dit.
En dan nog sneller willen maken. :eek:
Post automatically merged:


Maar... Het is wel kapot.
Snap jou rectie . Maar een beginner vind 0,8 mm en 110mm hoop verschil, ik wel toentertijd.ik dacht ik weet het wel. Las snel 0.8 en 110 dat is een hoop en ik WEET zeker dat meer mensen zo dachten toentertijd.
 
Er zit nu net een ander blok onder die wel goed is.
Het slechte lopen van toen lag aan de valse lucht die hij trok en een carb van slechte chinese makelaardij.
zit nu een keihin 12 mm onder met een 94 sproeier en hij gaat als de brandweer.
Met een 90 sproeier het ik het idee dat er meer in zat maar er niet uit kwam (hij werd zeg maar tegen gehouden)
Bougie had een te witte kleur en met een 100 sproeier het zelfde alleen de kleur te zwart en 94 is goed.
en voor de duidelijkheid ik ben geen beginner met mijn 55 lentes.
Ook veel ervaring met het reviseren van auto's.
Alleen de Vario is iets nieuws voor mij maar daar krijg ik ook steeds meer kennis van door het uitproberen van van alles.
Die 110 sproeier was ook een uitprobeersel om te kijken wat hij deed.
Multivar erin en dan nog een sito+ en op termijn een 19 mm carb van bv dellorto en ik ben tevreden.
Top snelheid vind ik niet echt belangrijk maar meer power is zeer welkom.
 
Multivar erin gezet en wat een wereld van verschil met het orgineel.
gaat gelijk naar zijn top zonder dip die er eerst wel inzat.
maakt ook iets meer toeren maar het verbruik is iets minder geworden.
Top snelheid blijft een beetje hetzelfde.
Maar hij gaat als de brandweer
Dus setup nu is

70cc malossi sport (laag toerig)
12mm keihin carb met 94 sproeier
standaard DMP uitlaat
Multivar met 9 grams rollen (was 7 gram maar met multivar overtoeren) hier ga ik nog mee spelen
Gele drukveer (ook hier ga ik de meegeleverde witte veer eens uitproberen)
en de originele trekveren.
De wensen zijn nog
Een sito plus uitlaat en een 19mm dellorte carb voor iets meer power.
Word zeker vervolgd.
 
Net dus aan het testen geweest met de witte drukveer.
Loopt nog beter dan de gele.
De gele was net iets te zwaar denk ik, Top met de witte is ook iets hoger.
Wat ik wel vreemd vind is dat de witte veer langer is dan de gele, of is dit normaal, heb zelf geen idee.
Kan ook zijn dat de verkeerde geleverd is toen der tijd.
Net de sito plus besteld en dan ff afwachten wat hij dan gaat doen.
Al met al word je steeds wijzer. (Als dit nog mogelijk is)
Word vervolgd
 
Dat zijn mooiere vorderingen. Een witte drukveer is inderdaad prima. Met een Sito Plus gaat het geheel nog beter rijden.

Het is ook zinvol om een verse half poulie te plaatsen. De originele is veelal ingesleten.
 
Dat zijn mooiere vorderingen. Een witte drukveer is inderdaad prima. Met een Sito Plus gaat het geheel nog beter rijden.

Het is ook zinvol om een verse half poulie te plaatsen. De originele is veelal ingesleten.

Ok nemen we ook mee en dan ook gelijk 1 waar de koeler op zit ipv het plastic ding wat er nu op zit
thx
Post automatically merged:

iemand ervaring met Uitlaat Turbo Kit TKR voor Kymco, SYM horizontaal AC 2T
beter of slechter als de sito plus
 
Last edited:
Back
Top