6 uurs Bromfietscross Handel 10 april 2011

Misha

Sorry sensor
Beste medeforummers,

Het is wat aan de late kant, maar ik hoop dat ik sommige van jullie toch kan bereiken zodat jullie komen kijken, of nog beter, meedoen aan de 6 uurs bromfietscross op tien april te Handel

Om het simpel uit te leggen: één bromfiets/scooter, twee rijders, zes uur lang crossen.

Je machine hoeft helemaal niet veel geld te kosten, een oude ragbak met voldoende grondspeling en noppenbanden (Stalker/Typhoon/Booster/Ice e.d.) met DR 70 en Yasuni R zijn al meer dan voldoende omdat het a) zes uur lang vol moet houden (met name je vertanding) b) vooruit moet komen, en niet constant spinnen. Voor paar honderd euro ben je al klaar met tweedehandse en na afloop verkoop je het zooitje weer.

Voor pics e.d. gebruik de search functie over oude crosstopics, bijvoorbeeld hier:
http://forum.scooterforum.net/forum/f81/scootercross-2005-a-106653/


Ik en mijn teamgenoot doen zelf mee met de oude Ice van Inne (Razma):

[ir]http://img835.imageshack.us/img835/1130/sany0033a.jpg[/ir]

[ir]http://img7.imageshack.us/img7/641/sany0034cd.jpg[/ir]

[ir]http://img41.imageshack.us/img41/9955/sany0035i.jpg[/ir]

Voor meer info en inschrijfmogelijkheden mij even een PM sturen :)

Kopie van het reglement:

Het inschrijf geld bedraagt € 30,- per team inclusief huur transponder.
Een dag verzekering van MON bedraagt € 15,- per team/bromfiets
Rijders met een geldig startbewijs/trainingsbewijs MON 2011 betalen de 15 euro niet.
Het startbewijs/trainingsbewijs van MON moet getoond worden op de wedstrijddag.
Kunt U dit niet, dan betaald U die 15 euro wel.

Automatenklasse: max. 75 cc, het blok en het frame van gehomologeerd model.

Scooterklasse + alle vario aangedreven bromfietsen: max. 70 cc, het blok en het frame moeten van dezelfde fabrikant zijn.

Superklasse: max. 50 cc, rest vrij.

Standaardklasse: Maximaal 50cc, maximaal 16 mm carburateur, het blok en frame van gehomologeerd model.


Reglement Bromfietscross Handel 10 april 2011
De hier onder vermelde regels zijn van toepassing voor zowel de deelnemer als voor het ingeschreven team. Een team bestaat uit maximaal 2 personen.

Voordat je het reglement gaat lezen willen we het volgende vermelden:
Er word op de dag van de wedstrijd sportief gereden. Wil men iemand passeren dan gebeurd dit op een nette manier, lukt dit niet dan wacht men 1 of 2 bochten of 1 ronde, zodat er geen ongelukken gebeuren en mensen die langzamer zijn er af worden gereden.
Gebeurd dit wel en het word gezien door de organisatie dan word U onmiddellijk uit de wedstrijd gezet.

- Kleding moet voldoende bescherming bieden.

- Deelname vanaf 11 jaar.

- Dragen van stevige schoenen of laarzen.

- Helm moet deugdelijk zijn.

- Handschoenen verplicht!

- Shirt met lange mouwen.

- Deelnemers zijn herkenbaar aan een polsbandje en verplicht dit te dragen. Deze worden na het keuren van de bromfiets uitgereikt.

- Automatenklasse: Maximaal 75 cc, het blok en het frame van gehomologeerdmodel

- Scooterklasse + alle vario aangedreven bromfietsen: Maximaal 70cc.

- Superklasse: Maximaal 50 cc, rest vrij.

- Standaardklasse: Maximaal 50cc, maximaal 16 mm carburateur, het motorblok dient van het gehomologeerd model te zijn. Zelfbouw bromfietsen zijn niet toegestaan. Dit zorgt ervoor dat de keuring minder discutabel word en er kan alleen gereden worden met licht aangepaste bromfietsen, wat de bedoeling is in de standaardklasse. De bromfiets die niet aan het standaardklasse reglement voldoet moeten dan worden ingedeeld worden in de superklasse. alleen bij de standaardklasse kan ook de carburateur gecontroleerd worden. De personen die zich onthouden van een keuring in de daarvoor gestelde tijd worden automatisch gediskwalificeerd. Het is aan de deelnemer om aan te tonen dat hij reglementair gereden heeft, kan hij dat niet (om welke reden dan ook) valt hij buiten het klassement.

- Standaard van de brommer verwijderen.

- Remmen moeten voor en achter goed werken.

- Uitlaat moet goed gedempt zijn, maximaal 94 db/a (geen open pijpen).

- Nummerborden moeten aan de voorzijde en zijkanten zijn aangebracht en op de hoeken rondgemaakt zijn.

- Rijnummers goed leesbaar en minimaal 15 cm hoog zijn.

- Er mogen geen scherpe uitstekende delen aanwezig zijn.

- Voetsteunen moeten opklapbaar zijn of vaste steunen moeten voorzien zijn van beschermrubbers.

- Geen Pocket of Minibikes.

- Het is verboden om tegen de rijrichting in te rijden, ook bij pech aan uw brommer.

- Tanken op de daarvoor bestemde plek zonder knoeien(pitsstraat).

- Rest oliën in de daarvoor bestemde bak deponeren.

- Sleutelen is alleen toegestaan in de pitsstraat.

- Maximale snelheid in de pitsstraat is 10 km/h.

- Milieumat verplicht!

- Bij het verlaten van het rennerskwartier deze schoon achterlaten.

- Tijdens de wedstrijd mag niet van brommer gewisseld worden.

- Tijdens de wedstrijd mag de deelnemer geen alcoholhoudende dranken gebruiken.

- Winnaar is het team dat de meeste aantal ronden binnen 6 uur heeft gereden in zijn eigen klasse. Een uur na de finish zullen de verschillende winnaars bij prijsuitreiking bekend gemaakt worden.

- Bij een gelijk aantal ronden is het team, die als eerste afgevlagd wordt, de winnaar.

- Per klassement zijn er vijf prijzen te winnen. Bovendien worden er enkele extra prijzen toegekend.

- Gele vlag betekent: let op gevaarlijke situatie en verboden in te halen.

- Rode vlag betekent: wedstrijd wordt stop gelegd

- Zwarte vlag met uw rijnummer betekent: u moet onmiddellijk stoppen.

- Zwart witte vlag betekent: einde wedstrijd.

- Het niet opvolgen van het reglement en de aanwijzingen van de organisatie kan diskwalificatie tot gevolg hebben.

- In gevallen waarin dit reglement niet voorziet, beslist de wedstrijdleider.

• Bij deelname geeft u toestemming aan de wedstrijdleiding om bij eventuele twijfel aan de juiste cilinderinhoud (meer dan de toegestane 50 cc bij superklasse en standaardklasse, bij de automatenklasse en de scooterklasse is de cilinderinhoud max. 75 cc) dit op een deskundige wijze te laten controleren. Blijkt bij de controle de 50 cc of 75 cc grens overschreden, dan bent u gediskwalificeerd. Bij de Standaardklasse kan ook de carburateur gecontroleerd worden(maximaal 16 mm).

• Gaat uw uitlaat tijdens de wedstrijd stuk en is de geluidsoverlast te groot dan wordt u onmiddellijk uit de wedstrijd gehaald om dit te repareren. Kunt u dit niet naar behoren repareren dan wordt u van verdere deelname uitgesloten.

• Alleen ingeschreven deelnemers en in het bezit van een polsband mogen zich op het circuit bevinden en aan de wedstrijd deelnemen.

• Op aanwijzing van de organisatie zal een aantal bromfietsen/scooters na de wedstrijd voor controle in het parkferme worden geplaatst waaronder de eerste 10 uit het klassement.

Transponders:

• Er wordt gebruik gemaakt van transponders (voor de telling), U bent zelf tijdens de wedstrijd verantwoordelijk.

• Voor controle op de bevestiging en het weer inleveren van deze transponder hiervoor dient U vooraf een machtiging te tekenen dit voor een eventueel verlies. Kosten hiervan € 225,- en komen dan geheel voor Uw rekening.

• Op de wedstrijddag moet U in het bezit zijn van een geldig legitimatie bewijs. Heeft U dit niet, dan moeten de ouder(s)/verzorger(s) tekenen voor een machtiging.

Deelname op eigen risico. U kunt de organisatie en de mededeelnemers niet aansprakelijk stellen voor eventuele gevolgen van deelname in welke vorm dan ook.
 
Advertisement - register to remove this

Sowieso probeer ik aanwezig te zijn voor het nodige beeldmateriaal vast te leggen, en eventueel ook nog wel voor wat advies :)
 
wij zijn ook aanwezig avond van te voren al 8)

wij zijn er met 2 scooters allebei gilera ice's. met de startnummers 170 en 171. wij rijden wel met 50 cc , want handel is de enigste waar je met 70 cc mag rijden dus voor ons niet waard om daarvoor een speciaal blok te bouwen.

we zien je wel in handel
 
Sowieso probeer ik aanwezig te zijn voor het nodige beeldmateriaal vast te leggen,

Dat zou heel mooi zijn,ben benieuwd
 
juist wel dat is ook de grootste groep. je hebt standaardklasse dan moet je met een brommerframe rijden en je hebt superklasse dan mag je ook met een motor frame rijden van een 125 crosser ofzo.

kom gewoon maar eens kijken, want brommercross wordt steeds groter. kan het je ook echt aanraden om eens te proberen.
 
Ik zit te twijfelen, want dan zou het m'n straat brommer worden:

Rieju rr
Met roze top 74cc
21mm en cross hm... Welke klasse zou ik dan komen? Maar ik moet echt een x kijken... Wil liefst wel m'n brommer heel houden ;)
 
ja heel houden.. dan moet je er niet mee gaan crossen, want vallen hoort erbij. als je gaat kijken kun je ook wel zien dat er hele professionele teams aan mee doen. maar ook al ben je veel minder professioneel dan is het als nog een grotere uitdaging als bijvoorbeeld sprinten. bij crossen is het vermogen langer na niet zo belangrijk.

ten minste zo is het in mijn ogen ! want een cross zoals in handel duurt 6 uur dus jouw machine moet betrouwbaar zijn en je moet zelf ook een redelijke conditie hebben.

kortom probeer het eens.
 
En de 5e plaats behaald, wél volgende keer wachten tot de prijsuitrijking en de beker ophalen :L
 

Attachments

  • 103.jpg
    103.jpg
    241.3 KB · Views: 29
En de 5e plaats behaald, wél volgende keer wachten tot de prijsuitrijking en de beker ophalen :L

Als je maar 2, hooguit 3 uur van de 6 rijdt, dan verwacht je geen beker!

Bekers achteraf ophalen en je broer zes uur lang van zijn werk afhouden is leuker :winner:
 
"verslag"

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=dboyn3PD8PQ"]YouTube - 6uurs Bromfietscross Handel 10-04-2011[/ame]
 
Back
Top