Alles over Scooter SPUITEN topic...

Status
Not open for further replies.
kan iemand ook misschien een topic/sticky maken over spuiten met compressor? info/ benodigheden enz.
 
hema verf is ook goed, hebben ze keer getest op een hogeschool ofzo, en toen kwam hema er het beste uit, dus als net je kleur erbij zit ! ;)

(en doe nie net als mij fluor geel met grijze grondverf, dan krijg je namelijk groen....zonde van de dure fluor verf)
 
Heb vandaag inkopen gedaan bij ASD in dokkum (bovenin friesland) Heb 2x Witte glans lak gekocht en 1 Primer + 1 x Blanke lak

2 x WIT van duplicolor (autolak komt meen ik ook uit zelfde fabriek als motip ) 2 EURO SAMEN !
1 x primer = 3,95 Euro
1 x blanke lak = 3,95 Euro

Dus voor 9,90 weer 4 bussen verf :)
 
Een vriend van mij heeft zijn booster kappen laten herspuiten door een amateur. probleem is nu dat er wat stofdeeltjes ingespoten werden hoe kan hij dit nu wegkrijgen?????
 
Originally posted by venne
Een vriend van mij heeft zijn booster kappen laten herspuiten door een amateur. probleem is nu dat er wat stofdeeltjes ingespoten werden hoe kan hij dit nu wegkrijgen?????

Gewoon heel licht schuren met waterproof papier en dan een nieuw laagje erover in een minder stoffige omgeving.

Ik had ook nog ff een vraagje:
Ben nu een witte kap aan het overspuiten met blanke lak (vd gamma), alleen nou wordt de witte lak helemaal geel, en zo erg dikke laag heb ik er nou ook weer niet op gespoten.

De kap glimt nu dus wel mooi, maar het witte oogt gelig (ook na het drogen), ligt het nou aan de lak of spuit ik verkeerd ofzo?
 
Originally posted by Manta
Gewoon heel licht schuren met waterproof papier en dan een nieuw laagje erover in een minder stoffige omgeving.

Ik had ook nog ff een vraagje:
Ben nu een witte kap aan het overspuiten met blanke lak (vd gamma), alleen nou wordt de witte lak helemaal geel, en zo erg dikke laag heb ik er nou ook weer niet op gespoten.

De kap glimt nu dus wel mooi, maar het witte oogt gelig (ook na het drogen), ligt het nou aan de lak of spuit ik verkeerd ofzo?

Ligt geheel aan de lak:)
 
Vraagje?
Wat moet je nou eerst op je kappen spuiten eerst primer en daarna spuitplamuur of net andersom?

nog een vraagje?
moet je je kappen eerst helemaal blank schuren of kun je het gewoon allemaal mooi glad schuren en zo overspuiten?
 
Originally posted by Patrios
Vraagje?
Wat moet je nou eerst op je kappen spuiten eerst primer en daarna spuitplamuur of net andersom?

nog een vraagje?
moet je je kappen eerst helemaal blank schuren of kun je het gewoon allemaal mooi glad schuren en zo overspuiten?


oneffen heden wegschuren.
licht op schuren
PRIMER
en dat de lak .
ik heb geen spuitplamuur gebruikt maar ik denk dat je dat voor de primer moet spuiten
 
Originally posted by zenith98
oneffen heden wegschuren.
licht op schuren
PRIMER
en dat de lak .
ik heb geen spuitplamuur gebruikt maar ik denk dat je dat voor de primer moet spuiten

Kunstofhechtprimer moet je dan nemen, met gewone primer ligt je lak er vaak zo weer af.
 
Ik had voor 2 velgen trouwens maar 1 spuitbus primer, 1 lak en 1 blanke lak nodig.. en ze zijn niet eens op, dus ik snap niet wat mensen met zoveel spuitbussen moeten? :X
 
hoeveel lagen heb jij erop gespoten dan andere mensen doen misschien meerdere lagen
ik heb me beenschild gespoten in de kelder met verwarming is goed gelukt maar hoe zouden de andere kappen worden met de spuitbus zie je veel verschil tussen spuitbus en met de compressor?
 
Ja dat verschil is echt heeeeeeeel groot.Met de compressor word gewoon veel strakker en glansender!
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top