Alles over Scooter SPUITEN topic...

Status
Not open for further replies.
SpeedfightDoc. said:
Hey kzit waarschijnlijk met een probleempje.....

Vanavond kappen laatste laag lak gegeven, maar alles is nu gewoon echt lelijk dof geworden :S...... iemand mij vertellen wat ik hieraan doe.

T komt waarschijnlijk omdat het te vochtig was zelfs binnen nog :(
Maar is hier wat aan tedoen zoals gewoon laag blanke lak eroverheen en dan is hij weer netjes of moet ik weer van voor af aan beginne ? :S

Of je hebt het te dun gespoten ;)
Je moet de lak laten vloeien, maar zodat ze net niet gaan druipen :)
 
Nee is niet te dun, want vorige laag kwam er nog lichtere stukjes door......
en dat glansde nog meer dan dat het nu doet :S
Dus het is gewoon echt 0,0 glans nu terwijl dat toch wel de bedoeling was.

Dus ik heb al gehoord licht opschuren en dan nog een keer spuiten, of gewoon zoals ik al zei blanke lak eroverheen en dat het dan wel netjes is ?
 
ik ben op zoek naar dunne tape waar ik special paint mee kan maken

je spuit het kapje in een bepaalde kleur dar plak je de tape overheen in de vormen die jij wil en daarna spuit je de andere kleur er overheen, je haalt de tape er af en hierna spuit je er blanke lak overheen zodat je figuren zichtbaar zijn in de lak.

de genen die op discovery die programmas volgen weten vast wel wat ik bedoel maar waar haal ik die zooi
het is geen striping tape want die lijkt me veel te dik dit geeft te veel verschil met de 2 lak lagen zodat dit lelijk word.

ik ben al bij 2 verf winkels geweest hier in valkenswaard en bij autospeciaal zaken maare nx te vinden. weet iemand hier een adresje voor?
 
Je kan toch ook je vormpje uit een papiertje uitsnijden, die erop plakken, en daarover spuiten? Net zo makkelijk, veel goedkoper
 
Schuurpapier

Ik kom er niet goed uit met dat schuurpapier. Wat wil dat eigenlijk zeggen die waterproof??? Je moet toch geen water schuren. THX
 
DME3 said:
Alles kun je spuiten ;)
Ik zie het nut er niet van in eigenlijk, maar als je de dingen afplakt die je niet wilt spuiten moet je er wel komen denk ik. Je kunt iig de veer niet ff uit elkaar halen om die te spuiten :)


Ook een achterveer kan je uit elkaar halen om te spuiten ;)
 
Bartje15mbk said:
Ik kom er niet goed uit met dat schuurpapier. Wat wil dat eigenlijk zeggen die waterproof??? Je moet toch geen water schuren. THX

Dat is schuurpapier wat je MET water moet schuren , je krijgt hierdoor geen krassen die je na het spuiten nog ziet .
 
nudeltuning said:
ik ben op zoek naar dunne tape waar ik special paint mee kan maken

je spuit het kapje in een bepaalde kleur dar plak je de tape overheen in de vormen die jij wil en daarna spuit je de andere kleur er overheen, je haalt de tape er af en hierna spuit je er blanke lak overheen zodat je figuren zichtbaar zijn in de lak.

de genen die op discovery die programmas volgen weten vast wel wat ik bedoel maar waar haal ik die zooi
het is geen striping tape want die lijkt me veel te dik dit geeft te veel verschil met de 2 lak lagen zodat dit lelijk word.

ik ben al bij 2 verf winkels geweest hier in valkenswaard en bij autospeciaal zaken maare nx te vinden. weet iemand hier een adresje voor?


Ik heb gewoon dat spul gebruikt waardoor je niet meer door je ramen kunt kijken, die vellen die je op je raam plakt heb ik gebruikt, zijn grote vellen en kan je eventueel grote stickers mee maken.

Als je relief wilt voorkomen, moet je gewoon een aantal lagen blanke lak er over spuiten, (nadat je de stickers hebt verwijderd uiteraard) Dan komt alles helemaal goed ;)
 
nudeltuning said:
ik ben op zoek naar dunne tape waar ik special paint mee kan maken

je spuit het kapje in een bepaalde kleur dar plak je de tape overheen in de vormen die jij wil en daarna spuit je de andere kleur er overheen, je haalt de tape er af en hierna spuit je er blanke lak overheen zodat je figuren zichtbaar zijn in de lak.

de genen die op discovery die programmas volgen weten vast wel wat ik bedoel maar waar haal ik die zooi
het is geen striping tape want die lijkt me veel te dik dit geeft te veel verschil met de 2 lak lagen zodat dit lelijk word.

ik ben al bij 2 verf winkels geweest hier in valkenswaard en bij autospeciaal zaken maare nx te vinden. weet iemand hier een adresje voor?

Ga is bij een modelbouw-zaak langs :)
 
PaulPhantoM said:
Dat is schuurpapier wat je MET water moet schuren , je krijgt hierdoor geen krassen die je na het spuiten nog ziet .
Nat-schuren is vooral om te voorkomen dat het afgeschuurde 'stof' niet wegwaaid, maar blijft liggen. Dit wordt dan ook als schuur-korrel gebruikt, waardoor het allemaal wat sneller gaat.
 
ik had wel wat slims bedacht als je gaat spuiten en je bent klaat leg je je gespoten onderdelen gewoon in de badkamer daar is het zowat stof vrij!!
 
Tip!!:

Als de ene verflaag de andere opeet kan je het afschermen met een neutrale laklaag op waterbasis. Dan de lak die je erop wou spuiten over die neutrale laag heen en je probleem is opgelost.

Ik heb zelf goede ervaringen met flexa grondlak in een spuitbus deze lak is met alle typen lakken te combineren
 
hey,

Ik had een vraagje, ik heb 2 comp lak hier staan, met verharder/verdunner los, maar ik moet toch eerst een ondergrond erop hebben, welke spuitbus moet ik daarvoor hebben??, of gaat dat reageren met spuitbuslak?
 
ik heb vorige week me kappen gespoten van me scooter met motip, zag er super goed uit, maar een of andere raar neefje heeft en paar krassen erop gefixr:s
ik heb de kappen al geschuurd en zijn nu dof zwart, moet ik nu weer primer gebruiken of niet? want ik spuit nu op de laklaag die ik vorige week heb gespoten?
 
Is het niet fokking moeilijk om je kappen bijvoorbeeld hoogglans te spuiten? omdat je precies de goede hoeveelheid erop moet spuiten zodat het gaat glimmen en niet gaat druipen, hoorde ook dat dat nogal moeilijk is met een groot oppervlak..
 
Je moet gewoon veel dunne lagen opbrengen en je kan altijd om de 2 a 3 lagen ff ligt schuren en als je lak laag spuit gewoon als je klaar bent ligt opschuren en dan niet meer spuiten maar de krasjes eruit polijsten dan krijg je een mooi glad geheel teminste to moet het met airbrushen weet niet hoe het met spuitbussen zit?

GreetZ
Nick
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top