Alles over Scooter SPUITEN topic...

Status
Not open for further replies.
Heb vandaag me velgen Fluorgroen gespoten maar nu vind ik het er persoonlijk mooier uitzien om er GEEN blanke laklaag overheen te doen.

Zal dit veel gaan uitmaken, dan denk ik aan verkleuring, bescherming etc.

Laten we het zo zeggen is het echt een 'must' om het erop te spuiten zoals primer of .... ?
 
Bij mij verslapte het effect juist met die blanke lak :X

Mja denkik verkeerde lak ofzo, mja dankje kga ze dus in de lak zetten ! :)
 
De topictitel is veel-belovender dan de inhoud van het topic... had toch wel wat meer tips verwacht :(

Ik ben gister begonnen met scheuren in mijn kappen te repareren met poly. Hierna wil ik mijn binnenkappen antraciet gaan spuiten.

1) Ik heb een spuitbus van Motip bij de gamma gehaald. Hierop stond dat je geen grondlaag mag gebruiken. Dus ik hoef alleen de kappen op te schuren, te ontvetten (vochtig glorix doekje?), en dan spuiten?<
- Mijn eigen antwoord; Paar dingetjes even opgeschuurd met korrel 400, afgenomen met een vochtig Glorix doekje, en 3 á 4 laagjes erover. Ziet er tot nu toe goed uit
2) Verder heb ik ook een spuitbus Flexa transparante zijdeglans lak. Moet ik deze na het spuiten ook nog gebruiken, of niet?
- Mijn eigen antwoord; Volgens mij is de lak bedoeld voor een glans, en die wil ik niet op mn binnenkappen. Ga m dus niet gebruiken

3) Tot welke korrel moet ik mn kappen opschuren alvorens te spuiten. Ik heb alleen korrel 240 en 400 kunnen vinden bij de gamma, is dat voldoende?

4) Hoe zorg ik dat mn ouders niet flippen als ze terug komen van vakantie omdat de tuin antraciet is? Oftewel, hoe maak je een zo simpel mogelijke afscherming. Zie het niet zitten om de hele tuin af te plakken ;)
- Mijn eigen antwoord; Maak een trash-o-cabin! (vuilniszakken, plakband, krantje, ent hoekje v/d tuin;
trash-o-cabin.jpg
 
Last edited:
w00t! Im a natural, baby! +ralf+

Mn accukapje was rood..
spuit1.jpg


En nu niet meer :p
spuit2.jpg

spuit3.jpg


Niet slecht voor de 1ste keer toch? =)
 
Wil je niet al mn fotos quoten? Beetje onhandig, en ook overbodig aangezien je direct na mij reageerd.
Het is hetzelfde kapje. Alleen op de 1ste foto zie je de achterkant, omdat ik geen "before" foto heb gemaakt. Maar hij had die rode kleur.

En om dan maar een nuttige bijdrage te doen aan dit topic vol met tips.. wat ik heb gedaan;
- Kapje opgeschuurd met schuurpapier korrel 400 waterproof. Maar geen water gebruikt :p
- Kapje afgenomen met 2 vochtige Glorix hygiëne doekjes, wegens gebrek aan wasbenzine :p
- Met een tussenpauze van 1 á 2 minuten, 4 dunne laagjes Motip Antraciet gespoten
- Na een paar minuten na de laatste laag, 1 laagje Flexa Zijdeglans, en na 10 minuutjes nog een keer.

Als t weer vandaag nog n beetje opklaard, en alles meezit met polyesteren, spuit ik vanmiddag ook nog 2 binnenkappen. Kijken of ik daar hetzelfde nette resultaat kan halen :p
 
Last edited:
Niets aan de hand..
DSC03881.JPG


Even schuren met grid 240 en 400
DSC03885.JPG


ff spuiten en dan w00t!
DSC03893.JPG

:p
Die veeg die je ziet is omdat ik hem schoon heb geveegd met een vochtig doekje. Het is niet helemaal geweldig gelukt. Ben hem na het schuren vergeten schoon te maken, en het begon zacht te regenen toen het lag te drogen. Maar toch nog netjes geworden.
Voor iedereen die wel iets wilt spuiten, maar denkt dat ie t niet kan; gewoon doen, zelfs ik kan het :p Zolang je het met beleid doet, en niet teveel verf in 1x, ist best simpel. Athans, als je geen superstrak resultaat hoeft :p
 
gewoon goewd schuren en dan met de compresor spuiten en walla ziet het resultaat :D >>>>>>

image.php
 
Last edited:
cipher... ik zou alle lak van 1 merk gebruiken in verband met het eventueel reageren op elkaar, van de lak..

verder, een idee voor een spuitcabine in de tuin, gewoon een party-tent, waarvan je de zijkanten dichtmaakt met grote lappen (ouwe hoeslakens) en die hou je vochtig, op de vloer (het gras dus:)) leg je dan een stuk ouwe vloerbedekking, ook lekker nat/vochtig, en voila, een nagenoeg stofvrij hok waar je je ding kan doen!

alleen ff de temperatuur in de gaten houwe..

by the way, blanke lak is juist voor bescherming en kleurechtheid, denk aan regen... en er is ook matblanke lak... heb ik eens ooit gelezen in een post van Razma..
 
Het mooiste spuit resultaat krijg je gewoon als je met 2 compenenten lajk spuit dus als je zelf de verharder en de verdunner toe pas.... je kent dan nog een beetjuh kijken met de verdunner hoeveel je doet >> of je liever wa dikker spuit of leiver wa dunner ;)
 
Een partytent opt gras neerpleuren? En dat elke avond opruimen zeker? 8P

Als ik wat meer mn tijd had genomen was het allemaal wat strakker geworden.
Eigenlijk had ik het dekkend moeten spuiten, laten harden, opschuren, en dan de laatste laag erover. Maar ik was het allemaal een beetje beu, en zit erg krap in mijn tijd, dus heb 4 tot 5 dunne laagjes gespoten met een paar minuten tussen tijd, en een paar laagjes lag met 5 minuten tussen tijd. En zo is het nog best netjes geworden.. acceptabel in ieder geval.

Ik had ook liever Motip lak gehaald, maar die was op, of ik zocht niet goed genoeg. Die flexa reageerd niet met de motip lakt, en dekt prima.

Ik heb mn 2 losse beenschild kappen aan elkaar gepolyed, en afgeplamuurd. Plamuren is echter nogal een kut klus, krijg dat spul niet netjes verdeeld. En bij het schuren brokkelde steeds kleine stukjes weg. Na het spuiten zie je dus her en der wat pitjes.
Met spuitplamuur kan ik blijkbaar helemaal niet overweg :p Na een nacht drogen was het nog steeds niet uitgehard. Teveel te dikke lagen, denk ik.
 
misschien een domme vraag hoor.. maar hoelang moet ik wachten na de primer om hem te schuren en te spuiten met kleurlak??
 
in de komende week krijg ik een nieuwe, ongespoten polyester voorkap binnen voor m'n booster. Moet ik die eerst nog bewerken alvorens de primer er op te doen (buiten het ontvetten dan).
miss toch nog even met 1000/1200 schuurpapier overgaan ofzo?

ben van plan om de grijze primer er op te doen, dan de gewone zwarte lak en de blanke lak er over (alles MoTip).
 
Spuiten mislukt ?

Hey kzit waarschijnlijk met een probleempje.....

Vanavond kappen laatste laag lak gegeven, maar alles is nu gewoon echt lelijk dof geworden :S...... iemand mij vertellen wat ik hieraan doe.

T komt waarschijnlijk omdat het te vochtig was zelfs binnen nog :(
Maar is hier wat aan tedoen zoals gewoon laag blanke lak eroverheen en dan is hij weer netjes of moet ik weer van voor af aan beginne ? :S
 
ik had toen mijn nrg gespoten met 2 spuitbussen.. was ong 8 euro kwijt bij de hema..
en ong 8 vellen schuurpapier gebruikt :) ong 3 euro ofzo :D
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top