Borgen, hoe en wat?

De vraag van vandaag:
Moet ook geborgd worden, ja/nee? Of de achterkant ervan..

[ir]http://94.100.113.66/615850001-615900000/615887801-615887900/615887892_6_WpQm.jpeg[/ir]
 
wtf wiel eraf slopen?

je hoeft alleen maar dat boutje en moertje te borgen die door dat armpje gaan hoor...

daarvoor hoeft je wiel er toch niet af??
 
ik haal het boutje en moertje er altijd gewoon uit (2x):p

en dan in de bankschroef, of kolomboor.. dat vind ik persoonlijk het fijnst..
 
Moertje hoeft denk ik niet, want dat is ABSURD, omdat ie niet gedraaid kan worden, (is vierkant in een vierkant vak). De enige wat er los kan lopen is dus de boutje wat doorheen zit, maar zoals je ziet is de boutje niet lang genoeg om aan de draadkant te worden geborgd. Daarom ben ik genoodzaakt om de schroef eruit te halen en door de kop te borgen. Tenzij ik voldoende ruimte en grip heb om hem zo te gaan borgen, dan heb ik eigenlijk 2 in 1:

[ir]http://94.100.116.41/616300001-616350000/616327001-616327100/616327018_6_uTP0.jpeg[/ir]

P.S. Niemand die met zip carters rijdt die het al gedaan heeft en voorbeeld kan posten?
P.S.2 Een aantal mensen werd er niet op afgekeurd @ Sluiskil... meer info hierover?
 
Last edited:
Wat wil jij in godsnaam bereiken met je "geruchten" en met de vraag "mensen zijn er niet voor afgekeurd meer info hierover?"...

Wat heb jij aan meer info daarover. Wil jij een schouderklopje dat jij uitbundig laat zien dat je het allemaal wel even voor elkaar hebt?
 
Ik kan het wel begrijpen hoor. Als jij je uiterste best doet om je 100% aan de regels te houden en je ziet dat de rest een paar dingen gewoon niet gedaan heeft dan voel je je best genaait.

Nog even een vraagje. Staaldraad is toch ook gewoon goed om te borgen (mits het minstens 0,8mm is)?
 
Ik kan het wel begrijpen hoor. Als jij je uiterste best doet om je 100% aan de regels te houden en je ziet dat de rest een paar dingen gewoon niet gedaan heeft dan voel je je best genaait.

Nog even een vraagje. Staaldraad is toch ook gewoon goed om te borgen (mits het minstens 0,8mm is)?


Misschien kan ook gewoon eens gewaardeerd worden dat er nu vrijwilligers zijn gekomen (maarten, kees, vasco, tim, thomas en nog een paar) die nu hun uiterste best doen om alle sbo leden te helpen, problemen op te lossen en te kijken of het reglement gehandhaafd wordt. Vergeet niet dat deze mensen zelf ook sprinten, en dit er bij doen om het voor jullie makkelijker te maken.

Dus ipv maar blijven zeuren over iets dat over het hoofd gezien wordt bij de keuring kan je ook eens de positieve dingen benadrukken misschien, wordt hier een beetje moe van zeg.

Dit is niet persoonlijk bedoeld, alleen is het de zoveelste keer dat ik deze opmerking lees.
 
Positieve dingen?
hmm.. nou bedankt dat er een officiële instelling bestaat dat we allemaal gezellig mogen sprinten. Bedankt dat ze professionele tijdmetingssysteem hebben etc... Bedankt dat er inderdaad vrijwilligers zijn dat we het toch nog kunnen doen, maar hé wacht eens even, waarom vrijwilligers? wat is er gebeurd met de rest van de officials? Konden ze niet meer of wilden ze niet meer omdat het een zooitje was?

Voor de rest kan ik weinig positieve dingen opnoemen, SBO doet gewoon wat er van verwacht wordt. Na elke meeting zeg ik (net als de rest als je de verslagen ziet) wat er goed was en wat er eventueel verbeterd kan worden.

Verder ben ik blij dat Robin ziet waar ik eigenlijk op doel, is gewoon fucked up als ik van mensen hoor: nee joh, je hoeft dat helemaal niet te borgen, wij reden op Sluiskil ook zo, totaal geen probleem. En dat ik dan hier vervolgens te horen krijg dat het wel geborgd moet worden en word afgezeken dat ik/we alleen negatieve dingen over SBO vermeld, moet dat gek worden gevonden als er gebruikt wordt gemaakt van vriendjespolitiek @ TK?

Dus, beste SBO vrijwilligers, nogmaals bedankt voor wat jullie doen, maar doe het goed. En wat mij betreft, mijn boor is opgeladen dus ik ben er vandoor om mijn zip SBO-proof te maken.
 
Waarom die mensen weg zijn gegaan? Omdat het vrijwiliggerswerk is en blijft en hun het gezeur beu waren? Of misschien omdat ze niet genoeg vergoedingen kregen omdat wij het zo goedkoop mogelijk proberen te maken?

De reden dat ik vrijwilligerswerk voor de SBO doe is omdat ik er zelf belang bij heb. Omdat ik dus mee sprint. Anders had ik dat allemaal niet gedaan waarschijnlijk. Dus ja je mag deze mensen best dankbaar zijn ook al gebeuren bepaalde dingen niet goed.

Maargoed, ik maak me niet echt druk door het commentaar wat geleverd word door mensen zoals jou, ik lees en interpreteer het op de manier dat ik wil. De mensen die dit dan op een goede manier brengen / met goede bedoelingen ben ik daar dan ook zeer dankbaar voor. Ik kan het opzich wel waarderen hoor dat je vraagt waarom er 'iemand' goedgekeurd is. Maar als je dat zo graag wilt weten, waarom PM je dan geen rijdersvertegenwoordiger of mail je de SBO dan niet? Of vind je het gewoon leuk om ophef/discussie te veroorzaken?

Najah als we toch commentaar aan het leveren zijn, doe wat aan je houding op dit forum. Weet niet of je in het echt ook zo bent maar denk dat veel mensen je reacties een heel anders op zouden vatten als je hier wat aan zou doen.
 
Dus, beste SBO vrijwilligers, nogmaals bedankt voor wat jullie doen, maar doe het goed.

Oke deze zin steekt mij dus enorm, ik nodig je uit om ook vrijwilliger te worden zodat jij eens eventjes kan regelen hoe het wel moet.

Hoe moeten vrijwilligers het leuk blijven vinden als iedereen alleen maar overal over loopt te zeuren? Wij hebben ook allemaal gewoon een vaste baan, een sociaal leven, of zelfs een eigen zaak, sommige maken meerdere sprinters en helpen dan ook nog eens voor jullie mee met de sbo. Ja en we zijn allemaal mensen, en we maken allemaal fouten (gelukkig). Dus als er eens wat mis gaat, dan is dat zo, loop er alsjeblieft niet zo zielig over te doen zeg.

De reden van de vrijwilligers die weg gegaan zijn? Dinya dr verkering ging uit dus die wilde niet meer, Dominic die had het prive niet echt naar zn zin, en er zijn er ook nog die stage zijn gaan lopen of onregelmatig werken dus niet meer elke zondag aanwezig kunnen zijn.

Dus doe niet zo hatelijk alsjeblieft.
 
Positieve dingen?
hmm.. nou bedankt dat er een officiële instelling bestaat dat we allemaal gezellig mogen sprinten. Bedankt dat ze professionele tijdmetingssysteem hebben etc... Bedankt dat er inderdaad vrijwilligers zijn dat we het toch nog kunnen doen, maar hé wacht eens even, waarom vrijwilligers? wat is er gebeurd met de rest van de officials? Konden ze niet meer of wilden ze niet meer omdat het een zooitje was?

Voor de rest kan ik weinig positieve dingen opnoemen, SBO doet gewoon wat er van verwacht wordt. Na elke meeting zeg ik (net als de rest als je de verslagen ziet) wat er goed was en wat er eventueel verbeterd kan worden.

Verder ben ik blij dat Robin ziet waar ik eigenlijk op doel, is gewoon fucked up als ik van mensen hoor: nee joh, je hoeft dat helemaal niet te borgen, wij reden op Sluiskil ook zo, totaal geen probleem. En dat ik dan hier vervolgens te horen krijg dat het wel geborgd moet worden en word afgezeken dat ik/we alleen negatieve dingen over SBO vermeld, moet dat gek worden gevonden als er gebruikt wordt gemaakt van vriendjespolitiek @ TK?

Dus, beste SBO vrijwilligers, nogmaals bedankt voor wat jullie doen, maar doe het goed. En wat mij betreft, mijn boor is opgeladen dus ik ben er vandoor om mijn zip SBO-proof te maken.

Ik vind het erg fijn dat je alles gaat borgen en daar ook concrete vragen over stelt maar wat je hierboven typt slaat echt als een lul op een drumstel..

Wij als officials zijn OOK vrijwilligers.. wij krijgen hier geen rode cent voor..en idd door het gemierenneuk van sommige mensen is bij ons de moed in de schoenen gezakt..
deze moed is in de tussen tijd behoorlijk gestegen omdat er van alle kanten wat hulp gekomen is! waar wij erg mee geholpen zijn

dit heeft idd niets met borgen te maken maar moest het even kwijt :)
 
Positieve dingen?
hmm.. nou bedankt dat er een officiële instelling bestaat dat we allemaal gezellig mogen sprinten. Bedankt dat ze professionele tijdmetingssysteem hebben etc... Bedankt dat er inderdaad vrijwilligers zijn dat we het toch nog kunnen doen, maar hé wacht eens even, waarom vrijwilligers? wat is er gebeurd met de rest van de officials? Konden ze niet meer of wilden ze niet meer omdat het een zooitje was?

Voor de rest kan ik weinig positieve dingen opnoemen, SBO doet gewoon wat er van verwacht wordt. Na elke meeting zeg ik (net als de rest als je de verslagen ziet) wat er goed was en wat er eventueel verbeterd kan worden.

Verder ben ik blij dat Robin ziet waar ik eigenlijk op doel, is gewoon fucked up als ik van mensen hoor: nee joh, je hoeft dat helemaal niet te borgen, wij reden op Sluiskil ook zo, totaal geen probleem. En dat ik dan hier vervolgens te horen krijg dat het wel geborgd moet worden en word afgezeken dat ik/we alleen negatieve dingen over SBO vermeld, moet dat gek worden gevonden als er gebruikt wordt gemaakt van vriendjespolitiek @ TK?

Dus, beste SBO vrijwilligers, nogmaals bedankt voor wat jullie doen, maar doe het goed. En wat mij betreft, mijn boor is opgeladen dus ik ben er vandoor om mijn zip SBO-proof te maken.

Nou doei dan!
 
Ja joh die gozer denkt te weten hoe het in elkaar steekt, maar helaas voor hem

Jouw opgefokte reacties maken mijn dag altijd goed weet je dat?:*

Maar even nogmaals benadrukken: ik weet wel DEGELIJK hoe het werkt, want ik ben zelf een vrijwilliger, en ik werk bij de gemeente met probleemjongeren. Dus het lijkt wel degelijk op SBO, en ik krijg er ook niks voor terug.

Kees, jij hebt achteraf gelijk, misschien moest ik het PM'en maar ik zei alleen: moet ik het ook borgen? want de rest heeft het niet gedaan, oh oke als het moet dan doe ik het, voor de rest boeit het me geen zak, vind het alleen jammer, denk je nou echt dat ik er mee zit dat ik een gaatje extra moet boren als ik toch al bezig ben? Het zou zonde zijn als mensen op iets anders zouden worden af/goedgekeurd worden dan borgen. Het was totaal niet mijn bedoeling om hier een discussie te starten, maar om meer duidelijkheid te krijgen over wat wel en wat niet moet gebeuren.

Verder net als ik al zei, bedankt voor iedereen dat iedereen het steunt etc. en "als je je werk doet doe het dan goed" gaat uit naar BEPAALDE mensen, en niet naar het hele organisatie!
 
Maar even nogmaals benadrukken: ik weet wel DEGELIJK hoe het werkt, want ik ben zelf een vrijwilliger, en ik werk bij de gemeente met probleemjongeren. Dus het lijkt wel degelijk op SBO, en ik krijg er ook niks voor terug.

Even serieus, jij ziet de SBO als een organisatie met probleem jongeren 8P

En als je ergens je best voor doet, en je leest 10x per dag van dit soort opmerkingen zal iedereen er een beetje moe van worden.
 
Even serieus, jij ziet de SBO als een organisatie met probleem jongeren 8P

En als je ergens je best voor doet, en je leest 10x per dag van dit soort opmerkingen zal iedereen er een beetje moe van worden.

Nee maar er zijn hier ook mensen met problemen die opgelost moeten worden of je het leuk vindt of niet, dus het lijkt er degelijk op. Alleen op mijn werk krijg ik de reacties niet te lezen, maar te horen en te zien. Jullie hebben nog een mogelijkheid om het aan iemand anders over te laten of om simpel niet te antwoorden. Of samen gezellig zeggen "als je het niet leuk vindt dan ga je toch?".
 
Back
Top