6 uurs brommercross boekel 30-04-2007

#94

Retired Champ 2003 + 2004 Standard
6 uurs brommercross Handel 30-04-2007

DSC04365.JPG


Ik heb net te horen gekregen dat voor 90% zeker een 6 uurs brommercross georganiseerd gaat worden in HANDEL.

Het wordt georganiseerd door de club die bekend is van de maisplak-crossen op het einde van het jaar.

Heel kort samengevat komt het hierop neer:
Er mag uitsluitend deelgenomen worden met bromfietsen, zowel automaten,schakels en scooters.

Er wordt gestart met een Le-Mans start. Daarna wordt er 6 uur achtereen gereden. Aanvang zal vermoedelijk rond 12.00uur zijn, en de finish dus om 18.00uur. Er wordt met transponders gereden om de standen bij te houden.

Je zou in theorie alleen mogen rijden, maar dat lijkt me niet verstandig. Het is dus makkelijk als je met z'n tweeën rijdt, zodat je ook nog eens wat kunt rusten,drinken etc.

De mensen die aan de vorige maisplakcross hebben meegedaan zullen een brief thuis gestuurd krijgen met de vraag of zij ook aan deze wedstrijd mee willen doen. Natuurlijk kunnen er ook nieuwe mensen inschrijven. Hoe meer zielen hoe meer vreugd.

Voorlopig heb ik nog niet echt veel meer informatie, maar de komende 2 weken zal er meer duidelijkheid komen. Als ik meer info heb dan laat ik het hier wel even weten.

Nu ben ik alleen nog benieuwd wie er eventueel allemaal geinteresseerd is om mee te doen aan deze wedstrijd, dus barst maar los.............
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Jammer dat er een hoop schakelbrommers meedoen.
Ik heb me crossbike nog niet af.
Ben wel blij met het regelement.
Als ik in het gelegenheid heb dat ik tijd heb ga ik er wel een kijkje nemen.
 
ik wil er graag meer info over hebben als het zo ver is..
ik heb een dikke cross zip en heb veel geoefend!!! dus heb der zeker zin in ...

groetjes mark hachmang
 
plaats tijd en datum

heey #94

heb jij nog meer info over boekel ??...
ik wil graar tijd datum en plaats graag weten..?
als jij dat weet wil jij dat dan even zeggen ... ?

gr markie hachie
 
Zodra ik meer weet, meld ik het hier. Maar je zult nog een paar weekjes moeten wachten.
 
Ik heb net wat meer info gekregen over de cross.

Er zijn deze keer wel reglementen, zie hier

Kort samengevat zijn er dus 3 klassen:

1) Automaten, max 70cc
2) Standaardklasse, max 50cc, 16mm carb.
3) Superklasse, max 50cc rest is vrij.

Je kunt je hier alvast inschrijven.
Voor meer info over de inschrijving kun je contact opnemen via het volgende mail-adres: m.putten12@chello.nl
 
LOL Automaten hebben wel het voordeel. Moet er verder nog iets orgineels blijven? Of mag vering, carb, overbrenging naar eigen keuze?

Trouwens kwam een fout tegen. Ik zie dat de regelementen van handel zijn in het pDF bestand. De cross is toch in boekel?
 
Het is inderdaad in Handel ipv in Boekel. Ik heb een foutje gemaakt. Maar eigenlijk maakt dat niet veel uit aangezien deze twee plaatsen erg dicht bij elkaar liggen.

Ik kan nergens lezen dat de vering en overbrenging origineel moet blijven, echter over de carburator staat wel het één en ander in de reglementen (voor de standaardklasse max 16mm).
 
Last edited:
Update

Melven en ikzelf hebben vandaag even de scooter uitgeprobeerd.
Ik zou zeggen: "schoenmaker blijf bij je leest". Dit is alleen iets voor mannen met ballen, oftewel conditie en uithoudingsvermogen. Laat ik nou net niets van dat eerste en daardoor ook weinig van het tweede hebben.

Maar ja, we gaan er gewoon voor, conditie of niet.

Hier alvast wat foto's:

cross1.jpg


cross2.jpg


cross3.jpg


cross4.jpg


cross5.jpg


cross6.jpg
 
Last edited:
En hier de winnaars van de ( door twins scooterservice gesponsorde )prijs voor de meeste rondes op de scooter in 6 uur tijd.


brommercross_155.jpg


De typhoon was "still going strong" na 6 uur intensief crossgebruik.
De rijders waren er slechter aan toe :).

Complimenten voor anthony en vooral Ert die voortreffelijk heeft gereden.
 
Last edited:
3 kwartier vertanding geknast.......DNF
Knakebak Typhoon heeft het voortreffelijk gehouden.......Ik en Erwin zijn echter kapot.
1 - 0 voor de Typhoon !
Ik heb vanmiddag te horen gekregen dat Erwin niet meer kan lopen van de spierpijn:p Ik heb ook betere tijden gehad maar hoe zwaarder de prestatie hoe groter de voldoening wat dat betreft hebben Ert en ik zeker iets om trots op te kunnen zijn. Dit is echt niets voor Pussy's. Ook ben ik er achter gekomen dat ik geen 18 meer ben en daarom was ik erg blij met Ert met zijn doorzettingsvermogen. Hij heeft meer als de helft voor zijn rekening gehouden omdat ik simpelweg niet meer kon. De batterij was leeg.

Dit is vetter als een heel seizoen sprinten, dat kan ik je verzekeren !

BTW. ik heb dus nu wetenschappelijk vastgesteld dat er zich geen spieren in het mannelijk lid kunnen zitten, anders had ik er nu last van gehad.:#
 
Last edited:
BTW. ik heb dus nu wetenschappelijk vastgesteld dat er zich geen spieren in het mannelijk lid kunnen zitten, anders had ik er nu last van gehad.:#


8P



Ik was het helemaal vergeten erg jammer, had me echt tof geleken om lekker te raggen daar:;(
 
Ene P. v.d. B heeft foto's staan maken, maar ik heb er nog geen één van gezien.

Zou de betreffende persoon misschien even kunnen laten zie hoe het er die dag aan toe is gegaan, door enkele foto's hier te plaatsen?

Alvast bedankt voor de moeite :)
 
Back
Top