cristofolini mina

jeffreyrovaart

shit for brains
ik heb dus hier zo,n setje liggen,valt bij mij dus op dat mn spoeler aan het kleine carterdeel buiten mn cartertje steek en niet zo,n klein beetje ook.
nou heb ik 2 opties waar ik allebei niet dol op ben: 1=oplassen maar met gevaar van krom trekken of 2=niet volldig uitfrezen en afsluiten met een speed pakking,heeft iemand anders dit ook al ondervonden?
 
Advertisement - register to remove this

Hij bedoeld dat de spoelkanalen in het blok groter zijn dan de cilinder. Hij wil dit compenseren door of het carter op te lassen, zodat ze overeenkomen, en de andere optie is mij ook niet duidelijk.

Oplassen kan goed, wel daarna het even het carter opnieuw afvlakken en de lagerschalen indien nodig nakotteren.

Andere optie is vloeibaar allu te gebruiken, weet niet hoe groot het verschil is. (ik had dit probleem ook met Speed op Peugeot, ik heb het laten oplassen)
 
Last edited:
Hij bedoeld dat de spoelkanalen in het blok groter zijn dan de cilinder. Hij wil dit compenseren door of het carter op te lassen, zodat ze overeenkomen, en de andere optie is mij ook niet duidelijk.

Oplassen kan goed, wel daarna het even het carter opnieuw afvlakken en de lagerschalen indien nodig nakotteren.

Andere optie is vloeibaar allu te gebruiken, weet niet hoe groot het verschil is. (ik had dit probleem ook met Speed op Peugeot, ik heb het laten oplassen)

volgens mij bedoelt hij dat de spoelkanalen in de cilinder te groot zijn. vandaar ook het carter oplassen....
 
volgens mij bedoelt hij dat de spoelkanalen in de cilinder te groot zijn. vandaar ook het carter oplassen....

Als je spoelkanalen in je cilinder groter zijn dan het blok, maak je de spoeler in het blok groter. Dan vrees je het alluhet carter weg. In zijn geval zijn de spoelkanalen van de cilinder kleiner dan die van het carter, dus heb je een loze ruimte wat je niet wilt.
 
spoelkanalen komen idd buiten mn carter,dus oplassen is een mogelijkheid maar kromtrekken is goed aanwezig,wat ik ook kan doen is een pakking van een speed ertussen doen die zal dat gat opvullen maar dan frees ik dus niet mn spoelers gelijk,ik denk dat meneer cristofolini er een beetje makkelijk over na heeft gedacht voor de mina versie
 
Ik heb bij mij het ook laten oplassen alleen is dat op pia blok en erna laten vlakken alles is goed menteer baar nu nog, nog geen lekken gevonden.
 
denk dat oplassen de enigste mooie manier is..

anders ken ik nog wel iemand die onderwater kan lassen,dit schijnt helemaal zonder risico te zijn.
 
cilinder 5 mm afdraaien aan onderkant en een ophoogplaat eronder? geeft je denk ik net de extra ruimte :)
 
Da's beun, gewoon oplassen en pasvlak opnieuw frezen.

Kromtrekken bij minarelli blokjes valt met zo'n klusje wel mee, als je een beetje aluminium kan lassen.
 
lan eventueel wat fotoos posten als je mischien meer duidelijkheid wilt hoe het uitziet.
 
Da's beun, gewoon oplassen en pasvlak opnieuw frezen.

tja niet iedereen heeft die apperatuur thuis om een blok compleet na te frezen + oplassen. En uitbesteden heb je echt geen zin in bij een normale frezer. Denk ook niet dat veel scootersjonnies dat even doen voor iemand..
 
Back
Top