Carter tuning

Status
Not open for further replies.
Oke beste mensen er stond al uitgelegd dat dit weekend uitleg zou volgen zodat het duidelijk zou zijn, en over afwerking tja mening verschillen, dit is 1 van mijn mooiste carter tot nu toe en denk dat er toch zeker prestatie winst mee geboekt zal worden. Ik wilde gewoon iedereen die dit ook van plan is een mogelijkheid aanbieden om eventjes in mijn keuken te kijken (hoewel die niet zo groot is) en dan nog iets. Proacces krijg je niet maar verdien je!!!!!!!
 
Wat ik me afvraag.. zit dat devcon wel goed vast?

Want volgens mij ben je redelijk de lul als dat spul loslaat.

Schuur jij dat devcon dan op zodat het goed op het carter aansluit?

MVG Jeroen
 
Originally posted by Jeroen
Wat ik me afvraag.. zit dat devcon wel goed vast?

Want volgens mij ben je redelijk de lul als dat spul loslaat.

Schuur jij dat devcon dan op zodat het goed op het carter aansluit?

MVG Jeroen

DEVCON vormbaar metaal

Vormbaar aluminium.
Stopverfachtig - 80% aluminium en 20% epoxyharsen. Dit product verhardt met een aluminiumachtig uiterlijk, dat na polijsten met b.v. staalwol eenzelfde oppervlak gaat vormen met het oorspronkelijke aluminium. Wordt veel gebruikt voor reparaties aan gietstukken en machinedelen. Hecht innig aan aluminium, ijzer, staal, hout en veel andere materialen

Inhoud per bus : 500 gr
Gebruik : Verharden met een aluminiumachtig uiterlijk
Bestemd voor : aluminium
Type : Devcon F
Temperatuurbestendigheid : 120 °C


ik denk dus niet dat het snel loslaat want anders zullen ze het niet gebruiken voor dit soort doeleinden lijkt mij.
 
Als je je carter weer gaat splitsen laat de devcon aan alle kanten los (ervaring mee)
Bij verhitting dus.
 
Originally posted by minaracers
EN wat is nu eigenlijk het prestatie verschil...?

Nou, je denkt dat je harder gaat :+
Zeker met laatst geboekte vermogens ben ik van mening dat je gewoon met je poten eraf moet blijven voordat je een repectabel vermogen hebt gescoord. Een pk of 20 bijvoorbeeld :)
 
Originally posted by Bas@Area
Als je je carter weer gaat splitsen laat de devcon aan alle kanten los (ervaring mee)
Bij verhitting dus.

Bij Bart@Sp zijn reply staat ook dat het hittebestendig is tot +- 120 graden.
In principe hoort het dan bij jouw niet los te laten omdat de ideale temperatuur om je blok te splitsen 110 graden is (Naar ik gehoord heb), maar je kan ook je blok net ff teveel opwarmen dat je boven de 120 graden komt ...

En bij mij doen de plaatjes het gewoon.
 
Originally posted by Th@ De@LeR
Bij Bart@Sp zijn reply staat ook dat het hittebestendig is tot +- 120 graden.
In principe hoort het dan bij jouw niet los te laten omdat de ideale temperatuur om je blok te splitsen 110 graden is (Naar ik gehoord heb), maar je kan ook je blok net ff teveel opwarmen dat je boven de 120 graden komt ...

En bij mij doen de plaatjes het gewoon.

als je dat soort problemen krijgt dat het gaat loslaten dan moet je het laten alu lassen .
 
opmerkingkje: Met het plaatsen van die devcon daar loop je niet alleen het risico dat het loslaat, maar je hebt ook ineens minder volume achter de spoelrs. Dat zou in sommige gevallen wel eens heel nadelig kunnen werken.

En wat betreft het bierviltje: Je kunt natuurlijk wel meer doen dan domweg kijken tot waar de wangen komen.

Smeerkanaal op deze manier heb ik ook twijfels over of dat het meest optimale is, en zoals joel al zegt: kijk vooral naar wat de flow is als het draait zoals het draait, dus in elkaar.

Leuke foto reportage trouwens! Hoop dat die vaker komen.
 
Valt me trouwens op dat dat std mina spoelkanaal afu breed is..

Joe(+::))l boor jij dan dan gewoon een spoel kanaal zoals bij piaggio? Dus gewoon een dun kanaaltje.. Aangezien zo'n breed kanaal de flow niet echt bevorderd lijkt mij.
 
Originally posted by Jeroen
Valt me trouwens op dat dat std mina spoelkanaal afu breed is..

Joe(+::))l boor jij dan dan gewoon een spoel kanaal zoals bij piaggio? Dus gewoon een dun kanaaltje.. Aangezien zo'n breed kanaal de flow niet echt bevorderd lijkt mij.

Nee, ik boor een gat van 5mm richting de lagerzitting, en zonodig frees ik bij de lagerzitting een inkeping zodat het oliekanaal ook werkelijk in verbinding staat met de ruimte tussen de lagerkooi en de keerring.

Ik doe dus eerst het flowwerk, en daarna boor ik dat gat. Zo is er praktisch geen verstoring van de carterflow i.t.t. standaard minarelli...

Zie pic:
Smeergaatje in carter
 
Last edited:
Dat gaatje in je spoelkanaal, als je die niet gebruikt, heeft opvullen dan veel zin? Of is dat verwaarloosbaar?
 
Veel zin? Op zichzelf staand verwaarloosbaar, zoals bij zoveel dingen...

Wel vul ik altijd netjes de smeerkanaaltjes+ uitsparingen bij het membraan op, aangezien dat toch volume is op de verkeerde plaats... Ik zie dat volume liever terug vlak achter de spoelpoorten...

Het gaat om het totaalpakket, alle kleine dingetjes samen geven dan wel een meetbare winst (of verlies).
 
Originally posted by Ufo
opmerkingkje: Met het plaatsen van die devcon daar loop je niet alleen het risico dat het loslaat, maar je hebt ook ineens minder volume achter de spoelrs. Dat zou in sommige gevallen wel eens heel nadelig kunnen werken.


ik welke gevallen niet als ik vragen mag??
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top