Heb zelf mn auto ook ingevoert. Het ging hierbij om een renault clio uit '99.
Het eerste probleem wat je tegen komt, is het vervoeren van de auto terug naar nederland. Volgens de wet mag een nederlander niet in een auto rijden welke op duitskenteken staat. Dus je zult moeten proberen de auto op een ambulance te hijsen en op die manier naar huis te krijgen
De BPM word vast gesteld naar de BPM bij nieuwwaarde (toendertijd) en de leeftijd van de auto. Er zijn omrekkentabelletjes voor, maar het makkelijkste is om de belastingdienst zelf even op te bellen. Zij kunnen zo vertellen wat de BPM zal zijn. Een nadeel aan deze BPM is, dat alle extra's (ABS, lichtmetaal, Cruisecontrole, etc) extra betaald moeten worden. Zo was ik voor ABS een 80e extra kwijt.
De auto word op de dag van de invoering ook APK gekeurt, dus zorg ervoor dat op dat moment alles in orde is.
Wanneer dit niet zo is, zit je met het probleem dat je weer opnieuw naar het keuring station moet. Om bij een keuring station te komen, kan je een tijdelijk kenteken aanvragen. Het kentekennummer mag je met stift op een kartonnen plaat schrijven, maar dit kenteken is alleen geldig op de dag van de keuring.
Dat was zon beetje het gene wat je tegen komt bij het invoeren