Borgen, hoe en wat?

Stop die hele onzinnige discussie 8P

Die tijd die jij hier loopt te verdoen had je al lang alles kunnen borgen :+

Nog even een vraagje. Staaldraad is toch ook gewoon goed om te borgen (mits het minstens 0,8mm is)?

Ben vandaag langs een motorzaak, technische onderneming, bouwzaak geweest

maar geen van alle kan borgdraad leveren :?

Iemand een suggestie?

Of kan iemand RobinL ze vraag beantwoorden?
 
Gewoon staaldraad gebruiken, de dikte die je moet aanhouden staat in het sbo reglement. Staaldraad is te krijgen in iedere bouwmarkt.

[ir]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9f/IJzerdraad_verzinkt_1,2_mm_dik.jpg[/ir]
 
Ben vandaag langs een motorzaak, technische onderneming, bouwzaak geweest

maar geen van alle kan borgdraad leveren :?

Iemand een suggestie?

Of kan iemand RobinL ze vraag beantwoorden?

Ja raar maar waar, was gisteren bij vd kruijs maar ze hadden ook geen borgdraad, blijkbaar boeit het niet iedereen. Ik heb mijne gewoon bij twins gehaald. Dus ik neem aan dat je locale tuner ook gewoon genoeg draad in huis heeft. Verder voldoet staaldraad ook mits het minimaal 0.8mm dik is zei Wieger een tijdje geleden.
 
Als je 0,4 goed draait met een borgtang is dat ook sterk genoeg!Nog 1 vraagje zoals die Flowpipo liet zien bij zijn borging( foto bovenaan de pagina), is dat dit jaar verplicht geworden, ik heb het niet opgemerkt in het reglement van dit jaar.grts
 
Als je 0,4 goed draait met een borgtang is dat ook sterk genoeg!Nog 1 vraagje zoals die Flowpipo liet zien bij zijn borging( foto bovenaan de pagina), is dat dit jaar verplicht geworden, ik heb het niet opgemerkt in het reglement van dit jaar.grts

Die dikte is te dun volgens sbo regelement

3.1 Borgen is verplicht voor alle machines die deelnemen aan SBO sprint wedstrijden. Onder borgen wordt verstaan: het voorkomen van loslopen door gebruikmaking van metalen draad met een dikte van minimaal 0,7 mm. Het gebruik van splitpennen wordt beschouwd als borgen.
 
Dan moet je is LEZEN

Er staat ook duidelijk in het reglement dat je brogdraad dikker dan 0,7mm moet zijn. Dus die 0,4 van jou slaat ook gewoon helemaal nergens op.

//Kevin was me voor
 
Die dikte is te dun volgens sbo regelement

In dat opzicht heeft Flowmotion dan gewoon 100% gelijk, ik kwam bij elke meeting met 0,4mm door de keuring.Maar bedankt dan ga ik dikker draad borgen gren robin dat LEZEN was zeker sarcastisch? Ik dacht dat ik het op een normale manier vroeg niet?:L
 
Hebben jullie niet op school geleerd dat je niet naar een ander moet kijken maar naar jezelf? Al draagt niemand geen protector of handschoenen en een helm, zolang jij het zelf maar wel doet. En het zelfde geld voor borgen.

Je leest het regelement gewoon goed. Staat daar dikker als 0,7mm dan moet je ook dikker pakken. Het regelement is tenslotten bindend. Twijfel je over de keuring neem je het regelement mee. En als je vriendjes dan wel door de keuring komen met 0,4mm dan hebben ze veel geluk maar een wedstrijd winnen met dat gewichts voordeel doe je toch niet want je wint er hooguit 5 gram mee, en ja dat vind zelfs ik te verwaarlozen 8P

Laten we lief zijn voor elkaar :*
 
Ja maar Kees, ze kunnen toch niet van ons gaan verwachten dat we met een centimeter gaan staan om vervolgens 0.4 mm verschil te gaan na meten? Als we zo moeten gaan keuren kunnen we beter 3 dagen eerder beginnen........
 
Ja ik zal het voor de zekerheid eens nameten, het is natuurlijk niet met opzet gedaan, maar ik geloof dat ik 0,4mm gebruikt had:pMaar moet dat moertje van de trommel aan de achterkant geborgt worden zoals Flowmotion dat afbeeld?
 
ga toch weg man, je bemoeit je met dingen die allang beantwoord zijn, en dan vind je het gek dat de sfeer op het Forum slecht is, kijk dan eerst eens naar jezelffijne avond adios!
 
Back
Top