Auto invoeren uit Duitsland

variabel nokkenas systeem

Plaats het in de catagorie V-TEC daar komt het op neer.

Alleen is een VANOS unit van BMW erg aan de prijs.

Zou je die auto halen met die vanos schade dan importeer je een schade auto. Scheelt ook heel veel in BPM
Nieuwe Vanos unit en knallen.
 
de prijs van de accessoires zit toch gewoon bij de nieuwprijs in begrepen ?

igg bij die m5 ?

M5 is natuurlijk al redelijk compleet, maar zullen altijd nog wel opties op zitten. Noemde het ook voor anderen die een auto willen importeren.

PvdH said:
wat is die vanos eigk? vanos a la playa?

Antwoord wat Erik me gaf:
Dat is de variabele nokkenasverstelling. Sowieso is een M5 motor vrij kwetsbaar vanwege het hoge specifieke vermogen. Een turbomotor zoals de RS6 is dat veel minder, daar zijn alleen de turbo's kwetsbaar. Ik heb ook zitten kijken naar een E39 M5, maar ik zou goed zoeken en goed veel budget voor onderhoud reserveren. Mij is verteld; M5 staat voor kosten Maal 5, dus dan weet je ongeveer hoe het werkt

Wel een kk toffe bak, dat zeker. Maar ik zou goed zoeken en niet met meer dan 80k kopen.

edit: John is ook snel :)
 
Last edited:
Vanos aanstuurunit is 250 euro voor 1 cil bank.

Maar dat kosten maal 5 in onzin. Mechnische M onderdelen zijn duurder , maar verhouding valt redelijk mee. Daarbij komt ook dat de e39 een 5L v8 heeft met "maar" 400pk. De slijtage slag is een stuk minder dan bijv. een e46 m3 met zn 3,2L en 343pk
 
Bedankt Stephan. Voor de precieze BPM afdracht moet je ook nog de prijs van accessoires van destijds weten. Die prijzen moet je dus ook nog vinden, anders kom je straks voor dure verrassingen te staan.

Had even over die Vanosschade heen gelezen. Maargoed, dat bevestigt alleen maar even wat Erik eerder zei :)

Zou iemand anders ook 's uit willen rekenen of het voor hem uit kan om zijn toekomstige auto uit Duitsland te halen? Eén voorbeeld is niet echt representatief.

ik heb gekeken voor corrado's in duitsland maar dat is absoluut NIET goedkoper...
 
Niet alle auto's zijn er idd goedkoper. Sommige modellen zijn ook in Duitsland zeer gewild. Ga je bijv. naar een Manta kijken, die zijn in Duitsland zelfs duurder dan in Nederland.

Die M5 bijvoorbeeld is vooral zo goedkoop omdat de nieuwprijs in Duitsland veel lager is..
 
BPM wordt berekend over een standaard model.
Alles wat er als extra optie opzit wordt er dan bij opgetelt.

Dus bijv. Xenon brengt weer extra BPM lasten met zich mee.

Wat regelmatig gedaan wordt is bijv, een leder interieur eruit halen en tijdelijk een gaar stoffen interieur erin.
Scheelt weer BPM

oke

maar ik wil bijvoorbeeld een seat ibiza uit 2000 halen, dan heb je bijvoobeeld de Stella, Stella+, Signo, Sport, Cupra enz.

maar die als ik bijvoorbeeld een Stella+ 1.4 16v met extra ABS en metallic lak zou kopen. Dan is de het bedrag waar ik BPM over moet betalen 13.575+691
+386=14652 euro

dan is de rest bpm slechts 680 euro

ik heb de prijzen hier vandaan

http://autogids.autotrader.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=&id=22042&cache=no&ref=atdnl

ik weet alleen niet of de genoemde prijzen inc. of ex. btw zijn?
 
Vanos aanstuurunit is 250 euro voor 1 cil bank.

Maar dat kosten maal 5 in onzin. Mechnische M onderdelen zijn duurder , maar verhouding valt redelijk mee. Daarbij komt ook dat de e39 een 5L v8 heeft met "maar" 400pk. De slijtage slag is een stuk minder dan bijv. een e46 m3 met zn 3,2L en 343pk

Is mij verteld door mensen die het kunnen weten (die M5 rijden, en ook echt rijden :p).

Problemen met de vanos komen vaak voor bij M5's van voor september 2001, daarna is de olieleiding naar de vanos vervangen want die lekte vaak (drukverlies).

Denk daarnaast aan banden, remmen, koppeling etc. Dat zijn dingen die bij een M echt hard gaan :X
 
Ik ben van het karretje uitgegaan, moet genoeg zijn toch? En dan nog, dan maar een paar tientjes extra. De ingevoerde auto blijft nog altijd goedkoper dan een NL auto.



M5's met een ton of minder zijn er voor 17.500 - 18.000 euro.

http://www.autoscout24.de/home/inde...2ddr1rgn1dm&source=as24_inseratsg_detail_bild
http://www.autoscout24.de/home/inde...2mw4qwjsgpm&source=as24_inseratsg_detail_bild

Die eerste link heeft geen problemen voor zover ik het kan lezen. Dan betaal je 2000 euro meer, maar heb je wel een auto die 50K minder gelopen heeft.

Is dat Autoscout24 een beetje te vergelijken met cartrack oid? Dus van particulieren?

//edit: http://www.autoweek.nl/occasiondata.php?oid=3755450&sprid=44193527&position=22&records=55&cache=no
dit is dan toch een veel makkelijkere oplossing?

//edit2: never mind Jet Cars zijn bedriegers:
http://www.autoweek.nl/myreviewdealerdata.php?ID=1689&cache=no
 
Last edited:
Is mij verteld door mensen die het kunnen weten (die M5 rijden, en ook echt rijden :p).

Problemen met de vanos komen vaak voor bij M5's van voor september 2001, daarna is de olieleiding naar de vanos vervangen want die lekte vaak (drukverlies).

Denk daarnaast aan banden, remmen, koppeling etc. Dat zijn dingen die bij een M echt hard gaan :X

Benzine, dat gaat pas ECHT hard. Mijn E39 528i zuipt al .. laat staan een M5:rolleyes:
 
Ik heb toendertijd heel erg goed zitten zoeken naar een Nissan 200 SX S14a. Dat was dus net iets goedkoper, plus dat je gewoon veel meer keus hebt. En als je geluk hebt plus goed zoekt, kun je echt een goede slag slaan.

Toen ben ik ook eens met een maat wezen kijken naar handel, maar we kwamen toen niet echt verder omdat dat er niet echt in zit.
 
Benzine, dat gaat pas ECHT hard. Mijn E39 528i zuipt al .. laat staan een M5:rolleyes:

Hoeveel rij jij dan met een litertje?

Denk dat het verbruik nog wel mee valt, Daimler Super Eight waar ik laatst mee onderweg was (ook 400pk) deed vrij steady 1;7. Wat doet zo'n 528, 1:10 ongeveer?
 
Hoeveel rij jij dan met een litertje?

Denk dat het verbruik nog wel mee valt, Daimler Super Eight waar ik laatst mee onderweg was (ook 400pk) deed vrij steady 1;7. Wat doet zo'n 528, 1:10 ongeveer?

1:6,5 in de stad en 1:11 op de snelweg met slakkengang. Ga je gas geven dan schiet het verbruik het dak door.
 
Last edited:
Ow das wel minder ja :D

Nou rij ik ook 1;7 met een gloednieuwe 150pk diesel, maar heb toch het idee dat de moderne motoren wel wat zuiniger zijn :p
 
159 haal je denk ik de 1 op 7 net mee. Als je echt constant volgas optrekt. Maar dat is dan wel een dodenrit hoor, constant volgas en dan weer in de ankers.

Maar die motor in de 147 dat is echt feest.
 
Back
Top