zuigerveren, zuiger of cilinder??

The Flo

Well-Known Member
Bij mij is er achter en tussen de zuigerveren een dikke brandplek op de zuiger. Alsof er spul langs gaat. Ik ben maar eens naar mijn cilinder en zuiger gaan kijken toen mijn scooter koud veel beter trok dan warm. Als ik een stuk rijd (heeft soms wel moeite met doortrekken) en dan bijv op een kruising ff moet wachten, dan trekt hij vet bagger
komt bijna niet weg, weinig toeren en weinig kracht. Ook heeft mijn scooter met wegrijden een dip (op het moment dat de koppeling helemaal pakt). Mijn setup is:
- standaard 50 cc
- leovinci touring
- sproeier 82 (buisje erin)
- rollen..??? (zijn laatst nieuwe in gekomen door dealer, weet niet welke)
- gele trekveren, witte drukveer

scooter heeft 15 a 16 km duizend gelopen

Zou het kunnen zijn dat of de zuigerveren of de zuiger of de hele brut af is??

alvast bedankt.. grtz
 
Advertisement - register to remove this

15k km is niet zo heel belachelijk snel. Dat zou een std cilinder bij normaal gebruik gewoon moeten volhouden.
Ik vraag me eerder af of het zaakie wel goed is afgesteld? Wordt ie niet veel te heet?
 
iemand die weet wat het kan zijn?? Ik vervang liever de cilinder en zuiger enzo op tijd, dan dat ik strax zit te kloten met de lagers van krukas en dergelijke. Gelieve antwoorden als je er ook EGT verstand van hebt. Dat ik strax niet voor niks allemaal dingen doe:p.
 
neej alleen grotere sproeier erin gezet. Is het niet beter om cilinder + zuiger tegelijk te kopen? Of kan je best af met alleen een nieuwe zuiger en nieuwe zuigerveren. Ik heb geen groeven in mijn cilinder aangetroffen.
 
ah ik denk dat ik tegen de vakantie hem uit elkaar haal en er gelijk ook maar een andere cilinder op zet. Het kost maar 30 euro meer en je bent dan ook gelijk klaar voor een tijdje en hij gaat wat harder met een DR 50 :p, ook wel leuk mee genomen. Daarna stel ik hem wel helemaal opnieuw af en ga ik hem rustig inrijden. Bedankt voor de responses mensen. latur!
 
mja , 76 is al groot genoeg voor zo'n setup ...

een scooter moet je afstellen als ie warm is btw , het is ook vrij normaal dat een koude scooter iets sneller trekt wanneer hij koud is want dan loopt ie namelijk armer..
 
ik had altijd sproeier 84 met buisje eruit. Nu zit er 82 in maar ik kan hem niet goed krijgen met het buisje eruit, moet met volle choke rijden en dan is hij nog niet helemaal top:S
 
dat is gelul , ik heb honderden mina horizontaal klaargemaakt met en zonder prop , met prop maakt ie alleen maar meer lawaai , als ie zonder prop meer doet had je gewoon met prop niet goed afgestelt.. dus kom niet aan met zulke onzin aub
 
okeej.. nieuwe zuigerveren gehaald, alles los getrokken, Kom ik erachter dat er aan de bovenkant van de zuiger en cilinder WEL groeven zitten...kut. Maar nu moet hij eerst toch weer in elkaar dus was mijn vraag...: klopt het als zuigerveren niet egt goed in je zuiger gaan?? Ik krijg ze niet dusdanig strak dat ze uitsteken en dus niet in de cilinder passen. Op het doosje staat 40 x 1,5 (voor standaard neo's ac)???
 
er zit soms verschil in zuigerveren en zuigers onderling..

mja , is je cilinder gewoon 40mm dan?

verder is het zo dat meestal als de veren versleten zijn dat de zuiger en cilinder ook al een eindje heen zijn ..
 
gwn standaard cilinder (49 cm^3) verder geen idee:S. Ik ben aangezien die groeven van plan om maar een dr 50 aan te schaffen, maar ik moet er nu eerst toch nog op rijden dus hij moet wel weer in elkaar. Het lijkt net alsof de zuigerveren te dik zijn en niet helemaal in de zuiger passen. (heb die groeven eerst wel zo goed mogelijk schoon gemaakt en alles ingesmeerd met olie). ???
 
er zijn verschillende zuigers , de ene werkt met blok-veren , dus vierkant , de andere zuiger werkt met conishce veren , dan is 1 kant schuin dus , daar zit denk ik je probleem
 
Back
Top