DHRA Brommer Spint

Status
Not open for further replies.

DHRA-Peter

Well-Known Member
Beste rijders

Op 26 juni 2009 gaan we van start met een brommer en scooter klasse bij de Street Legal Drags.

Locatie Vliegveld Drachten

Tijden Sprint van 17.00 uur tot 22.00 uur
Vanaf 15.00 uur gaat het hek open
Entree 10 euro (mocht je een flyer in bezit hebben dan betaal je 9 euro)
Sprinten 10 euro
Iedere deelnemer krijgt na afloop van de run een timeslip met daarop de tijden
Na afloop van het event worden alle tijden online gezet op onze site

Max 50 deelnemers

Tijdwaarneming op de 1/8 mile ( 201.17 meter)
De 150 meter is op dit moment niet haalbaar ivm andere klasses

Op 17 juli , 7 augustus en 28 augustus 2009 kun je ook alvast inschrijven

Voorinschrijving verplicht via peter@dhra.nl
Betalen bij aankomst
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Beste rijders

Wij gaan medio 2007 / 2008 een brommersprint opzetten.
Dit zal gebeuren ergens in het noord oosten van Nederland.
Wij gaan een compleet anders doen volgens onze regels. bijv.
Wij zetten geen 150 meter op maar een 200 meter baan.
Wij laten rijders rijden kris kras door elkaar en worden vervolgens daarna ingedeeld in 4 of 5 klasses. Dit als voordeel dat je zo veel mogelijk kan rijden om je beste tijd neer te zetten. Wij gaan niet de snelste 8 pakken maar we laten iedereen rijden in 4 of 5 klasses. Dit bied voor iedereen eerlijke kansen om nog finalist te worden van de klasse.
Op dit moment zijn we nog bezig met auto's meten waar onze set voor bedoeld is. Is het seizoen afgelopen dan zullen wij enkele aanpassingen gaan maken speciaal voor de brommer sprints.

Graag willen wij weten hoe jullie hier over denken en eventueel wat jullie graag willen zien op een brommer evenement.

Gr Peter

Juni:
Speed & Gein Kalkar Energy arrangement.
Drift Experience op locatie Turnhout
'Kart outdoor' op locatie Walibi World
Street legal DHRA op locatie Turnhout
Landmacht dagen op locatie Oirschot
??

Augustus:
Speed & Gein op golven op locatie Braamt
'Street Legal DHRA op locatie TT Assen
??

We hebben niks meer van jullie gehoord?
 
Beste rijders

Op 26 juni 2009 gaan we van start met een brommer en scooter klasse bij de Street Legal Drags.

Locatie Vliegveld Drachten

Tijden Sprint van 17.00 uur tot 22.00 uur
Vanaf 15.00 uur gaat het hek open
Entree 10 euro (mocht je een flyer in bezit hebben dan betaal je 9 euro)
Sprinten 10 euro

Max 50 deelnemers

Tijdwaarneming op de 1/8 mile ( 201.17 meter)
De 150 meter is op dit moment niet haalbaar ivm andere klasses

Op 17 juli , 7 augustus en 28 augustus 2009 kun je ook alvast inschrijven

Voorinschrijving verplicht via peter@dhra.nl
Betalen bij aankomst


Wat ik er van begrijp komen er ook sprints op 17 juli, 7aug. en 28 aug. ?
is dat dan ook 1/8 mile of is dan wel de 150meter haalbaar?
(of ben ik er te vroeg bij? dat het nu nog niet te overzien is?
 
Wat ik er van begrijp komen er ook sprints op 17 juli, 7aug. en 28 aug. ?
is dat dan ook 1/8 mile of is dan wel de 150meter haalbaar?
(of ben ik er te vroeg bij? dat het nu nog niet te overzien is?

Op 17 juli en 7 aug en 28 aug is ook sprinten en de 1/8 mile
Omdat we met andere klasses rijden die de 402 meter of de 1/4 mile rijden kunnen we niet tijdens de race de cellen omgooien naar de 150 meter maar we gaan hier iets op verzinnen dat het misschien toch mogelijk is. Maar hierover later pas.

Tot nu toe is dit een vrije sprint dus iedereen kan zich inschrijven.
We proberen deze klasse ook nog in competitie verband te rijden.
 
Last edited:
Nou ik denk dat je voor 200 meter weinig animo hebt, ik voel er in ieder geval niets voor. Het is nergens mee te vergelijken aangezien over de rest van europa met 150 meter word gereden wat betreft scooter sprints.
 
Dus, een kopie van het SBO regelement? Of wat word er verstaan onder 'normale'?
 
Volgens mij hebben jullie dat reglement niet eens doorgenomen. Bij de RACES zijn heeel andere regels dan bij de SPRINTS. Nja ik kom NOOIT meer op een sprint met DHRA, had het op damwoude 2007? al helemaal gehad
 
Hoe verklaar je overigens deze post? Nogal hypocriet.
 

Attachments

  • printscreen_dhra.jpg
    printscreen_dhra.jpg
    478.9 KB · Views: 209
We houden op het algemeen technische reglement van SBO met het super special klasse.

Onze keurmeesters moeten dit nog controleren enz. Mocht er aanpassingen door de keurmeesters zijn dan vermeld ik ze wel hier op het forum.
 
Zetten jullie bij de autosprint zo'n kansloze corsa ook tegen een caparo t1 ofwat? En dan alles laten meetellen in 1 lijst?
 
Volgens mij hebben jullie dat reglement niet eens doorgenomen. Bij de RACES zijn heeel andere regels dan bij de SPRINTS. Nja ik kom NOOIT meer op een sprint met DHRA, had het op damwoude 2007? al helemaal gehad

Dat is je eigen keuze maar het hoofdstuk damwoude ligt ver van ons voorbij. Hiermee gingen we met een oudere tijdsysteem naar toe die amper werd gebruikt destijds maar wel voldeed met autos en motoren. Nu liggen de zaken toch wel wat anders lijkt me als je op zandvoort was geweest. Daar hadden we +/- 25 runs gemaakt in 20 min ofzo met jullie als rijders.
 
Zetten jullie bij de autosprint zo'n kansloze corsa ook tegen een caparo t1 ofwat? En dan alles laten meetellen in 1 lijst?

Het voordeel bij ons is dat alles gesplitst kan worden in sub klasses. Dus je rijdt in 1 klasse en wordt na het einde automatisch ingedeeld in subklasses.
Dan krijg je het effect dat er toch 5 subklasses zijn.
 
We houden op het algemeen technische reglement van SBO met het super special klasse.

Onze keurmeesters moeten dit nog controleren enz. Mocht er aanpassingen door de keurmeesters zijn dan vermeld ik ze wel hier op het forum.

Zeg je dit nu omdat ik via de mail heb gezegd dat het superspecial reglement een logische keuze zou zijn met maar 1 klasse. Of hebben jullie jezelf echt verdiept in het scooter sprinten?

De SBO steekt veel tijd in het opstellen van een reglement. Even het superspecial reglement kopiëren is dan niet echt de bedoeling lijkt me. Mits je daarvoor toestemming hebt gekregen van Kenny?
 
Het regelement wat op jullie eigen site ooit stond/staat is iig niet goed! Het klopt van geen kant, en je kan zien dat het met weinig verstand in elkaar is gezet.

Indien het echt serieus opgesteld word, en jullie ons ook al serieuse jongens behandelen wil ik best een keer een kijkje komen nemen in drachten(of waar dan ook) met de beide sprinters.
 
Zeg je dit nu omdat ik via de mail heb gezegd dat het superspecial reglement een logische keuze zou zijn met maar 1 klasse. Of hebben jullie jezelf echt verdiept in het scooter sprinten?

De SBO steekt veel tijd in het opstellen van een reglement. Even het superspecial reglement kopiëren is dan niet echt de bedoeling lijkt me. Mits je daarvoor toestemming hebt gekregen van Kenny?

Wij hebben ons zeker verdiept in het scooter en brommer sprinten anders gaan we geen extra klasse maken speciaal voor scooter/brommer sprinten. Wij hanteren ongeveer dezelfde regels als SBO omdat dit ook serieus is. Maar als er gevraagd wordt naar een reglement verwijs ik het naar het algemeen technisch reglement en de special zoals je me gemailt hebt bedankt trouwens.
 
Het regelement wat op jullie eigen site ooit stond/staat is iig niet goed! Het klopt van geen kant, en je kan zien dat het met weinig verstand in elkaar is gezet.

Indien het echt serieus opgesteld word, en jullie ons ook al serieuse jongens behandelen wil ik best een keer een kijkje komen nemen in drachten(of waar dan ook) met de beide sprinters.

Bedoel je het reglement van straat autos en motoren.
 
@ Peter

Laatste reglement wat ik gezien heb was 12 inch velgen, geen lachgas, geen slick, verende voorvork. Gingen de scooters niet via v. Schie? Ik weet niet of dat het reglement was van dhra maar iig wel iets van drachten.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top