Auto invoeren uit Duitsland

Heb 't voor mijn droomauto (M5 E39) 's geprobeerd uit te rekenen. Heb helaas geen info gevonden van de NL netto prijs & accessoires destijds, iemand die een site weet?

72882427_1.jpg


http://www.autoscout24.de/home/inde...2c33cowhzkb&source=as24_inseratsg_detail_bild

Kosten:
- reis voor bezichtiging in Isenburg (nabij Frankfurt, 1000 km v.v.) = € 75,-
- uiteindelijke prijs voor auto = € 16,500
- reis voor ophalen met autoambulance = € 125,-
- keuren (incl. kentekenplaat, kentekenbewijs, verwijderingsbijdrage etc.) = € 175,-
- BPM afdracht* (82% korting - uitgegaan van € 120.000) = € 5800,-

Totaal: € 22.675,-
Vergelijkbare auto kost in Nederland toch wel zo'n € 25.000,-

Kan denk ik in veel gevallen wel uit + dat je een grotere keus hebt in Duitsland.
Je moet alleen het avontuur aan durven :)

Please correct me if I'm wrong.




* heb deze calculator gebruikt: http://www.vwe.nl/Page/Diensten/calculator_afdracht invoer.aspx
 
Ja voor €16.500 heb je een M5 met > 150.000km, dat wil je dus niet, die blokken zijn veel te high-tech daarvoor. Als je VANOS kapot gaat ben je goed de lul iig, en dat gebeurt nog al eens.
 
Heb 't voor mijn droomauto (M5 E39) 's geprobeerd uit te rekenen. Heb helaas geen info gevonden van de NL netto prijs & accessoires destijds, iemand die een site weet?

72882427_1.jpg


http://www.autoscout24.de/home/inde...2c33cowhzkb&source=as24_inseratsg_detail_bild

Kosten:
- reis voor bezichtiging in Isenburg (nabij Frankfurt, 1000 km v.v.) = € 75,-
- uiteindelijke prijs voor auto = € 16,500
- reis voor ophalen met autoambulance = € 125,-
- keuren (incl. kentekenplaat, kentekenbewijs, verwijderingsbijdrage etc.) = € 175,-
- BPM afdracht* (82% korting - uitgegaan van € 120.000) = € 5800,-

Totaal: € 22.675,-
Vergelijkbare auto kost in Nederland toch wel zo'n € 25.000,-

Kan denk ik in veel gevallen wel uit + dat je een grotere keus hebt in Duitsland.
Je moet alleen het avontuur aan durven :)

Please correct me if I'm wrong.




* heb deze calculator gebruikt: http://www.vwe.nl/Page/Diensten/calculator_afdracht invoer.aspx

Ambulance bedoel je alleen het karretje mee denk ik? Of een echte oprijwagen?
 
Ik ben van het karretje uitgegaan, moet genoeg zijn toch? En dan nog, dan maar een paar tientjes extra. De ingevoerde auto blijft nog altijd goedkoper dan een NL auto.

Ja voor €16.500 heb je een M5 met > 150.000km, dat wil je dus niet, die blokken zijn veel te high-tech daarvoor. Als je VANOS kapot gaat ben je goed de lul iig, en dat gebeurt nog al eens.

M5's met een ton of minder zijn er voor 17.500 - 18.000 euro.

http://www.autoscout24.de/home/inde...2ddr1rgn1dm&source=as24_inseratsg_detail_bild
http://www.autoscout24.de/home/inde...2mw4qwjsgpm&source=as24_inseratsg_detail_bild
 
Ik ben van het karretje uitgegaan, moet genoeg zijn toch? En dan nog, dan maar een paar tientjes extra. De ingevoerde auto blijft nog altijd goedkoper dan een NL auto.



M5's met een ton of minder zijn er voor 17.500 - 18.000 euro.

http://www.autoscout24.de/home/inde...2ddr1rgn1dm&source=as24_inseratsg_detail_bild
http://www.autoscout24.de/home/inde...2mw4qwjsgpm&source=as24_inseratsg_detail_bild

Laut BMW besitzt der Wagen einen Vanosschaden. Der Fehler tritt sporadisch auf - Auto fahrbereit

;)
 
Bedankt Stephan. Voor de precieze BPM afdracht moet je ook nog de prijs van accessoires van destijds weten. Die prijzen moet je dus ook nog vinden, anders kom je straks voor dure verrassingen te staan.

Had even over die Vanosschade heen gelezen. Maargoed, dat bevestigt alleen maar even wat Erik eerder zei :)

Zou iemand anders ook 's uit willen rekenen of het voor hem uit kan om zijn toekomstige auto uit Duitsland te halen? Eén voorbeeld is niet echt representatief.
 
Bedankt Stephan. Voor de precieze BPM afdracht moet je ook nog de prijs van accessoires van destijds weten. Die prijzen moet je dus ook nog vinden, anders kom je straks voor dure verrassingen te staan.

Had even over die Vanosschade heen gelezen. Maargoed, dat bevestigt alleen maar even wat Erik eerder zei :)

Zou iemand anders ook 's uit willen rekenen of het voor hem uit kan om zijn toekomstige auto uit Duitsland te halen? Eén voorbeeld is niet echt representatief.

de prijs van de accessoires zit toch gewoon bij de nieuwprijs in begrepen ?

igg bij die m5 ?
 
BPM wordt berekend over een standaard model.
Alles wat er als extra optie opzit wordt er dan bij opgetelt.

Dus bijv. Xenon brengt weer extra BPM lasten met zich mee.

Wat regelmatig gedaan wordt is bijv, een leder interieur eruit halen en tijdelijk een gaar stoffen interieur erin.
Scheelt weer BPM
 
Back
Top