Borgen, hoe en wat?

En als je vriendjes dan wel door de keuring komen met 0,4mm dan hebben ze veel geluk maar een wedstrijd winnen met dat gewichts voordeel doe je toch niet want je wint er hooguit 5 gram mee, en ja dat vind zelfs ik te verwaarlozen 8P

Qua gewichtsbesparing zal niemand zeuren, maar om het feit dat het gebeurt/zal gebeuren is gewoon k*t. Want zaak niet goed in orde hebben = niet mee rijden, zo simpel moet het zijn. Als dat toch wel gebeurt en je merkt het op:

22.Protesten betreffende gedragingen van collega coureurs tijdens de wedstrijd dienen
door de benadeelde deelnemer zelf worden ingediend. Protesten op technisch
gebied dienen te worden ingediend met de hiervoor vastgestelde borgsom van € 50,-. etc.. etc..

Dus 50€ meenemen en een schuifmaat.

En voor de rest hoef je volgens mij geen adelaarsoog te hebben om te merken dat tussen 249 rijders met 0.8mm borgdraad er eentje bij zit met 0.4, dat is 2x zo minder en valt zo op.
 
Sorry hoor maar als ik 249 x borgdraad zie dan zie je toch juist niet meer het verschil van 0.4 of ligt dit aan mij?

Zoals hierboven gezegd, de keuringen kunnen nooit op elk punt helemaal nagekeken worden, want dan zullen de blokken ook bij iedereen open moeten en nog wel meer dingen ik denk dat je dit toch wel een klein beetje begrijpt of niet?

Vorig jaar is bij de top3 een paar x de slag gemeten (of zoiets) dit zal dan ook bij iedereen moeten gebeuren zeg jij. Daar is toch geen tijd voor?
 
Sorry hoor maar als ik 249 x borgdraad zie dan zie je toch juist niet meer het verschil van 0.4 of ligt dit aan mij?

Ik ben bang dat dit inderdaad aan jou ligt, als ik van 249 dagen 1 dag mijn auto aan iemand uitleen, dan zie ik daarna meteen dat de zitpositie, spiegels oid zijn veranderd. Als er 248 zipjes zijn met duo zadel zijn en 1 met monozadel dan zie je dat toch ook?

Verder heb je groot gelijk dat je niet ALLES kun nameten omdat je daar geen tijd voor hebt.
Ik zeg dus alleen dat voor vakmensen zo'n verschil zou moeten opvallen.
 
houden de mensen er wel rekening mee dat het 's ochtend een veiligheidskeuring is??? Dus check op remmen, speling, gevaarlijke/uitstekende delen etc....
 
even een vraagje, als je met een daginschrijving mee doet en dus een nieuweling bent en dus iets bent vergeten te borgen. Mag je dan ook niet meedoen voordat het geborgd is?

Ik zal namelijk wel iets vergeten aangezien het de eerste sprint word voor mij en ik nog niet helemaal up to date ben met alle boutjes en moertjes die geborgd moeten worden.
 
even een vraagje, als je met een daginschrijving mee doet en dus een nieuweling bent en dus iets bent vergeten te borgen. Mag je dan ook niet meedoen voordat het geborgd is?

Ik zal namelijk wel iets vergeten aangezien het de eerste sprint word voor mij en ik nog niet helemaal up to date ben met alle boutjes en moertjes die geborgd moeten worden.

Dan wordt er gewoon tegen je gezegd dat je dat moet gaan borgen en kan je als je dat gedaan hebt gewoon opnieuw naar de keuring, dus je mag dan idd niet mee doen voordat het geborgd is. Neem borgdraad mee voor de zekerheid zodat je zeker weet dat je de vergeten dingen alsnog kan borgen daar!
 
Als je het ter plekke kan oplossen is het altijd beter uiteraard...

Startlicentiehouders krijgen, mits het de 1e keer is, een officiele waarschuwing en moeten het de volgende sprint in orde hebben. Mocht je iets vergeten en je kan het echt niet meer borgen dan is dit geen supergroot probleem.
 
Ik reageer gewoon effe lekker op je eerste post, negeer effe heel de discussie die hier op volgt. Wil gewoon effe gal spugen. En dan houd ik me er weer buiten.

Positieve dingen?
hmm.. nou bedankt dat er een officiële instelling bestaat dat we allemaal gezellig mogen sprinten. Bedankt dat ze professionele tijdmetingssysteem hebben etc... Bedankt dat er inderdaad vrijwilligers zijn dat we het toch nog kunnen doen, maar hé wacht eens even, waarom vrijwilligers? wat is er gebeurd met de rest van de officials? Konden ze niet meer of wilden ze niet meer omdat het een zooitje was?

Even voor de duidelijkheid. De rest van de officials waren ook gewoon vrijwilligers. De officials zijn mensen die gewoon graag hun steentje bij dragen inplaats van roepen wat er allemaal fout is zonder zelf de handen uit de mouwen te steken.
Vergeet niet dat er ook gewoon waarschuwingen uitgedeeld worden. Dus de mensen die rondlopen zonder borging hebben hoogstwaarschijnlijk een officiële waarschuwing aan hun broek hangen. Of moeten we iedereen gelijk diskwalificeren volgens jou?

Voor de rest kan ik weinig positieve dingen opnoemen, SBO doet gewoon wat er van verwacht wordt. Na elke meeting zeg ik (net als de rest als je de verslagen ziet) wat er goed was en wat er eventueel verbeterd kan worden.
Is zelf actie ondernemen niet beter als roepen wat er allemaal kut is? Als je commentaar hebt op de keuring, nodig ik je uit om er een dagje bij te komen staan. Zie jij dan mensen die niet reglementair zijn, dan zal ik ze voor je afkeuren (mag jij op een afstandje kijken hoe ik dat doe, en dan mag jij achteraf mij vertellen of ik het goed gedaan heb.)
Kom je later op de dag nog iemand tegen die volgens jou afgekeurd had moeten worden kan je ook naar mij komen. Zal ik die persoon alsnog een waarschuwing geven (als die persoon deze niet al had staan).

Verder ben ik blij dat Robin ziet waar ik eigenlijk op doel, is gewoon fucked up als ik van mensen hoor: nee joh, je hoeft dat helemaal niet te borgen, wij reden op Sluiskil ook zo, totaal geen probleem. En dat ik dan hier vervolgens te horen krijg dat het wel geborgd moet worden en word afgezeken dat ik/we alleen negatieve dingen over SBO vermeld, moet dat gek worden gevonden als er gebruikt wordt gemaakt van vriendjespolitiek @ TK?
Vriendjes politiek @ TK ? Kom alsjeblieft met een voorbeeld. Hier bewijs je wel echt voor 300% dat al die formele/semi slimme praatjes van jou niet uit een stel slimme hersens komen rollen.
Ik (rijdersvertegenwoordiger) ben er zelfs nog achteraan gegaan om de waarschuwing die ik kreeg voor mijn borging door te voeren.
Vasco (rijdersvertegenwoordiger) werd afgekeurd in zandvoort. Hij mocht pas weer mee rijden na dat hij alles in orde had.
Thomas (rijdersvertegenwoordiger) heeft een officiele waarschuwing staan ivm het missen van een achterspatbord.
Nu stel ik voor dat jij met een tegen argument komt om te bewijzen dat de Technische keuring vriendjes politiek toepast.

Dus, beste SBO vrijwilligers, nogmaals bedankt voor wat jullie doen, maar doe het goed. En wat mij betreft, mijn boor is opgeladen dus ik ben er vandoor om mijn zip SBO-proof te maken.
Holyshit ! nu ontdek ik pas dat je nog niet eens 1 keer met een sbo sprint mee gereden hebt. :henko: Kom eerst maar eens een keertje mee rijden knul.
 
Ach mensen die alleen maar op deze manier kunnen zeiken daar heb ik gewoon liever dat ze helemaal niet komen als het toch allemaal kut is verder :).

Beste stuurlui staan al wal, denk je dat je het beter weet, is goed... Kom maar een dag meedraaien als je alles zo goed weet. Denk dat je heel snel weer op je sprinter wil stappen....

Zullen we nu weer ontopic gaan??
 
Nee sp2000 ;)

Volgens mij is dat niet nodig, tenminste er rijden 2 mensen met een sp2000 mee in de std klasse en die hebben ze iig niet geborgd.
 
iedere velg moet geborgd zijn, als je dus een 2 delige velg hebt lijtk het mij normaal dat die ook geborgd moet worden.
Zo'n zip velje met 5 bouten moet toch ook geborgd zijn ?

ik zou even w88 tot iemand van de TC hier antwoord geeft of deze even mailen /Pmen
 
Dan wordt er gewoon tegen je gezegd dat je dat moet gaan borgen en kan je als je dat gedaan hebt gewoon opnieuw naar de keuring, dus je mag dan idd niet mee doen voordat het geborgd is. Neem borgdraad mee voor de zekerheid zodat je zeker weet dat je de vergeten dingen alsnog kan borgen daar!

Hallo,

Ik heb doe dus ook mee met de daginschrijving, en tegen mis gezecht als je je aan de regels voldoet van jubbega en een pak aanhebt of bodyprotector gewoon goed gekeurd word.

Ik heb gevraagt of jubbega keuring goed was, omdat het anders gewoon niet te doen is ga niet me scooters half ombouwen voor effe een sprint maaar dat was het idee er geloof ik ook achter.

Ik kom dus zonder borging, maar het wel alles met borgbouten vastzitten ben gewoon goed bij de keuring van jubbega gekomen!
 
Last edited:
Hallo,

Ik heb doe dus ook mee met de daginschrijving, en tegen mis gezecht als je je aan de regels voldoet van jubbega en een pak aanhebt of bodyprotector gewoon goed gekeurd word.

Ik heb gevraagt of jubbega keuring goed was, omdat het anders gewoon niet te doen is ga niet me scooters half ombouwen voor effe een sprint maaar dat was het idee er geloof ik ook achter.

Ik kom dus zonder borging, maar het wel alles met borgbouten vastzitten ben gewoon goed bij de keuring van jubbega gekomen!


Jij hebt mij gemaild.. en ik heb gezegd dat je zonder kappen en 70cc in de scooter special klasse komt. verder moet je dus gewoon voldoen aan het reglement van de sbo algemeen techisch+scooterspecial

Als je komt zonder borging mag je niet rijden
 
Kijk in het reglement wat je moet borgen, kom je er dan nog niet uit, stel dan de vraag aan Johan. of Wieger

Dit topic is er om te vragen hoe je iets moet borgen, niet om te vragen wat je moet borgen.

Is er buiten Wieger of Johan iemand die jou vraag heeft beantwoord, dan bestaat de kans gewoon dat de vraag niet juist is beantwoord (wat ik hier al een paar keer heb gezien). Vraag het dus aan de juiste persoon, en ga er niet zomaar vanuit dat iedereen het hier bij het juiste eind heeft. Niet reglementair betekent gewoon dat je gediskwalificeerd word of een eenmalige Officiele waarschuwing oploopt (een waarschuwing word bij een 2e keer een Diskwalificatie)
 
Hoe kom je daarbij wieger? ik heb dit besproken met marco en hem gezegt dat ik aan de jubbega regels voldeed en nog even naar het sbo regelement ging kijken en deze zo goed mogelijk ging opvolgen alleen borgen niet. maar dat heb ik hem ook gezegt en hij zij dat dat niet erg was.

Dus ik heb 60 euro betaald, wieger neem effe contact met marco op?

EDIT// ik heb evt nog een paar email die kan ik je zo zo doorsturen!
 
Contact opnemen met marco is niet nodig. Marco is niet van de SBO en gaat niet over deze regels.
Het is ook niet de bedoeling dat hij dat soort uitspraken doet, want op deze manier gaan er een hoop mensen met een daglicentie teleurgesteld worden.

Bij de SBO gaan Wieger en Johan over het technisch reglement. Iedereen met een daglicentie moet gewoon het SBO reglement naleven, anders kunnen de rijders niet verzekerd worden.
 
ja lekker is dat dan? jullie organiseren dit toch samen. ik ga het niet meer reden om voor zondag te borgen zit gewoon erg druk met andere dingen.

En heb gewoon emails liggen dat het zo besproken is. dus ik kan zondag niet komen? hoezo nemen jullie dan dag inschrijvingen aan? denk je dat iemand special voor 1 dag zijn scooter gaan borgen?

Is er iemand die ik morgen effe kan bellen want via het forum vind ik niet echt fijn?
 
Back
Top