Scooter/brommercross topic

Vraagje heeft ooit iemand geprobeerd om een pitbike/crossmotor noppenband op een 12 inche runner velg te plaatsen?
De band zal wel smal op de velg staan maar opzich lijkt me dat geen probleem.
Ik had deze banden op het oog:

http://www.orionmotors.nl/shop/adva...+inch&osCsid=d7b71c83545cfb367087bea807f66cee

Of zijn er tegenwoordig goede 13inche noppenbanden te verkrijgen?
Dat zou mooier zijn want dan hoef ik geen sd runner velgen te zoeken.
10inch is geen optie want ik heb 110mm trommelrem achter.

Mvg Dennis
 
oh70wn.jpg


Dit jaar opgedeeld in 2 delen (helaas?). Me maatje kan niet dan dus denk dat ik niet ga :(

oja Dennis, voor banden moet je twins ff contacten of die ze hebben..
 
Last edited:
Vorig jaar ook nog mee gedaan aan de brommercross. Was niet echt een succes :p

mja , als je maar lol hebt :p

wel eens meegedaan aan autocross :)

jammergenoeg is dit een beetje ver weg voor mij , anders kon ik mooi ff kijken ,en wat leuke foto's maken , dit moet wel humor zijn om te zien , heb het wel @ zwarte cross al een keer gezien btw :)
 
6 uurs bromfietscross Handel 12-4-2009

Wij hebben dit jaar eens voor de verandering meegedaan op een schakel in de standaard klasse (50cc,16mm carb,gehomologeerd model). We hebben een echte machine voor dit werk uitgekozen, een nieuwe HM CRE50 six competition 2009. Motorisch aangepast, maar voor de rest origineel (verlichting verwijderd etc.). Deze bromfiets is gewoon zo te koop met kenteken voor op de weg te rijden, aanrader is wel om meteen andere banden te kopen. Noppenbanden zijn niet fijn voor op de weg. Maar voor dit soort evenementen ben je meteen klaar met zo'n machine.

Hm2009.jpg


twins3.jpg


Petje af voor diegene die de 6 uurs met de scooter uit hebben gereden. Ik weet wél dat het stukken makkelijker is met een schakel, en dat je daarmee veel sneller bent, ongeacht het vermogen. Je hoeft ook niet te remmen voor de bulten en dat scheelt!
 
Leuk dat dit topic nog leeft!!!. Ik heb helaas nog niet veel aan mijn scooter nog gedaan om mee te doen, heb het helaas ook wat druk met andere dingen..

Maar als dit crossen nog toekomst heeft en me erg aangemoedig door voel ga ik me zeker nog wel eens ready maken voor een paar crossen. Heb helaas nog geen auto, dus dat moet helaas nog even wachten.. en geld heb ik momenteel ook niet op me rug groeien, maar heb wel al wat meeste nieuwe spul in de berging al liggen wat ik een tijdje geleden hebt aangeschaft.
 
In deze regio hebben we nog de maiscrossen. Die zijn ergens in oktober- november. Die ga ik weer meedoen op m'n Gilera Stalker. Dan kan Anthony met de HM deelnemen in de schakelklasse.

odil2008.jpg


odil2008-2.jpg


Ook dan ga ik er weer voor om de snelste scooterrijder te zijn. Zo'n wedstrijd duurt gelukkig niet zo lang, dus dat kan ik meestal wel redelijk volhouden. Een 6 uurs zou ik niet kunnen.
 
Last edited:
Ja daar richtte ik me ook al op om de snelste scooterrijder te zijn. Maar mocht het zo zijn dat ik tijd heb zou ik dit jaar wel eens willen komen kijken bij de maisplakcros. Misschien wel eens meeten ofzo.
 
Ja daar richtte ik me ook al op om de snelste scooterrijder te zijn. Maar mocht het zo zijn dat ik tijd heb zou ik dit jaar wel eens willen komen kijken bij de maisplakcros. Misschien wel eens meeten ofzo.

W've got some competition!
 
Last edited:
Nadat we in de eerste manche een "pauze" hebben genomen van een 25 minuten, hebben we in de echte pauze de oorzaak van de "pauze" weg genomen. We konden gaandeweg de eerste manche niet meer terugschakelen naar de eerste, tweede en derde versnelling. Met wat geleende veren en wat tie-raps (met dank aan JTMX Racing) hebben we dit probleem op kunnen lossen.
Daarna zijn we weer voor de lol aan de tweede manche begonnen. Dit bleek echter zo goed te gaan dat we eigenlijk niet meer konden stoppen. Uiteindelijk zijn we ondanks de achterstand van de eerste manche toch nog terug kunnen rijden naar de vierde plaats. Daarmee stonden we 9 ronden achter de winnaars. Als je rekent met een rondetijd van 2minuut en 20seconden, dan zaten we theorethisch toch heel goed in de richting.
De eerste 3 teams waren naar mijn inzicht echte crossers en ook juist daarom vind ik het niet tegenvallen voor ons debuut op de schakel crossbrommer.

Ik moet wél zeggen dat we natuurlijk met deze HM CRE six competition wel een heel gunstige bromfiets hadden voor de standaardklasse.

We hebben er in ieder geval ook menig superklasse-deelnemer goed mee voorbij kunnen vliegen. In de overall-uitslag zijn we 10e geworden.
 
Na het openmaken van de versnellingsbak is de oorzaak naar boven gekomen. Ik heb tijdens de cross een paaltje uit de grond gereden ( ik was te vermoeid om nog goed te kunnen sturen ). Dat heeft de versnellingspook dusdanig naar beneden geslagen dat er een veer van de schakelas verbogen is. Daardoor kon deze as niet in de ruststand terugkomen vanuit de terugschakel positie.

De fout zit dus niet in de bak maar weer eens in de bestuurder.

PS: Er staan binnenkort weer veel bromfietscrossen op de agenda. Erg leuk om te doen en ook om er een bromfiets?scooter voor te bouwen. Om te voorkomen dat in November weer alle mensen gaan zeggen: "Had ik dat maar geweten,dan had ik er een voor mezelf gemaakt en mee kunnen doen "


:LBij deze........
 
Back
Top