zuigerveren, zuiger of cilinder??

The Flo

Well-Known Member
Bij mij is er achter en tussen de zuigerveren een dikke brandplek op de zuiger. Alsof er spul langs gaat. Ik ben maar eens naar mijn cilinder en zuiger gaan kijken toen mijn scooter koud veel beter trok dan warm. Als ik een stuk rijd (heeft soms wel moeite met doortrekken) en dan bijv op een kruising ff moet wachten, dan trekt hij vet bagger
komt bijna niet weg, weinig toeren en weinig kracht. Ook heeft mijn scooter met wegrijden een dip (op het moment dat de koppeling helemaal pakt). Mijn setup is:
- standaard 50 cc
- leovinci touring
- sproeier 82 (buisje erin)
- rollen..??? (zijn laatst nieuwe in gekomen door dealer, weet niet welke)
- gele trekveren, witte drukveer

scooter heeft 15 a 16 km duizend gelopen

Zou het kunnen zijn dat of de zuigerveren of de zuiger of de hele brut af is??

alvast bedankt.. grtz
 
Advertisement - register to remove this

Inderdaad met groeven in de cilinder en zuiger, gaat het toch niet meer goed rijden. Loopt binnen de kortste keren helemaal vast.

Dus of nieuwe cilinder halen of laten ophonen en nieuwe zuiger. Dan is het misschien nog verstandig de boel goed te (laten) afstellen.
 
databorg said:
ik zou je std cillinder gewoon laten boren hier in belgië kost dat 30€ plus nog is een zuiger (wa ook rond de 30€ zit)

hier, ook in belgië heb je al een volledige ori tnt cilinder dus met zuiger, zuigerveren, cir-clipsen,...voor 35 €. Dus als ik jouw was zou ik dat gewoon kopen, je zal er veel goedkoper uit zijn + je zal er veel langer genot van hebben:)
 
in principe geen enkele 50cc cilinder (gietijzer) , een std cilinder loopt al best snel , wat de meeste imitatie cilinders brengen is vaak wat meer trekkracht ,soms net wat sneller maar het ligt ook een beetje aan de setup , mja , dat is met std cilinder ook zo.

airsal is nogal bagger vind ik , 70cc wil prima maar 50 valt mij erg tegen
 
melf #50 said:
in principe geen enkele 50cc cilinder (gietijzer) , een std cilinder loopt al best snel , wat de meeste imitatie cilinders brengen is vaak wat meer trekkracht ,soms net wat sneller maar het ligt ook een beetje aan de setup , mja , dat is met std cilinder ook zo.

airsal is nogal bagger vind ik , 70cc wil prima maar 50 valt mij erg tegen

die 70 cc airal is ook niet alles,

Van die T6 dacht ik een krachtige vlinderpoorter van te verwachten.. maar dat viel nog smerig tegen..

Maar wel leuk voor op straat, en niet duur ;) Zuiger etc. is niet duur van airsal, dus leuk om mee te rommelen :)
 
unkie said:
die 70 cc airal is ook niet alles,

Van die T6 dacht ik een krachtige vlinderpoorter van te verwachten.. maar dat viel nog smerig tegen..

Maar wel leuk voor op straat, en niet duur ;) Zuiger etc. is niet duur van airsal, dus leuk om mee te rommelen :)


met 70cc t6 LC op mina , met 17,5mm , andere krukas , membraanplaten , hebo vario , shot en Polini 15-42 vertanding heb je autowheely's en loopt de scooter behoorlijk snel , de T6 voor ac mina is ook goed , voor Piaggio lc en verticaal mina is ie behoorlijk tam
 
The Flo said:
wat raad jij mij aan dan melf #50?
setup:
- leovinci touring (onbegrensd)
- voor de rest alles standaard
??


zou gewoon een imitatie cilinder kopen dan die jouw aanstaat , ik heb hier bijv. een jongen met een SR die rijd met een ixil std uitlaat met Italkit 50cc imitatiecilinder en hebo vario , AC , deze trekt zeer goed op en loopt makkelijk over de 90 @ teller , dus rijd goed
 
ow nog ff 1 dingetje. Is misschien een hele domme vraag, maar als weer wil afvoeren, dus alle begrenzers er weer in. Dat kan ook wel met een top performance trophy?? Moet het wel ff cker weten:P??
 
Back
Top