Brommersprint Jubbega 17mei

Maar als dat kan zou ik als ik een SBO offical was me eens kapot staren naar fotos en filmpjes van de start van die EPC zip....

Dat met die schoen...
Dat heb ik en meerdere vrienden van mij al 2 jaar proberen te doen/testen hier op het indus en het is onmogelijk.
Ik dacht ook dat sommige dat deden , dus ben het toen gaan testen.
Je kan je voet niet op de grond houden bij de start met een scooter die weg rijd zoals roufs.
Zelfs niet met een 20pk scooter.
Doe je dat wel , dan lig je meteen in de kant.

Dus je kan niet voor het groene licht al weg rijden en je voet laten staan.

Roufs is gewoon snel.
24pk op een 54 kilo zip + 55? kilo persoon erop.
 
inne heeft het ook uitgelegd. het systeem zal het ook niet toestaan:) want je zit met je reactie sensor.

Dat maakt niet uit.
Dan rijd je bv 6.5 met een reactie van een halve seconde.
Je hebt dan al veel meer winst gepakt omdat je al reed voordat je tijd ging lopen.

Als je je voet optijd weghaald , rijd je dus "bij wijzen van" al 10 km/h.

Theoretisch....

Daarom dacht ik ook dat als roufs SNELLER reed dan normaal , maar met een reactie tijd die veel langer was dan normaal , hij dit deed.
bv :
normaal 6.95 inclu reactie tijd van 0.06
ineens 6.76 inclu reactie tijd van 0.45


Maar nogmaals , dat kan dus niet... een degelijke sprint scooter trekt TE hard op om je voet ook maar een tiende van een seconde te laten staan.
 
Zie ik dat nou goed? Volgens mij draait er hier maar 1 cilinder of zie ik dat verkeerd?

62ztbb7.jpg

Bij ABT 2, maar bij mij 1 inderdaad :p
 
Originally Posted by Raceroxie
Dus met andere woorden, als de lamp groen wordt staat de teller al op 0.500 seconden?

Nee anders kun je ook geen rode lamp krijgen.

De tijd begint zodra de laatste gele lamp uit gaat die begint op 0.000 sec
De groene lamp begint precies op 0.500 te branden.

Hoop dat dit duidelijk is

gr peter

Zeg je nu niet gewoon hetzelfde als ik;)
Volgens mij ben je jezelf gewoon helemaal vast aan het lullen en klopt dat systeem van jullie gewoon niet..

Het startsysteem werkt gewoon vaag.
Normaal moet je starten bij groen licht, bij jullie als de laatste gele lamp uitgaat
 
Het was ZEKER een geslaagde dag voor Kossen-Tuning:D
Mijn dag kon niet meer stuk na voor mijn doen een snelle tijd gereden te hebben (7,49 s). Dat was goed genoeg voor de 7e plek en met een beetje massel kwam k op de derde plek, dus ging met een beker naar huis:p

Monica heeft ook weer een leuke tijd neergezet (7,1 s) en kwam uiteindelijk op de 5e plaats.

Onze dag was top, vooral leuk om Martin (Kossuh) op zo'n dag lekker aan de drank te zien :#

Volgend jaar zoinzo weer;)
Haha hele fles bacardi op, en dan zeggen dat ik ook meedrink (1 glaasje):+

Een sprint zonder dat je hoeft te rijden is eigenlijk ook echt wel chill.
 
Daarom draait die cilinder wel :*

Maargoed, of de brandstof op dat moment in beide cilinders goed verbrandde is een 2de punt.

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=I0sEHAJ_jxI"]YouTube - ABT 2cilinder sprinter tegen Mikkel @ forum Jubbega 2007[/ame]


(hoe fix je btw zo'n youtube filmpje in een post)
 
Zeg je nu niet gewoon hetzelfde als ik;)
Volgens mij ben je jezelf gewoon helemaal vast aan het lullen en klopt dat systeem van jullie gewoon niet..

Het startsysteem werkt gewoon vaag.
Normaal moet je starten bij groen licht, bij jullie als de laatste gele lamp uitgaat

Het niveau begint hier al weer flink te dalen. Die mensen werken al jaren met dit systeem en dan ga jij lopen beweren dat het systeem niet klopt.. Als je goed had gelezen werkt het systeem gewoon anders....

Ik vind het altijd jammer aan dit forum dat sommige mensen gewoon niks aannemen van mensen met echt verstand van zaken en jarenlange ervaring......
 
Last edited:
Zeg je nu niet gewoon hetzelfde als ik;)
Volgens mij ben je jezelf gewoon helemaal vast aan het lullen en klopt dat systeem van jullie gewoon niet..

Het startsysteem werkt gewoon vaag.
Normaal moet je starten bij groen licht, bij jullie als de laatste gele lamp uitgaat

OMFG :X Dit is over de hele wereld zo!!!!!!!!! wel eens naar dragracen gekeken??
 
Het niveau begint hier al weer flink te dalen. Die mensen werken al jaren met dit systeem en dan ga jij lopen beweren dat het systeem niet klopt.. Als je goed had gelezen werkt het systeem gewoon anders....

Ik vind het altijd jammer aan dit forum dat sommige mensen gewoon niks aannemen van mensen met echt verstand van zaken en jarenlange ervaring......


Jammer dat het niveau weer daalt idd, het startsysteem werkte dus voor geen ene meter. Kijk maar naar de kwart finales/halve finales sprints, toen Monica Kossen tegen Heiko Frose reed. Monica dr wielen stonden niet eens goed en toch gingen de gele en groene lampen branden. Er werd ook verteld wanneer je een valse start had niet overnieuw mocht, dus dit was i.s.m. het startsysteem aardig klote. Verder bleven de Stage en Pre-Stage weleens branden wanneer er geen scooter stond:S. In mijn ogen deugt dat hele systeem niet, netzoals de afstand van de sprintbaan wat dus allemaal de tijd beinvloed.



Voor de rest kon je wel gewoon wegrijden bij geel idd, heel af en toe gaf het een rood licht voor valse start..



Mvg daniel
 
Jammer dat het niveau weer daalt idd, het startsysteem werkte dus voor geen ene meter. Kijk maar naar de kwart finales/halve finales sprints, toen Monica Kossen tegen Heiko Frose reed. Monica dr wielen stonden niet eens goed en toch gingen de gele en groene lampen branden. Er werd ook verteld wanneer je een valse start had niet overnieuw mocht, dus dit was i.s.m. het startsysteem aardig klote. Verder bleven de Stage en Pre-Stage weleens branden wanneer er geen scooter stond:S. In mijn ogen deugt dat hele systeem niet, netzoals de afstand van de sprintbaan wat dus allemaal de tijd beinvloed.



Voor de rest kon je wel gewoon wegrijden bij geel idd, heel af en toe gaf het een rood licht voor valse start..



Mvg daniel

ik wil niet verlagen naar jouw niveau maar toch wel even reageren

waarom ga je nu achteraf zeiken als je ter plekke een van onze jongens kon aanspreken over jouw uitlatingen hier op dit forum dan zou je zeker een van onze jongens antwoord hebben gehad. en dat antwoord kan ik je nu ook geven. Wat een onzin zeg.
De rest van alle details staan even terug op dit forum dus ga maar even nalezen.

gr peter
 
Daarom draait die cilinder wel :*

Maargoed, of de brandstof op dat moment in beide cilinders goed verbrandde is een 2de punt.

http://www.youtube.com/watch?v=I0sEHAJ_jxI


(hoe fix je btw zo'n youtube filmpje in een post)

Ja dat moet wel want als ze allebei een goede ontbranding hadden. hadden ze allebei of veel rook of allebei geen rook gehad.

Maar waarom herneemt hij het gas meerdere malen op de baan? ook aan het eind nog
 
Wil je daarmee soms beweren dat jullie daar om 20.00uur nog steeds aan het sprinten waren? Nog even en het word weer verplicht om met verlichting te gaan rijden...:D Gefeliciteerd met je baanrecord
 
Back
Top