Auto invoeren uit Duitsland

Advertisement - register to remove this

Ik was het ook vanplan, maar 't is niet echt 'veel' goedkoper.. óf ja beter gezegt er zitten VEEL haken en ogen aan !

Heb laatst uitleg gehad van een kennis die als verkoper bij Huiskes-Kokkeler werkt (Audi dealer)..

Hij vertelde dat je met de verplichte +/- minimaal €1500,-- BPM zit, en daarbij met de 100 maand regeling..

Als je wil zal ik er nog een keer naar vragen! :) (dat hij het ff op papier zet..)
 
Ik weet alles :p

Maar het is tegenwoordig niet ECHT voordelig meer, ik lul best aardig Duits maar als je in Duitsland staat kan je niet onderhandelen zoals in Nederland, das logisch. Hangt een beetje af van wat je zoekt ;)
 
Het is heel goed te doen hoor. Ik heb me er samen met mijn broer in verdiept afgelopen jaar. Wij zijn van plan om een Lupo GTI in te voeren, hier een half jaar in rijden en dan verkopen.

Qua regelingen is het in princiepe heel makkelijk, invoer, bpm afdragen, keuren, rijden... Het invoeren dan wel via een auto-ambulance en niet zelf hierheen rijden want dan zit je met geklooi met tijdelijk kentens ed.


mvg Steven
 
Het is heel goed te doen hoor. Ik heb me er samen met mijn broer in verdiept afgelopen jaar. Wij zijn van plan om een Lupo GTI in te voeren, hier een half jaar in rijden en dan verkopen.

Qua regelingen is het in princiepe heel makkelijk, invoer, bpm afdragen, keuren, rijden... Het invoeren dan wel via een auto-ambulance en niet zelf hierheen rijden want dan zit je met geklooi met tijdelijk kentens ed.


mvg Steven


auto-ambulance is iig geen probleem :)

bpm is toch afhankelijk van de nieuw waarde en het bouwjaar van de auto?
 
Heb zelf mn auto ook ingevoert. Het ging hierbij om een renault clio uit '99.

Het eerste probleem wat je tegen komt, is het vervoeren van de auto terug naar nederland. Volgens de wet mag een nederlander niet in een auto rijden welke op duitskenteken staat. Dus je zult moeten proberen de auto op een ambulance te hijsen en op die manier naar huis te krijgen

De BPM word vast gesteld naar de BPM bij nieuwwaarde (toendertijd) en de leeftijd van de auto. Er zijn omrekkentabelletjes voor, maar het makkelijkste is om de belastingdienst zelf even op te bellen. Zij kunnen zo vertellen wat de BPM zal zijn. Een nadeel aan deze BPM is, dat alle extra's (ABS, lichtmetaal, Cruisecontrole, etc) extra betaald moeten worden. Zo was ik voor ABS een 80e extra kwijt.

De auto word op de dag van de invoering ook APK gekeurt, dus zorg ervoor dat op dat moment alles in orde is.
Wanneer dit niet zo is, zit je met het probleem dat je weer opnieuw naar het keuring station moet. Om bij een keuring station te komen, kan je een tijdelijk kenteken aanvragen. Het kentekennummer mag je met stift op een kartonnen plaat schrijven, maar dit kenteken is alleen geldig op de dag van de keuring.

Dat was zon beetje het gene wat je tegen komt bij het invoeren :)
 
Heb zelf mn auto ook ingevoert. Het ging hierbij om een renault clio uit '99.

Het eerste probleem wat je tegen komt, is het vervoeren van de auto terug naar nederland. Volgens de wet mag een nederlander niet in een auto rijden welke op duitskenteken staat. Dus je zult moeten proberen de auto op een ambulance te hijsen en op die manier naar huis te krijgen

De BPM word vast gesteld naar de BPM bij nieuwwaarde (toendertijd) en de leeftijd van de auto. Er zijn omrekkentabelletjes voor, maar het makkelijkste is om de belastingdienst zelf even op te bellen. Zij kunnen zo vertellen wat de BPM zal zijn. Een nadeel aan deze BPM is, dat alle extra's (ABS, lichtmetaal, Cruisecontrole, etc) extra betaald moeten worden. Zo was ik voor ABS een 80e extra kwijt.

De auto word op de dag van de invoering ook APK gekeurt, dus zorg ervoor dat op dat moment alles in orde is.
Wanneer dit niet zo is, zit je met het probleem dat je weer opnieuw naar het keuring station moet. Om bij een keuring station te komen, kan je een tijdelijk kenteken aanvragen. Het kentekennummer mag je met stift op een kartonnen plaat schrijven, maar dit kenteken is alleen geldig op de dag van de keuring.

Dat was zon beetje het gene wat je tegen komt bij het invoeren :)


maar als er standaart abs op de auto zit hoef je hiet toch niet extra voor te betalen?
 
Volgensmij rekenen ze dat gewoon allemaal als 'extra' als je een auto koopt met Full Option pakket moet je daarover ook betalen ofzo...

Zal 't nog eens navragen !
 
alle opties moet je bpm over betalen, vroeger was dat niet daarom was invoeren altijd veel goedkoper
nu scheelt het volgens mij niet bijzonder veel (waarschijnlijk niet de moeite waard)
tenzij dat je opties als leer etc er uit gaat slopen en later weer in bouwt, dan kan het je wel schelen.... maar dan kost het je wel behoorlijk wat tijd/moeite, maar als je toch niets beters te doen hebt :#
 
Wat ook wel gebeurt: dealer bestelt kale 5 serie. En hangt hem in NL vol met opties, zo kan je een dikke 5 goedkoper aanbieden dan normaal. En op je kenteken staat dan ook een 5 serie met 2 liter. Terwijl je me bv met een full option v8 rondtuft.
 
Wat ook wel gebeurt: dealer bestelt kale 5 serie. En hangt hem in NL vol met opties, zo kan je een dikke 5 goedkoper aanbieden dan normaal. En op je kenteken staat dan ook een 5 serie met 2 liter. Terwijl je me bv met een full option v8 rondtuft.

das erg interessant qua bijtelling inderdaad :winner:

edit:
geen idee trouwens of ze het tegenwoordig nog veel doen
 
@ Sibo, kentekenkeuren is tevens 1 jaar APK ;)

Niet altijd dit meen ik serieus....

Het is ons werkelijk gelukt om te invoeren zonder apk... zelf toen mijn baas het nog niet wist dat dit gezamelijk moest, zei hij eens doe maar zonder apk, zei een man daar dat kan helemaal niet, hij zegt raar van vorige week nog een ingevoerd zonder apk :X.
Toen zei man nou dat ga ik dan terug draaie :+, me baas succes :W (ding was onder andere bedrijfs naam gekeurd :D)

En paar weken later werdt het nog een keer gevraagd of het met apk moest 8P

*Edit* van rdw site:

APK-keuring
Is uw voertuig drie jaar of ouder dan heeft u de keuze om de APK-keuring tegelijk met de registratie bij de RDW uit te laten voeren of na ontvangst van het kentekenbewijs bij een APK-keuringsinstantie.

Hoeft dus niet.....
 
das erg interessant qua bijtelling inderdaad :winner:

edit:
geen idee trouwens of ze het tegenwoordig nog veel doen

Jawel, mercedes dealer is hier laatst voor gepakt. Hij deed het dus ook zonder zijn klanten te vertellen.

Werd ook met range rovers gedaan. De chassissen zijn namelijk gelijk van die van 25 jaar terug. Dus zo'n oud chassis werd volgehangen met de range rover shit van nu. Rij je een nieuwe range rover belasting vrij.
 
Jawel, mercedes dealer is hier laatst voor gepakt. Hij deed het dus ook zonder zijn klanten te vertellen.

Werd ook met range rovers gedaan. De chassissen zijn namelijk gelijk van die van 25 jaar terug. Dus zo'n oud chassis werd volgehangen met de range rover shit van nu. Rij je een nieuwe range rover belasting vrij.
haha dat is wel geniaal :D
 
Back
Top